Po rekordowym przejeździe na zamkniętym torze Motorsport Arena Oschersleben zaplanowano dodatkowe 30 kilometrów jazdy wstecz na drogach publicznych pod eskortą policji. Finał wydarzenia odbędzie się przy nowo wybudowanym Daimler Truck Global Parts Center w Halberstadt – obiekcie, który od lipca 2025 roku będzie sercem światowego łańcucha dostaw części zamiennych Mercedes-Benz Trucks.
Technologia w służbie ambitnych celów
eActros 600, którego seryjna produkcja ruszyła pod koniec 2024 roku, to najnowszy elektryczny ciągnik siodłowy przeznaczony do transportu długodystansowego. Pojazd, wyróżniony tytułem "International Truck of the Year 2025", oferuje zasięg do 500 kilometrów na jednym ładowaniu przy masie całkowitej zestawu do 40 ton. Dzięki zastosowaniu trzech baterii o łącznej pojemności 621 kWh (technologia LFP), eActros 600 jest w stanie przejechać nawet ponad 1 000 kilometrów dziennie, wykorzystując przerwy na ładowanie zgodnie z przepisami czasu pracy kierowców. Nowo opracowana oś napędowa oraz zaawansowane systemy wspomagające bezpieczeństwo – takie jak ActiveBrake Assist 6, Sideguard Assist 2 czy MirrorCam – czynią z eActrosa 600 nie tylko ekologiczne, ale i wyjątkowo bezpieczne rozwiązanie dla flot transportowych.
Nie tylko rekord – także działania społeczne
Inicjatywa Mercedes-Benz Trucks ma również wymiar społeczny. Partnerami projektu są stowarzyszenia Blicki e.V. oraz PROFI – Pro Fahrer-Image e.V., zajmujące się edukacją w zakresie bezpieczeństwa drogowego oraz budowaniem pozytywnego wizerunku zawodowych kierowców. Logo organizacji pojawi się na ciężarówce i naczepie, a dodatkowo Mercedes-Benz Trucks udzieli wsparcia finansowego na realizowane przez nie działania, w tym szkolenia dla dzieci w Halberstadt.To nie tylko bicie rekordu, ale również ważny sygnał dla społeczeństwa, przypominający o znaczeniu pracy zawodowych kierowców podkreśla prof. dr Dirk Engelhardt, prezes zarządu PROFI.Mercedes-Benz Trucks przypomina, że rozwój elektromobilności w transporcie ciężkim wymaga pilnej rozbudowy infrastruktury ładowania. Obecnie w Europie istnieje mniej niż 1 000 punktów ładowania dla ciężkich pojazdów. W odpowiedzi Daimler Truck rozwija własną półpubliczną sieć TruckCharge, która do 2030 roku ma obejmować ponad 3 000 punktów szybkiego ładowania.
Źródło: Daimler