
Na kongresie zaprezentowano ciągnik w konfiguracji osi 4x2, który może tworzyć zestaw o dopuszczalnej masie całkowitej 44 t. Jest to pierwszy model tej serii, który na rynek europejski trafi jeszcze w 2023 r. Łączna pojemność zainstalowanych 9 akumulatorów wynosi 738 kWh. Tak duży pakiet baterii spowodował wzrost masy własnej pojazdu do 12 ton. Czas ładowania baterii do 80% za pośrednictwem ładowarki o mocy 350 kW wynosi 90 minut. Pojazd dysponuje mocą ciągłą 480 kW/645 KM.

Ciągnik sprzęgnięty z naczepą ma zasięg do 500 km, przy czym jest to szacunkowa wartość – rzeczywisty zasięg może się różnić od zadeklarowanego ze względu na różne czynniki, m.in. ukształtowanie terenu, warunki pogodowe, umiejętności kierowcy itp. Pojazd może realizować przewozy między centrami logistycznymi w szerokim zakresie zastosowań regionalnych. Na dłuższych trasach zapas energii można uzupełnić podczas obowiązkowych przerw dla kierowców.

Przy okazji uroczystej premiery pojazdu, szef IVECO Poland Daniel Wolszczak (na zdjęciu pierwszy z prawej wśród osób stojących przed ciężarówką) podpisał listy intencyjne na zakup ciągników siodłowych HD BEV z przedstawicielami firm będącymi ważnymi partnerami importera: Don Trucking, Elmex Group, Padel Transport, SOL-TRANS Sebastian Wróbel i Targor-Truck.
Pojazdy IVECO HB BEV są produkowane w należących do Iveco Group zakładach w Ulm w Niemczech. Będą sprzedawane i serwisowane w sieci dealerskiej liczącej 254 punkty w całej Europie.
Źródło: IVECO Poland