Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Kiedyś będzie 'Zero' - na razie 'Minus Jeden'

Utworzona: 2021-08-23


Volta Trucks, szwedzki producent pojazdów użytkowych, rozpoczął testy pierwszego prototypu 16-tonowego podwozia Volta Zero, zaprojektowanego z myślą o logistyce miejskiej, o zasięgu 150-200 km. Rozpoczęcie produkcji seryjnej zaplanowano na grudzień 2022 roku.

„Volta Minus One” - tak inżynierowie z Volta Trucks nazwali prototypowy pojazd, który rozpoczął jazdy testowe w firmie Horiba Mira w brytyjskim Nuneaton. Stało się to w zaledwie 8 miesięcy od zaprezentowania prototypu. Specjaliści sprawdzą jak podwozie spisuje się w ruchu, zwłaszcza pod kątem właściwości elektromechanicznych i termicznych. Pod lupą są przede wszystkim akumulator wysokiego napięcia dostarczany przez firmę Proterra, kompaktowa oś tylna, silnik elektryczny i przekładnia eAxle Meritora. Testowane jest podwozie z platformą ładunkową, bez charakterystycznej zabudowy o opływowym kształcie. Inżynierowie sprawdzają nośność pojazdu i jego zachowanie się na drodze, w zależności od masy, miejsca i wysokości ładunku.

Prototyp Volta Zero będzie testowany w Horiba Mira w nadchodzących miesiącach, a później trafi poza koło podbiegunowe w celu sprawdzenia jak radzi sobie z niskimi temperaturami. Podwozie pojedzie też do południowej Europy żeby zademonstrowało swoje umiejętności radzenia sobie z upałami. Kompleksowy program testów ma zagwarantować, że Volta Zero w specyfikacji produkcyjnej będzie niezawodnym i trwałym środkiem transportu miejskiego, czego będą oczekiwać od niego operatorzy flotowi i mniejsze firmy transportowe.

Wnioski z jazd próbnych zostaną wykorzystane przy produkcji pojazdów pilotażowych, które przetestują i ocenią kluczowi klienci. To firmy, które zarejestrowały się do programu testów i zadeklarowały chęć zakupu seryjnych ciężarówek. Produkcja seryjna pojazdów według specyfikacji zgłoszonych przez klientów ma ruszyć pod koniec 2022 roku.

Pracujemy w szybkim tempie. To sygnał, że możemy bez zbędnej zwłoki wprowadzić na rynek bezemisyjne pojazdy użytkowe, ponieważ nasi klienci ich potrzebują już teraz. Nasza ciężarówka przejedzie kompleksowy program rozwoju, a tak szybkie rozpoczęcie testów prototypu jest dowodem, że jesteśmy na dobrej drodze, aby rozpocząć produkcje seryjną do końca przyszłego roku
- mówi Ian Collins, dyrektor ds. produktów Volta Trucks.
Źródło: Volta Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Euroma Maciej Działoszyński


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels