
Poza eActrosem LongHaul przeznaczonym do pracy na długich dystansach, przygotowywane są także dodatkowe warianty flagowego modelu z napędem elektrycznym – eActros 300 i eActros 400 (liczby oznaczają zasięg) – a już w lipcu z linii produkcyjnej zakładu w Wörth ma zjechać eEconic przeznaczony dla sektora komunalnego, który będzie drugim pojazdem elektrycznym wytwarzanym seryjnie. Celem producenta jest zwiększenie udziału lokalnie neutralnych pod względem emisji CO2 nowych pojazdów w Europie do ponad 50% do roku 2030.

Aby umożliwić klientom zapoznanie się z rozwiązaniami w zakresie transportu elektrycznego, firma Mercedes-Benz Trucks organizuje kilkutygodniowe wydarzenie w zakładzie w Wörth, które rozpocznie się na początku czerwca. Około 1000 uczestników będzie mogło uzyskać informacje na temat głównych aspektów e-mobilności, począwszy od infrastruktury i usług, a skończywszy na modelach pojazdów z napędem elektrycznym. Ponadto klienci będą mogli odbyć jazdę eActrosem 300 z ładunkiem na trudnych trasach.

Niemiecki producent pojazdów nie działa w tym obszarze w pojedynkę. W dziedzinie ładowania pojazdów na terenie bazy użytkownika współpracuje z firmami Siemens Smart Infrastructure, ENGIE i EVBox Group. Jeśli chodzi o ogólnodostępne punkty ładowania, Daimler Truck, Traton Group i Volvo Group podpisały umowę o utworzeniu spółki joint venture, która umożliwi rozwój i eksploatację publicznej, wysokowydajnej sieci ładowania akumulatorów elektrycznych samochodów ciężarowych i autokarów dalekobieżnych w Europie. Sieć ładowania będzie dostępna dla operatorów flot, niezależnie od marki użytkowanych pojazdów.

Celem projektu "High-Performance Charging in Long Haul Truck Transport” (HoLa) realizowanego pod egidą Niemieckiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (VDA), w który zaangażowany jest Daimler Truck, jest zaplanowanie, budowa i eksploatacja wysokowydajnej infrastruktury ładowania dla elektrycznych ciężarówek pracujących w transporcie długodystansowym. W czterech wybranych lokalizacjach na terenie Niemiec mają powstać po dwa punkty z systemem ładowania megawatowego, które będą przetestowane w rzeczywistych warunkach.
Ambicją koncernu Daimler Truck jest, aby do roku 2039 oferta w Europie, Japonii i Ameryce Północnej obejmowała wyłącznie pojazdy neutralne pod względem emisji CO2. Dwa pierwsze modele z napędem elektryczno-akumulatorowym, tzn. eCitaro i eActros, są już produkowane seryjnie, odpowiednio od 2018 i 2021 roku. Następne trzy, czyli eEconic, FUSO eCanter i Freightliner eCascadia, pojawią się jeszcze w tym roku, natomiast debiuty rynkowe kolejnych zeroemisyjnych pojazdów są już zaplanowane. W drugiej połowie tej dekady firma zamierza uzupełnić gamę dostępnych produktów o seryjnie produkowane pojazdy zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi. Ostatecznym celem jest wdrożenie pojazdów neutralnych pod względem emisji CO2 do roku 2050.
Źródło: Daimler Truck