Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Za dużo cukru w cukrze i gorzkie konsekwencje dla przewoźnika

Utworzona: 2024-10-28


Wszczęcie postępowania administracyjnego wobec przewoźnika, mandat karny dla kierowcy oraz przywrócenie normatywności – to efekty kontroli zespołu pojazdów zatrzymanego do kontroli przez kujawsko-pomorskich inspektorów ITD.

Na drodze ekspresowej S5 inspektorzy ITD z Bydgoszczy wytypowali do kontroli 8-osiowy zespół pojazdów składający się z ciągnika samochodowego i dwóch spiętych ze sobą na sztywno przyczep, czyli tzw. stonogę. W dwóch transportowanych tym zespołem pojazdów 20-stopowych kontenerach morskich przewożony był cukier biały w opakowaniach do sprzedaży detalicznej. Wg dokumentów przewozowych, w kontenerach znajdowało się łącznie 44 000 kg (44 tony) cukru. Inspektorzy skierowali więc zespół pojazdów na wagę, która wskazała jego rzeczywistą masę całkowitą 62,9 t, a więc przekroczenie 40-tonowej normy o prawie 23 tony.

Tak ciężki zespół pojazdów przewożący ładunki podzielne (drobnicowe) i skonfigurowany w taki sposób, tj. składający się z pojazdu samochodowego i dwóch przyczep, w ogóle nie powinien poruszać się po drogach publicznych. Tym bardziej, jeżeli masa zestawu przekracza 60 ton, powinien on być pilotowany. W tym przypadku pojazdu pilotującego nie było. Za kierowanie przeładowanym kierujący został ukarany mandatem karnym, a wobec jego pracodawcy (przewoźnika) zostało wszczęte postępowanie administracyjne zagrożone wysoką karą pieniężną. Przejazd został wstrzymany, co wiązało się z pozostawieniem w miejscu kontroli jednej przyczepy i kontynuowaniem jazdy tylko z jedną przyczepą.

Źródło: WITD Bydgoszcz
Do ulubionych

Komentarze (21)

szatan
8 mies. temu
Na główne drogi z takim ładunkiem i to jeszcze w biały dzień, pewnie jakiś obcokrajowiec w kabinie.
~Ziutek69
8 mies. temu
Super siofera skierować na 3 miesięczną obserwację psychiatryczną na jego koszt, Gąsienice są w PL tak popularne jakby faktycznie były legalne. Brak adekwatnej kary dla kierujących. ITD w Trójmieście udaje, że nie widzi ich na drogach i koło fortuny dalej się kręci
~!!!iiii
8 mies. temu
Kara jest nie współmierna do korzyści. Wystarczyłoby na rok wstrzymać wypis na to auto i możliwość otrzymania kolejnych na 24mc. Szybko i skutecznie zadziało by to na widok na drogach ale źle na kasę w budżecie.
~Ziutek69
8 mies. temu
Dziwne, że bydgoskie ITD wyłapuje stonogi z kontenerami a Gdańsk czy Gdynia aż huczy wieczorem. Wystarczy stanąć na wjazdach i wyjazdach z terminali i problem rozwiązany. Ale to pewnie jest tak, jak z przysłowiowym, króliczkiem" i, kurą znoszącą złote jajka "
~Mis
7 mies. temu
Z jednej strony nagonka na ekologię a drugiej karać, jak te 62 t podzielić na liczbę osi to okaże się że nawet żółtkami mógł jechać jeszcze wg starych przepisów przed "dostosowaniem" dróg do przepisów UE za które Polska wzięła pieniądze lecz rozeszły się jak smród po...
Zobacz cały wątek
FIRMOWY SPOTLIGHT
Wega Agencja celna


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels