Uruchomienie nowego połączenia w transporcie drogowym (TIR) na trasie Chiny-Pakistan zwiększa różnorodność i bezpieczeństwo korytarzy logistycznych wiodących wzdłuż Korytarza Gospodarczego Chiny-Pakistan. Wzmacnia też zaangażowanie Kaszgaru w inicjatywę „Jednego Pasa i Jednej Drogi”, której celem jest budowa krajowego węzła logistycznego w Kaszgarze i połączenia Azji z Europą.
Oficjalne uruchomienie pierwszego połączenia w transporcie drogowym Chiny-Pakistan otwiera nowy rozdział w dywersyfikacji korytarzy logistycznych wzdłuż Korytarza Gospodarczego Chiny-Pakistan i wyznacza nowe ścieżki współpracy handlowej. Dzięki otwarciu nowego korytarza CEVA może zapewnić szerokiemu gronu klientów, w tym z branży e-commerce, bardziej elastyczne i wygodne globalne rozwiązania logistyczne Kelvin Tang, Global Cross-Border&Multimodal Leader and Greater China Ground & Rail VP, CEVA Logistics
Dla rozwoju handlu w regionie
W ostatnim czasie CEVA uruchomiła także nowe połączenie drogowe (TIR) wzdłuż korytarza Chiny – Kirgistan – Uzbekistan. Zainaugurował je przejazd 6 ciężarówek, załadowanych komponentami przemysłowymi, częściami samochodowymi i towarami konsumenckimi, które pomyślnie pokonały trasę liczącą 1100 km z Kaszgaru do Samarkandy w Uzbekistanie.W Kaszgarze uruchamianych jest coraz więcej parków logistycznych, dlatego też otwarcie nowej trasy przez CEVA przyniesie duże korzyści eksporterom części samochodowych, gotowych pojazdów, towarów konsumenckich i e-commerce. Kaszgar, jak przewiduje firma, w miarę ustabilizowania się trasy Chiny-Kirgistan-Uzbekistan, może stać się centrum konsolidacji transportu naziemnego dla zachodnich Chin.
CEVA, oprócz nowych rozwiązań w transporcie drogowym (TIR), rozwija też usługi multimodalne. W miarę rozwoju infrastruktury w regionie będzie otwierać kolejne, bezpośrednie połączenia. Obecne plany zakładają ukończenie do 2025 roku budowy Kolei China-Kirgistan-Uzbekistan, która będzie liczyć ponad 500 km (z czego ponad 200 km w Chinach, 250 km w Kirgistanie i 50 km w Uzbekistanie). Ma być ona najkrótszą trasą frachtową łączącą Chiny z Bliskim Wschodem i Europą.
Źródło: Ceva Logistics