Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Dwujezdniowa S3 połączy się z czeską D11

Utworzona: 2023-10-04


Kierowcy mogą korzystać z nowego odcinka drogi ekspresowej S3 pomiędzy węzłami Kamienna Góra Północ i Lubawka, będącego fragmentem biegnącej wzdłuż zachodniej granicy trasy S3, która docelowo będzie prowadzić do granicy z Czechami.

Łącznie ze zrealizowanymi już fragmentami od Troszyna w woj. zachodniopomorskim, przez woj. lubuskie aż do Bolkowa na Dolnym Śląsku kierowcy mają do dyspozycji prawie 420 km drogi S3.

Budujemy spójną sieć drogową w naszym kraju, w każdym jego regionie. Aby Polska mogła się dobrze rozwijać, potrzebne są jak najlepsze połączenia komunikacyjne na osi północ-południe. Zgodnie z naszymi deklaracjami wybudowaliśmy drogę S3 do samej granicy polsko-czeskiej. W przyszłym roku zaś kierowcy pojadą tunelem między Bolkowem a Kamienną Górą powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Inwestycja została zrealizowana na całym, 15-kilometrowym odcinku od Kamiennej Góry przez Lubawkę do granicy państwa. Do ruchu został udostępniony odcinek S3 o długości 12 km pomiędzy węzłem Kamienna Góra Północ a węzłem Lubawka. Pozostały fragment, od węzła Lubawka do granicy państwa, o długości 3 km, zostanie udostępniony kierowcom po zakończeniu prac na odcinku przygranicznym po stronie czeskiej. Według zapowiedzi czeskiej administracji drogowej nastąpi to w 2025 r.

S3 pomiędzy Kamienną Górą a granicą państwa została wybudowana jako droga dwujezdniowa, wyposażona w dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjny. W ramach zadania powstały trzy węzły drogowe: Kamienna Góra Północ, Kamienna Góra Południe i Lubawka.

Nowoczesne połączenie na osi północ-południe

W realizacji pozostaje jeszcze łącznie 50 km drogi ekspresowej S3 pomiędzy Świnoujściem a Troszynem w woj. zachodniopomorskim oraz pomiędzy Bolkowem a Kamienną Górą na Dolnym Śląsku. Udostępnienie tych odcinków do ruchu planowane jest w przyszłym roku. Po oddaniu do ruchu tych odcinków powstanie nowoczesny szlak komunikacyjny wzdłuż zachodniej granicy Polski, łączący porty w Świnoujściu i Szczecinie, poprzez Gorzów Wielkopolski, Zieloną Górę i Legnicę z Czechami. Inwestycja ta ułatwi międzynarodowy transport drogowy, a także poprawi skomunikowanie terenów przygranicznych poprzez autostrady A2, A4 i A6 oraz sieć dróg ekspresowych z centralną Polską. Całą trasę ze Świnoujścia do granicy z Czechami będzie można przejechać w nieco ponad 4 godz., a po ukończeniu budowy czeskiej D11 kierowcy zyskają dogodne połączenie z Pragą.

Źródło: Ministerstwo Infrastruktury
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels