Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Ponad 100 naczep Wielton zasili flotę polskiego przewoźnika

Utworzona: 2024-05-10


Firma AGROMEX zakupiła 94 naczep kurtynowych typu MEGA z systemem intermodalnym oraz 12 rozsuwanych naczep podkontenerowych. Odbiory pojazdów zaplanowano do końca 2024 roku.

Dedykowana do transportu kombinowanego naczepa Curtain Master MEGA z systemem intermodalnym (typu hukepack) sprawdzi się w mieszanym transporcie towarów wielkogabarytowych, np. wyrobów przemysłu motoryzacyjnego i ładunków wymagających szczelności, trwałości i dużej pojemności załadunkowej, jak napoje, opony, sprzęt AGD czy pojemniki gitterbox. Pojazd ten pozwala na transport towaru o wysokości 3 m, a jego całkowita kubatura wynosi około 100m3. Niska masa własna naczepy - od 6300 kg oraz możliwość przewożenia jej koleją czy promem istotnie wpływają na obniżenie kosztów jej eksploatacji. To pojazd przeznaczony do transportu intermodalnego dzięki wzmocnionej ramie i rozłącznemu zawieszeniu pneumatycznemu, a także zastosowaniu ergonomicznych rozwiązań, jak składany zderzak. Ma odpowiednie wzmocnienia w podwoziu, umożliwiające przeładunek pionowy, tj. 4 punkty chwytania „grab handles” rozmieszczone zgodnie z normą UIC 596-5 i wzmocnioną tablicę przyłączeniową, która jest chroniona dodatkowymi odbojami gumowymi. Tylne obrzeże chronione jest rolkowymi odbojami narożnymi, a umiejscowienie ośmiu uchwytów promowych na podwoziu umożliwia transport naczepy promem, zwiększając możliwości jej wykorzystania w transporcie mieszanym.

Cieszy nas fakt, że wieloletnia współpraca Wieltonu z firmą AGROMEX się rozwija i zaowocowała kolejnym zamówieniem. Wspólne opracowywanie nowych rozwiązań, jak i kooperacja w zakresie testowania nowych pojazdów są szczególnie cenne - pozwalają jeszcze lepiej zrozumieć aktualne potrzeby i wyzwania, z którymi mierzą się przewoźnicy. Zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważny obecnie jest rozwój transportu intermodalnego, wykorzystującego przewóz naczep za pomocą kolei i ile korzyści za sobą niesie. Dlatego w naszym portfolio znaleźć można m.in. naczepy wyposażone w system intermodalny czy systemy wymienne mówi Ireneusz Golec, dyrektor regionalny – sprzedaż flotowa, Wielton S.A.
AGROMEX to rodzinna firma działająca od ponad 30 lat w branży transportowej. Specjalizuje się w międzynarodowym i krajowym transporcie drogowym oraz intermodalnym. Flota spółki składa się łącznie z 120 pojazdów i 180 naczep, w tym znaczna jej część to naczepy MEGA do transportu intermodalnego, które od 2013 r. przewożą różne ładunki koleją. Współpraca obu firm rozpoczęła się w 1998 roku. Dotychczas przewoźnik zakupił ponad 200 pojazdów wieluńskiego producenta.

Kooperację z firmą Wielton rozpoczęliśmy 26 lat temu, kupując pierwsze naczepy kurtynowe typu Mega wieluńskiego producenta. Kierujemy się podobnymi wartościami, a szczególnie ważne dla naszych firm są zrównoważony rozwój oraz stałe poszukiwanie nowych rozwiązań. Najnowszą inwestycją zrealizowaną w firmie AGROMEX jest uruchomienie własnego połączenia kolejowego, za pomocą którego realizowany będzie intermodalny transport z Karsznic do Rotterdamu. Pierwszy transport wyruszył 10 kwietnia, natomiast uroczysta inauguracja połączenia odbędzie się 15 maja br. dodał Jacek Fraszka, współwłaściciel firmy AGROMEX.
Flotę firmy zasilą także naczepy podkontenerowe Container Master R2 marki Wielton, które mogą być rozsuwane mechanicznie lub za pomocą systemu pneumatycznego. Są to naczepy lekkie (od 4810 kg), wykonane z wytrzymałej stali S700. Trzy konfiguracje ramy umożliwiają transport szerokiego wachlarza kontenerów, w tym 20, 2x20, 30, 40, a także 45’’ bez zezwoleń. Model ten wyposażony jest w przykręcane stalowe podesty czy dodatkowe odboje na linii zamków. Przód i tył naczepy są wysuwane, a w standardzie dostępne są dwie pozycje sworznia i wysokości siodła (1090/1170 mm). Unikalną cechą pojazdu jest to, że kontenery 20’ mogą być rozładowywane zarówno z przodu, jak i z tyłu.

Źródło: Wielton
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels