Generalnie rzecz biorąc, jest to kwestia rozwiązań metalurgicznych, doboru stali o odpowiednich parametrach i zastosowania technologii, takich jak polerowanie zębów i śrutowanie, w celu podwyższenia parametrów hartowania i trwałości istotnych podzespołów. Przewidzieliśmy także dodatkowe kanały olejowe dla najważniejszych części. Solidność projektu serii G to najwyższa klasa wyjaśnia Mats Henriksson, inżynier ds. rozwoju w dziale badań i rozwoju Scania.Skrzynie biegów z serii G są zazwyczaj o 60-70 kg lżejsze niż skrzynie biegów, które zastępują. Wynika to głównie z zastosowania całkowicie aluminiowej obudowy i mniejszych wymiarów. Kolejnym osiągnięciem jest obniżenie poziomu hałasu, co ma zasadnicze znaczenie z perspektywy zgodności z przyszłymi normami. Zmiana biegów w zautomatyzowanych, ręcznych skrzyniach biegów odbywa się za pomocą pneumatycznych siłowników. Dzięki zastosowaniu hamulców wału, inżynierom ze Scania udało się zmniejszyć liczbę synchronizatorów, a w wygospodarowanej w ten sposób przestrzeni przewidziano szersze zęby.
W chwili jej wprowadzenia seria G i jej funkcje były rewolucją. Moim zdaniem sytuacja ta nie uległa zmianie. Seria ta oferuje klientom elastyczność i szeroką gamę zastosowań oraz możliwości eksploatacji w sytuacjach wymagających zarówno wysokiej mocy, jak i wysokiego momentu obrotowego. G38 na pewno doskonale sprawdzi się w przypadku ciągników siodłowych do ciężkiego transportu. Skrzynia ta doskonale uzupełnia rozwój osiągów systemu modułowego Scania podkreśla Bo Eriksson, menedżer produktu w Scania Trucks.Skrzynie biegów z serii G można również zamawiać w wersji Heavy Duty, a model G38 nie jest wyjątkiem. Wersję G38CH wyposażono w szerszą przekładnię planetarną, która zapewnia jeszcze wyższą wytrzymałość. Wersja ta zwiększa możliwość obsługi wysokiego momentu obrotowego na wale napędowym również w najbardziej wymagających warunkach drogowych (zwykle w miejscach, gdzie trudno o asfalt).
Skrzynia biegów G38 jest krótsza od najpopularniejszej skrzyni Scania przewidzianej obecnie do tych samych celów (GRSO926). Różnica między nimi polega na tym, że G38 wyposażono w tylko jeden wbudowany ogranicznik momentu obrotowego: przy określonym przełożeniu i obrotach następuje odcięcie zaledwie 100 Nm mocy silnika, czego kierowca nawet nie dostrzeże. G38 oferuje 14 biegów do przodu (z biegiem pełzającym i nadbiegiem), a także możliwość ustawienia do 8 biegów wstecznych.
Źródło: Scania Polska