Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Uhonorowany prestiżową nagrodą

Utworzona: 2023-12-01


Nagroda „Truck Innovation Award 2024” została przyznana przez jury konkursu Międzynarodowej Ciężarówki Roku. Producent został doceniony za projekty badawczo-rozwojowe w dziedzinie jazdy autonomicznej – ANITA i ATLAS-L4.

W swoim przemówieniu uzasadniającym decyzję, przewodniczący 25-osobowego jury, Gianenrico Griffini, podkreślił zaawansowane cechy obu projektów, ich wkład w automatyzację transportu intermodalnego oraz owocną współpracę pomiędzy MAN Truck & Bus, dostawcami usług logistycznych, dostawcami komponentów, instytucjami badawczymi i operatorami infrastruktury publicznej.

Autonomiczne ciężarówki są szczególnie przydatne w transporcie autostradowym pomiędzy centrami logistycznymi (transport hub-to-hub): zwiększają bezpieczeństwo, pomagając uniknąć wypadków będących wynikiem najechania na tył korka z powodu zmęczenia, zmniejszają zużycie energii i stabilizują przepływy logistyczne dzięki temu, że nie są uzależnione od indywidualnych przerw w prowadzeniu pojazdu. Są też sposobem na zmniejszenie niedoboru kierowców, którzy zamiast tego mogą się skupić na wykonywaniu bardziej zróżnicowanych i atrakcyjnych zadań transportowych w transporcie regionalnym i dystrybucyjnym.

ATLAS-L4: autonomiczna jazda na autostradzie

Celem projektu ATLAS-L4 jest opracowanie technologii autonomicznej jazdy na autostradzie specjalnie pod kątem zastosowań typu hub-to-hub. Projekt opiera się na uchwalonej w roku 2021 niemieckiej ustawie o jeździe autonomicznej, która dopuszcza ruch ciężarówek autonomicznych pod nadzorem technicznym na określonych trasach. Odpowiedni prototyp pojazdu ma być przetestowany na drogach do końca 2024 r. mówi Sebastian Völl, kierownik projektu ds. jazdy autonomicznej w MAN Truck & Bus.
Od stycznia 2022 r. firmy MAN Truck & Bus, Knorr-Bremse, Leoni, Bosch, Fernride, BTC Embedded Systems, Fraunhofer AISEC, uczelnie Technische Universität München, Technische Universität Braunschweig, Instytut Nauk o Transporcie w Würzburgu, oraz TÜV SÜD, Autobahn GmbH uczestniczyły w projekcie badawczo-rozwojowym pt. „Transport autonomiczny na autostradach i drogach ekspresowych na poziomie 4” (ATLAS-L4), który jest finansowany przez niemieckie Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu.

ANITA: autonomiczna innowacja w operacjach kontenerowych

Wspólnie z Deutsche Bahn, Akademią Nauk Stosowanych im. Freseniusa i Götting KG, MAN prowadził też badania dotyczące wykorzystania autonomicznych samochodów ciężarowych w węzłach logistycznych w ramach projektu ANITA, również finansowanego przez niemieckie Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu. W ramach projektu MAN stworzył ciężarówkę, która umożliwia autonomiczny przeładunek kontenerów z naczepy na kolej, korzystając z cyfrowego planowania misji. Po sześciu miesiącach praktycznych testów przeprowadzonych w bazie kontenerowej DB Intermodal Services i terminalu kontenerowym DUSS w Ulm, pod koniec projektu, we wrześniu 2023 roku, okazało się, że ciężarówka autonomiczna była o 40% bardziej produktywna niż pojazdy konwencjonalne.

Wyjątkową cechą tego rozwiązania jest całkowita cyfrowa integracja autonomicznego samochodu ciężarowego z procesem terminalowym. Jest to ogólny warunek wstępny wykorzystania autonomicznych pojazdów ciężarowych w logistyce mówi Amelie Jacquemart-Purson, kierownik projektu ANITA w MAN Truck & Bus.

Druga nagroda za innowacyjność pojazdów ciężarowych dla MAN

To już druga nagroda Truck Innovation Award, jaką firma MAN Truck & Bus zdobyła za projekt automatyzacji. W 2019 roku jury konkursu po raz pierwszy przyznało ten tytuł za zautomatyzowany pojazd AFAS do zabezpieczania placów budowy.

Źródło: MAN Truck & Bus
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels