Prototyp Volta Zero będzie testowany w Horiba Mira w nadchodzących miesiącach, a później trafi poza koło podbiegunowe w celu sprawdzenia jak radzi sobie z niskimi temperaturami. Podwozie pojedzie też do południowej Europy żeby zademonstrowało swoje umiejętności radzenia sobie z upałami. Kompleksowy program testów ma zagwarantować, że Volta Zero w specyfikacji produkcyjnej będzie niezawodnym i trwałym środkiem transportu miejskiego, czego będą oczekiwać od niego operatorzy flotowi i mniejsze firmy transportowe.
Wnioski z jazd próbnych zostaną wykorzystane przy produkcji pojazdów pilotażowych, które przetestują i ocenią kluczowi klienci. To firmy, które zarejestrowały się do programu testów i zadeklarowały chęć zakupu seryjnych ciężarówek. Produkcja seryjna pojazdów według specyfikacji zgłoszonych przez klientów ma ruszyć pod koniec 2022 roku.
Pracujemy w szybkim tempie. To sygnał, że możemy bez zbędnej zwłoki wprowadzić na rynek bezemisyjne pojazdy użytkowe, ponieważ nasi klienci ich potrzebują już teraz. Nasza ciężarówka przejedzie kompleksowy program rozwoju, a tak szybkie rozpoczęcie testów prototypu jest dowodem, że jesteśmy na dobrej drodze, aby rozpocząć produkcje seryjną do końca przyszłego rokuŹródło: Volta Trucks
- mówi Ian Collins, dyrektor ds. produktów Volta Trucks.