Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Czysta ciężka dystrybucja po amerykańsku: zasięg do 370 km

Utworzona: 2022-06-08


Firma Freightliner Trucks, oddział koncernu Daimler Truck North America LLC (DTNA), zaprezentowała nowy model elektrycznej ciężarówki eCascadia podczas targów ACT Expo w Long Beach w Kalifornii.

W wyniku serii rygorystycznych testów, którym poddane zostały kolejne prototypy oraz jazd próbnych u klientów powstała mocna i wydajna ciężarówka z napędem elektrycznym, czerpiąca energię z akumulatorów. Wyposażony w szereg innowacyjnych funkcji bezpieczeństwa i łączności Freightliner eCascadia zapewnia zasięg do 370 km, w zależności od konfiguracji pojazdu. Jest przeznaczony do obsługi tras w ramach logistyki ostatniego kilometra, dystrybucji lokalnej i regionalnej, realizacji dostaw pomiędzy magazynami.


Detroit ePowertrain

Firma Detroit, wiodący producent silników, osi i skrzyń biegów, jest dostawcą układu napędowego ePowertrain, który został zaprojektowany z myślą o pełnej integracji z ciężarówką. eAxle to elektryczny element układu napędowego zintegrowany z silnikiem elektrycznym, skrzynią biegów i układem elektronicznym w ramach jednej kompaktowej jednostki. Detroit ePowertrain jest dostępny w dwóch konfiguracjach: z podwójnym silnikiem o maksymalnej mocy 395 KM i maksymalnym momencie obrotowym 31000 Nm oraz pojedynczym silnikiem 195 KM/16000 Nm. Dostępne są trzy zestawy akumulatorów o różnych pojemnościach: 194 kWh (czas ładowania 1,5-3 godzin), 291 kWh (2-4 godz.) i 438 kWh (2-6 godz.).


Ponieważ układ napędowy Detroit ePowertrain wytwarza mniej ciepła niż silnik spalinowy, wymagania dotyczące chłodzenia są ograniczone. Dzięki temu eCascadia może być wyposażona w zamknięte otwory wentylacyjne na masce i nową kratkę wlotu powietrza, która zmniejsza opór, co sprawia, że więcej powietrza jest kierowane wokół pojazdu bez konieczności przechodzenia przez chłodnicę.

Maksymalny czas bez przestojów

Specjalnie dla modelu eCascadia opracowano usługę Detroit Connect eServices obejmującą funkcje, które zapewniają maksymalny czas pracy bez przestojów, wysoką produktywność i rentowność użytkownika pojazdu. W "elektryku" są również dostępne tradycyjne funkcje systemu Detroit Connect, w tym opcja, która pozwala użytkownikom aktualizować oprogramowanie jednej lub setek ciężarówek z jednego miejsca.


System zarządzania ładowarkami (CMS), zintegrowany z portalem Detroit Connect, to narzędzie zdolne uzyskać strategiczne oszczędności dla floty. Umożliwia optymalne, rozłożone w czasie ładowanie wielu pojazdów, w tym także poza godzinami szczytu, oraz częściowe ładowanie. Może współpracować z ładowarkami Detroit eFill i jest kompatybilny z innymi, popularnymi modelami ładowarek. Pierwsza wersja CMS pojawi się w czwartym kwartale br., a dodatkowe funkcje zostaną wprowadzone do systemu w 2023 r.

Narzędzie przewidywania zasięgu (eRange) automatycznie oblicza i wyświetla zasięg na analizowanej trasie. Aby zapewnić jak najdokładniejsze wskazanie, funkcja analizuje wiele danych, w tym parametry pojazdu, obciążenie, pogodę, natężenie ruchu i topografię drogi. Umożliwia testowanie scenariuszy hipotetycznych oraz przeprowadza ich analizę.

Monitorowanie stanu akumulatora dostarcza wielu informacji np. o stanie baterii, stopniu naładowania i pozostałym zasięgu. Analiza po zrealizowanym transporcie, wykonywana na podstawie rzeczywistych danych, dostarcza praktycznych informacji, które poprawiają wydajność pojazdu.

Bezpieczeństwo aktywne

Freightliner eCascadia jest standardowo wyposażony w pakiet Detroit Assurance z systemem aktywnego asystenta hamowania awaryjnego Active Brake Assist 5 (ABA 5) i asystentem pasa ruchu - Active Lane Assist (ALA). Nowością jest asystent skrętu z funkcją automatycznego hamowania - Active Side Guard Assist (ASGA), który działa przy prędkości do 20 km/h. Chodzi o to, aby zapobiec skrętowi w prawo, gdy po stronie pasażera zostanie wykryty poruszający się rowerzysta lub pieszy. ASGA automatycznie aktywuje hamowanie wraz z wysyłaniem ostrzeżeń wizualnych i dźwiękowych. To rozwiązanie, które może uratować życie w warunkach dużego natężenia ruchu w miastach.

Podstawowe dane techniczne:

• zasięg do 370 km (w zależności od konfiguracji pojazdu)
• baterie o pojemności: 194 kWh, 291 kWh i 438 kWh
• ładowanie do 80% pojemności w około 90 minut
• silnik pojedynczy 195 KM/16000 Nm
• silnik podwójny 395 KM/31000 Nm
• dmc do 37 ton
• dostępna pojedyncza lub podwójna oś eAxle
• kabina dzienna o długości 294 cm (od zderzaka do ściany tylnej)

Źródło: Freightliner Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels