Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Od dziesiątek ciężarówek testowych do setek egzemplarzy produkcyjnych

Utworzona: 2021-10-21


Jak poinformował amerykański dział pojazdów ciężarowych Daimlera (DTNA), floty akumulatorowych ciężarówek marki Freightliner przejechały łącznie milion mil (1,6 mln km) w ramach normalnej eksploatacji u klientów na zachodnim wybrzeżu i w Kanadzie.

Osiągnęliśmy punkt zwrotny w naszej drodze ku elektryfikacji. Po uwzględnieniu informacji uzyskanych na podstawie 1,6 mln przejechanych kilometrów w ścisłej współpracy z naszymi klientami, jesteśmy gotowi przejść od prototypu do produkcji seryjnej — od dziesiątek ciężarówek testowych do do setek egzemplarzy produkcyjnych. Nadal zależy nam na ciągłym ulepszaniu naszej technologii, obniżaniu kosztów posiadania i wspieraniu rozwoju infrastruktury – te trzy elementy są niezbędne dla udanej elektryfikacji transportu drogowego mówi Rakesh Aneja, wiceprezes i szef eMobility, DTNA.
W celu przeprowadzenia praktycznych testów, składające się z ponad 40 akumulatorowych modeli eCascadia i eM2 floty innowacyjno-demonstracyjne i zostały przekazane w ręce prawie 50 klientów, aby w ten sposób uzyskać dane dotyczące funkcjonowania pojazdów podczas normalnej eksploatacji, w warunkach rzeczywistych.

W testach wzięły udział wiodące firmy transportowe w USA, w tym Penske Truck Leasing, NFI, Hub Group, Knight-Swift, Schneider, XPO, Ryder, JB Hunt i UPS, wraz z flotami wyspecjalizowanymi, takimi jak Loblaw Companies Limited, Sysco, Southern California Edison, Fastenal, Temco Logistyka, Bison Transport, Core-Mark, Costco Wholesalers, Iron Mountain Inc., KeHe Distributors, Mondelez International Inc., US Foods i Velocity Truck Rental & Leasing.


Uczestnictwo w testach pojazdów innowacyjno-demonstracyjnych dało tym firmom okazję sprawdzenia, w jaki sposób akumulatorowe ciężarówki elektryczne będą się spisywać w ich własnych flotach oraz podzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniami ze wszystkimi klientami. Floty są wspierane przez Okręg Zarządzania Jakością Powietrza na południowym wybrzeżu Kalifornii (South Coast AQMD), który dąży do poprawy jakości powietrza w Basenie Południowego Wybrzeża Południowej Kalifornii i częściowo finansował projekt.

Elektryczna flota innowacyjna Freightlinera rozpoczęła działalność w roku 2018 na trasach krótkodystansowych i regionalnych w południowej Kalifornii, obsługiwanych przez firmy Penske i NFI. W 2020 roku został utworzona flota demonstracyjna obejmująca dodatkowe pojazdy, które przez ostatni rok były wykorzystywane przez różnych klientów zarówno w USA, jak i Kanadzie. Obie floty przejechały już łącznie 1,6 mln kilometrów testowych.


Zbierając informacje zwrotne od kierowców, porównując względny wpływ zachowania kierowcy, temperatury, pogody i masy w poszczególnych flotach i cyklach pracy, oceniając zużycie, testując działanie stacji ładujących i przygotowując sieć serwisową, DTNA zdobyła ogromną wiedzę operacyjną, która będzie wykorzystana w pojazdach produkcyjnych, które mają trafić do klientów pod koniec 2022 roku. Testy prowadzone w rzeczywistych warunkach w ramach prawdziwych flot klienckich potwierdziły wiele oczekiwanych korzyści ciężarówek elektrycznych, od mniejszego zmęczenia kierowcy po minimalny hałas i wibracje.

Zaangażowanie DTNA w elektryfikację wykracza poza same pojazdy – dzięki powołaniu wewnętrznego zespołu Detroit eConsulting klienci DTNA będą mogli korzystać z usprawnionej, kompleksowej obsługi podczas elektryfikacji swoich flot i rozwiązywania problemów dotyczących infrastruktury ładowania. Zespół Detroit eConsulting jest odpowiedzialny za wspieranie klientów w niektórych kluczowych wyzwań, z jakimi borykają się floty, m.in. z oceną trasy, szkoleniem kierowców, optymalizacją pracy w kabinie oraz planowaniem i instalacją sprzętu do ładowania.


W maju tego roku Detroit wprowadził też na rynek ładowarki Detroit eFill, przeznaczone do ładowania pojazdów użytkowych i dostosowanych do bezproblemowej współpracy z elektrycznym układem napędowym Detroit ePowertrain montowanym w modelach eCascadia i eM2. Stacje Detroit eFill zostały zaprojektowane we współpracy z firmą Power Electronics, wiodącym północnoamerykańskim dostawcą konwerterów na energię słoneczną i zapewniają możliwość ładowania szerokiej gamy pojazdów elektrycznych innych marek.

Źródło: Freightliner
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels