Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Czy naprawdę brakuje kierowców zawodowych? IRU pyta przewoźników

Utworzona: 2024-04-29


Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego (IRU) przeprowadza coroczne badanie, którego celem jest uzyskanie informacji od właścicieli firm transportowych na temat niedoboru kierowców zawodowych.

Zjawisko, które dotyka sektor drogowego transportu towarowego i pasażerskiego to jeden z najpilniejszych problemów, przed jakimi stoi cała branża. Jak wynika z najnowszego raportu IRU, dotyczącego niedoboru kierowców, który opiera się na danych ankietowych zebranych w 2023 roku od ponad 4700 firm transportowych w obu Amerykach, Azji i Europie – odsetek kierowców poniżej 25. roku życia w dalszym ciągu utrzymuje się na poziomie 12% lub poniżej. Jest on wyższy jedynie w Chinach (17%) i Uzbekistanie (25%). W wielu regionach jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest starzenie się społeczeństwa – we wszystkich regionach z wyjątkiem Meksyku, Uzbekistanu i Chin kierowcy poniżej 25. roku życia stanowią mniej niż 13% siły roboczej. Tymczasem odsetek wspomnianych osób jest niższy od wartości odniesienia dla populacji aktywnej zawodowo we wszystkich regionach z wyjątkiem Chin i Uzbekistanu. Oznacza to, że zawód kierowcy przyciąga mniej młodych ludzi w porównaniu z innymi sektorami gospodarki.

IRU po raz kolejny zaprasza do udziału w corocznej ankiecie, której celem jest zmierzenie aktualnego zapotrzebowania na zawodowych kierowców w sektorze transportu drogowego oraz zidentyfikowanie sposobów pozwalających na zatrzymanie obecnych kierowców i przyciągnięcie nowych. Ankieta jest dostępna w 21 językach. Udział w badaniu i wkład są kluczowe dla uzyskania wiarygodnych danych dla branży. IRU zwraca uwagę, że indywidualne odpowiedzi są zawsze traktowane jako ściśle poufne.

Bezpośredni link do corocznej ankiety IRU w sprawie niedoboru kierowców
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels