Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Pomimo trudnych miesięcy nie zwalniają tempa i zapowiadają kolejne inwestycje

Utworzona: 2024-01-26


72 mln pokonanych kilometrów i blisko 2 mln przesyłek: Geis podsumowuje 2023 rok.

Miniony rok przyniósł przedsiębiorcom wiele niespodzianek. Nie inaczej było w branży TSL. Sektor musiał zmierzyć się z wysoką inflacją, rosnącymi cenami energii i presją płacową. Do tego zawirowania na rynku paliwowym i znaczące zmiany legislacyjne. Pomimo wielu wyzwań, firma Geis kontynuowała rozwój i zgodnie z przyjętą strategią rozszerzyła flotę oraz powierzchnię magazynową.

Polska staje się coraz bardziej konkurencyjnym rynkiem dla branży transportowej, co wynika nie tylko z popytu wewnętrznego czy eksportu, ale także z rosnącego udziału przewozów międzynarodowych. Nasze auta dystrybucyjne, nie wliczając w to dostaw całopojazdowych, w ciągu 12 miesięcy pokonały 25 mln kilometrów, a auta liniowe – 20 mln kilometrów. Dzięki temu dostarczyliśmy blisko 2 mln przesyłek o łącznej masie przekraczającej 400 mln kg. Rozpoczynający się rok zapowiada się w Geis równie pracowicie. Na horyzoncie pojawiają się także kolejne zmiany prawne dla branży. Jedną z nich jest planowane wprowadzenie e-CRM, czyli elektronicznego listu przewozowego. My sami stawiamy przed sobą szereg ambitnych zadań, a wśród nich inwestycje w nowoczesne technologie transportowe o niższej emisji mówi Adam Kwiatkowski, wiceprezes Geis PL.
W minionym roku grupa podjęła decyzję o przedłużeniu umów najmu magazynów w Poznaniu i Bydgoszczy. Powierzchnia magazynowa w Krakowie została powiększona o kilkaset m2, z możliwością dalszej ekspansji. Obecnie w Polsce dysponuje 19 magazynami przeładunkowymi o łącznej powierzchni ponad 52 tys. m2.

Jednym z kluczowych projektów w 2023 r. było wprowadzenie do floty transportowej czterech naczep typu CityLiner. Pozwalają one na załadunek aż 27 palet każda, a dzięki swojej konstrukcji mogą swobodnie wjeżdżać w wąskie uliczki na terenach miejskich. Umożliwia to zmniejszenie emisji dwutlenku węgla i liczbę aut poruszających się po aglomeracjach. Co więcej, dzięki zwiększeniu ładowności jednorazowych przewozów możliwa jest optymalizacja kosztów cen dostaw.

Jesienią ubiegłego roku Komisja Ochrony Środowiska Parlamentu Europejskiego zatwierdziła plan zwiększenia wymogów dotyczących redukcji emisji CO2 przez branżę transportową. Zgodnie z nowymi postanowieniami, do 2030 roku ma ona zostać zredukowana o 45 proc., do 2035 roku o 70 proc., a do 2040 roku aż o 90 proc. To ambitne cele, które wymagają radykalnych zmian w całym sektorze. Chociaż o naczepach nowego typu myśleliśmy już wcześniej, to decyzja Komisji utwierdziła nas w przekonaniu, że podjęliśmy właściwe kroki. Nasze CityLinery można spotkać już w okolicach Strykowa i Grodziska. Następnie pojawią się na ulicach Bydgoszczy, Tych, Warszawy i Gdańska. Do końca III kwartału br. planujemy posiadać w swojej flocie przynajmniej 25 tego typu naczep dodaje Paweł Golec, dyrektor operacyjny Geis PL.
Kolejnym krokiem w kierunku redukcji śladu węglowego jest złożona optymalizacja procesu zwrotów uszkodzonych przesyłek. W związku z tym, wiosną ub. r. powołane zostały zespoły, których zadaniem jest minimalizowanie liczby reklamacji i niwelowanie ryzyka uszkodzeń transportowych. Widoczne są już pierwsze efekty - liczba zwrotów spadła aż o połowę w skali roku.

Źródło: Grupa Geis
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Euroma Maciej Działoszyński


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels