Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Naczepy z systemem dokowania wózków widłowych wewnątrz i na zewnątrz pojazdu

Utworzona: 2022-09-07


Zamówienie, obejmujące 11 sztuk naczep kurtynowych z rozwiązaniem dokowania, jest efektem bliskiej kooperacji firm Wielton i Drutex.

Transport wózka widłowego zawieszonego za naczepą może przyczynić się w wielu krajach europejskich do przekroczenia dopuszczalnej długości zestawu. W takiej sytuacji często konieczne jest stosowanie specjalnych uprawnień. W Polsce możliwe jest wykupienie długoterminowych zezwoleń, które pozwalają na poruszanie się tego rodzaju zestawem. Jednakże firmy obsługujące transport po Austrii, Włoszech i Szwajcarii spotykają się z sytuacjami karania mandatami za przejazd pojazdem o przekroczonej dopuszczalnej długości. W tej sytuacji doskonałym rozwiązaniem jest zadokowanie wózka widłowego wewnątrz zestawu, które rozwiązuje ten problem. Z tego względu system Wieltonu jest stosowany głównie przez firmy specjalizujące się w transporcie zagranicznym oraz przewożące materiały budowlane i wykończeniowe. Polska jest europejskim liderem w produkcji stolarki drzwiowej i okiennej. Jedną z krajowych firm wiodących w tym sektorze jest DRUTEX, dla którego Wielton opracował nowy system dokowania wózka wewnątrz i na zewnątrz naczepy. Atutem tego rozwiązania jest zachowanie dopuszczalnej długości zestawu, poprawa właściwości aerodynamicznych pojazdu i rozkładu nacisku podczas pustych przejazdów, a także ochrona wózka przed zabrudzeniami.


Firma Wielton zapewnia otwartość w realizacji naszych indywidualnych zamówień oraz oczekiwaną wysoką jakość. Zależy nam na partnerach, którzy rozumieją nasz biznes, potrafią słuchać i dostarczać rozwiązań, które ułatwiają wykonywanie naszej pracy. 10-letnia współpraca z Wieltonem owocuje unikalnymi rozwiązaniami - jak choćby nowy system dokowania wózków, który usprawnia proces transportu naszych produktów powiedział Piotr Tomaszewski Dyrektor ds. Transportu Drutex S.A.
W ramach kilkunastoletniej współpracy obu firm, wieluński producent dostarczył ok. 250 produktów, w tym zestawy przestrzenne i naczepy kurtynowe. Ostatni kontrakt dotyczył 11 sztuk naczep kurtynowych wyposażonych w system dokowania wózków widłowych wewnątrz i na zewnątrz pojazdu. W systemie tym, dzięki dodatkowym kanałom w podłodze naczepy, widły wózka umieszczonego w pojeździe nie zajmują przestrzeni ładunkowej. To uniwersalne rozwiązanie dedykowane zarówno dla wózków z rozłożonymi i złożonymi kołami. Zaletami tego systemu są przede wszystkim oszczędność przestrzeni, integralność elementów oraz brak konieczności wysiadania kierowcy z kabiny wózka podczas dokowania, co ma szczególny wpływ na poprawę bezpieczeństwa. DRUTEX uczestniczył w pracach nad opracowaniem projektu rozwiązania, jak również wspólnie z Wieltonem nadzorował etap produkcji.

Odpowiadanie na indywidulane potrzeby naszych klientów w postaci spersonalizowanych produktów jest istotną częścią naszej działalności. Chcemy, aby nasze produkty w pełni spełniały ich oczekiwania, dlatego często nasi klienci biorą czynny udział w tworzeniu i testowaniu naszych rozwiązań. Tak było również w przypadku firmy DRUTEX S.A. Systemy dokowania wózków widłowych wewnątrz nadwozi naczep kurtynowych zostały zaprojektowane i wdrożone do produkcji z uwzględnieniem unikalnych potrzeb firmy z branży okiennej powiedział Piotr Agata, Senior Product Manager Wielton S.A.


W odpowiedzi na zróżnicowane potrzeby producenta okien, Wielton opracował specjalistyczne rozwiązanie w zakresie dokowania wózków widłowych w zestawach przestrzennych i naczepach kurtynowych. System ten został opatentowany i wprowadzony do oferty w 2019 roku. Jednak prace nad udoskonaleniem tego rozwiązania były kontynuowane w kolejnych miesiącach, czego efektem jest nowy, innowacyjny system dokowania wózków widłowych wdrożony w 2022 r. Udoskonalony system dokowania marki Wielton jest uniwersalny i pozwala na transport wózków zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz naczepy. System składa się z mocowania do łańcucha trzymającego wózek, składanego zderzaka, gniazda przyłączeniowego wózka, podpór podtrzymujących wózek zadokowany zewnętrznie, podpór podtrzymujących wózek zadokowany wewnętrznie, podpory pod tylne koło, kanałów do dokowania zewnętrznego oraz kanałów na widły w podłodze wraz z pokrywami. System dokowania może zostać wykonany na kurtynowych naczepach standardowych i typu Mega, a także na zestawach przestrzennych. Przy dokowaniu wewnętrznym rekomendowany jest zakup opcji BDE, która poprzez rozsuwany portal tylny znacznie poprawia komfort dokowania wózka widłowego w zabudowie. Przy wyborze rozwiązania zalecane jest także dobranie systemu do masy wózka z uwagi na konieczność stosowania balastu w przedniej części pojazdu (ok. 500 kg). Obciążenie to zapewnia odpowiedni nacisk na siodło i daje gwarancję poprawnej trakcji. Naczepa z dokowaniem wyposażona jest także w aluminiowy odbojnik antyrowerowy, stalowy profil lamp oraz składany zderzak razem z lampami, a jej moduł osiowy został przesunięty do tyłu o 300 mm. W pakiecie z systemem dokowania, w produktach Wieltonu, instalowany jest także system iCargo, który aktywnie steruje pneumatycznym zawieszeniem naczepy. iCargo reguluje ciśnienie w miechach zawieszenia i tym samym zmienia rzeczywiste obciążenie osi. System ten również niezależnie kontroluje hamulce osi.

Źródło: Wielton
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels