Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

90-lecie marki FUSO: zaczęło się od autobusu

Utworzona: 2022-06-05


Firma Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, wchodząca w skład koncernu Daimler Truck, świętuje 90-lecie marki FUSO. Tak został nazwany w maju 1932 roku pierwszy autobus Mitsubishi z silnikiem benzynowym.

Słowo „Fuso” pierwotnie oznaczało duże święte drzewo, o którym mówiono, że rośnie w miejscu wschodu słońca w Chinach. Obecnie jest ono używane jako nazwa kwiatu hibiskusa. Podobno termin ten był też używany w starożytnych Chinach jako synonim Japonii.


Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) z siedzibą w Kawasaki w Japonii produkuje gamę pojazdów użytkowych (lekkie, średnie i ciężkie samochody ciężarowe i autobusy) oraz silniki przemysłowe dostarczane na ponad 170 rynków na całym świecie. Pod nowym hasłem „Future Together” marka FUSO komunikuje ambicje związane z przyszłością opartą na bezpieczniejszych i bardziej zrównoważonych rozwiązaniach transportowych.

Początek marki

Nazwa "Fuso" została po raz pierwszy użyta dla autobusu B46 wyprodukowanego w Kobe Shipyard of Mitsubishi Shipbuilding Co., Ltd. (obecnie Mitsubishi Heavy Industries, Ltd.). Siedmiometrowy, 38-osobowy autobus został wyposażony w 6-cylindrowy silnik benzynowy o poj. skokowej 7 l i mocy 100 KM. Nazwę wybrano spośród wewnętrznych propozycji – dla upamiętnienia pierwszej dostawy autobusu dla ministerstwa kolei.

W ślad za autobusem poszły kolejne pojazdy, takie jak 4-tonowa ciężarówka z silnikiem benzynowym KT1 (1946), pierwszy japoński samochód ciężarowy dużej ładowności z kabiną nad silnikiem T380 i pierwszy japoński minibus – Rosa (1960). Podążając za wysokim wzrostem gospodarczym Japonii w latach 1950-70, linia produktów rosła i w końcu objęła pełną gamę pojazdów, od lekkich po ciężkie, a także autobusy.

Współczesność i przyszłość

MFTBC, producent pojazdów marki FUSO, narodził się, gdy Mitsubishi Motors Corporation oddzieliła swój dział pojazdów użytkowych od segmentu samochodów osobowych w 2003 roku, stając się częścią byłego koncernu Daimler Chrysler. Wiosną 2006 roku MFTBC dołączyła do działu samochodów ciężarowych zorganizowanego w ramach Daimler Chrysler. Obecnie jest integralną częścią Daimler Truck AG.


Ciężarówki i autobusy FUSO docierają do ponad 170 krajów i regionów świata. Lekka ciężarówka Canter jest wysoko ceniona na całym świecie i zdobywa czołowe miejsca na rynkach transportowych w wielu krajach. W 2017 r. producent wprowadził na rynek pierwszą w Japonii, produkowaną seryjnie, lekką ciężarówkę elektryczną eCanter. FUSO dąży do utrzymania pozycji popularnej i zaufanej marki – zamierza tworzyć produkty mając przede wszystkim na uwadze jakość, ochronę środowiska i bezpieczeństwo.

Źródło: Daimler Truck
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels