Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Zasięg 500 km i moc do 544 KM – MAN eTGX zmienia zasady gry w branży

Utworzona: 2025-03-25


MAN Polarexpress, zasilana akumulatorowo ciężarówka eTGX, wyruszyła w 3000-kilometrową trasę z koła podbiegunowego do Monachium. Podróż będąca demonstracją imponującego zasięgu, nawet przy niskich temperaturach, ma potwierdzić, że elektryczny transport transeuropejski oparty wyłącznie na publicznej infrastrukturze ładowania jest możliwy już dziś.

Chcemy pokazać, że wykorzystanie ciężarówek elektrycznych w międzynarodowym transporcie drogowym jest w pełni wykonalne. Oferujemy wiele pomocnych rozwiązań, takich jak MAN Charge&Go, które ułatwiają przejście na napęd elektryczny. To przedsięwzięcie ma pokazać, że już teraz da się przejechać w trybie elektrycznym z koła podbiegunowego do Monachium korzystając wyłącznie z publicznych stacji ładowania. Jednak w Europie jest jeszcze wiele do zrobienia! Aby powszechna transformacja transportu dalekobieżnego stała się faktem, potrzeba ogromnych wysiłków i inwestycji w rozbudowę wydajnej infrastruktury ładowania mówi Friedrich Baumann, członek zarządu ds. sprzedaży i rozwiązań dla klientów w MAN Truck & Bus.

Towarzysze podnóży

W podróży trwającej od 20 do 26 marca br. uczestniczą influencerzy znani w branży ciężarówek, tacy jak André Brockschmidt (Baufo-rum 24) i Christina Scheib (Trucker Babes), którzy otrzymują fachowe wskazówki dotyczące jazdy od trenerów MAN ProfiDrive. Wraz z wprowadzeniem na rynek modeli elektrycznych, dział szkolenia kierowców MAN rozszerzył swoje wieloletnie doświadczenie w zakresie autobusów elektrycznych o elektryczne pojazdy ciężarowe i zapewnia praktyczne wsparcie firmom i kierowcom w przejściu na nową technologię napędową.

Szczegóły trasy

3000-kilometrowa trasa obejmuje łącznie siedem etapów: od koła podbiegunowego wzdłuż wschodniego wybrzeża Szwecji do Sztokholmu, stamtąd do Malmö w południowej Szwecji, następnie do Kopenhagi i przez Danię do Hamburga, a stamtąd przez Schweinfurt do Monachium. W czasie tej podróży MAN eTGX pokonuje średnio od 400 do 600 kilometrów dziennie, w zależności od warunków na trasie i dostępnych stacji ładowania. Załoga pojazdu zatrzyma się na dłużej w siedzibie MAN-a w Kopenhadze, aby odwiedzić tamtejszy zespół serwisowy i sprzedażowy.


Źródło: MAN Truck & Bus
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Transcash.eu S.A.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels