
Od czasu wprowadzenia na rynek niewielkiej serii FUSO eCantera pięć lat temu zebraliśmy od klientów cenne opinie z jego codziennej eksploatacji. Obecnie nasz eCanter Next Generation przynosi klientom w zakresie elektromobilności zindywidualizowane rozwiązania do szerokiego wachlarza zastosowań. Uczyniwszy następny krok, którym będzie rozszerzenie naszego portfolio i produkcja wielkoseryjna, zamierzamy pozostać liderem w zrównoważonym transporcie przyszłości. Nasza aktualna oferta mocno wychodzi poza dotychczasowego eCantera – pokrywa ona większość spotykanych współcześnie zastosowań i jeszcze mocniej przyczynia się do rozwoju lokalnie bezemisyjnego transportu w centrach miast
– powiedział Karl Deppen, prezes zarządu Daimler Truck Asia.

42 warianty, DMC w zakresie 4,25-8,55 t
O ile dotychczasowy model miał masę 7,49 tony oraz rozstaw osi 3400 mm, to obecnie klienci mogą wybierać między sześcioma rozstawami osi, od 2500 do 4750 mm, oraz DMC w zakresie 4,25-8,55 t. W sumie oferowane są 42 warianty pojazdu, a nośność podwozi wynosi do 5 ton. Jeśli chodzi o napęd, do wyboru jest silnik elektryczny o mocy 110 kW (warianty o masie całkowitej 4,25 i 6 t) oraz 129 kW (DMC 7,49 i 8,55 t) – z udoskonalonym układem przeniesienia napędu i momentem obrotowym 430 Nm, przy czym maksymalna prędkość jazdy wynosi 89 km/h. Kabina oferowana jest w dwóch wariantach, standardowym o szerokości 1,7 m i komfortowym o 30 cm szerszym.
Trzy pakiety akumulatorów
Zależnie od żądanego rozstawu osi, do wyboru są 3 pakiety akumulatorowe: S, M i L. Zastosowano w nich ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP), które odznaczają się przede wszystkim długą trwałością i zwiększoną energią użyteczną. Pakiet w wersji S ma pojemność znamionową 41 kWh, co pozwala przejechać maksymalnie 70 km, a w przypadku wersji M przy pojemności 83 kWh zasięg wynosi 140 km. Najmocniejszy pakiet L oddaje do dyspozycji użytkownika poj. znamionową 124 kWh, a zasięg dochodzi do 200 km. Przy zastosowaniu rekuperacji zasięg się wydłuża i równocześnie skracają się przerwy na ładowanie akumulatorów.
Moduł ładowania działa zarówno na prąd stały (DC), jak i przemienny (AC). Jako standard ładowania zastosowano Combined Charging System CCS, który umożliwia ładowanie z mocą do 104 kW. Szybkie doładowanie prądem stałym do 90% pojemności trwa, zależnie od pakietu akumulatorowego, około: 36 minut (S), 44 min (M) lub 75 min (L), natomiast ładowanie prądem przemiennym (11 i 22 kW) zajmuje od ok. czterech do sześciu godzin, zależnie od pakietu baterii.
Akumulatory są zamocowane pod ramą podwozia za pomocą stalowego wspornika o dużej sztywności, który jednocześnie chroni je przed skutkami czołowego lub bocznego zderzenia. W razie kolizji instalacja wysokiego napięcia zostaje automatycznie wyłączona przez czujnik zderzeniowy.
Bezpieczny w standardzie
W standardowym wyposażeniu oferowane są m.in.: kierownica wielofunkcyjna z przyciskami do obsługi tablicy wskaźników z ekranem LCD, reflektory LED świecące o 30% jaśniej niż halogenowe, funkcja Autolight sterującą światłami do jazdy odpowiednio do warunków oświetleniowych, czy asystent świateł drogowych. Auto wyposażono standardowo w zewnętrzny dźwiękowy system ostrzegawczy AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System). Ponadto, z myślą o większym bezpieczeństwie przy skręcaniu w prawo, pojazd ma standardowego asystenta martwego pola – Active Side Guard Assist. Standardowo jest montowany również asystent hamowania awaryjnego Active Brake Assist piątej generacji z funkcją rozpoznawania pieszych.
Specjalistyczne doradztwo
Biznesowy „ekosystem” obejmuje, oprócz samochodu, także narzędzia cyfrowe i doradztwo służące lepszemu wykorzystaniu pojazdu oraz optymalizacji TCO . Poddając całkowite koszty posiadania specjalnej analizie, dealerzy FUSO mogą wykonać indywidualną kalkulację związaną z eksploatacją samochodu. Co więcej, za pomocą Daimler Truck Incentive Tool można ustalić przysługujące zachęty i korzyści, takie jak konkretne dotacje państwowe na samochody lub infrastrukturę ładowania, a także ulgi podatkowe czy zwolnienia z opłat drogowych.Źródło: Daimler Truck