Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

eActros 600 pojedzie tyłem po rekord Guinnessa

Utworzona: 2025-05-03


Mercedes-Benz Trucks planuje nietypową akcję promującą e-mobilność, bezpieczeństwo drogowe oraz wizerunek zawodowych kierowców. Już 4 czerwca w Oschersleben (Saksonia-Anhalt) elektryczny ciągnik siodłowy eActros 600 wraz z naczepą podejmie próbę ustanowienia nowego rekordu Guinnessa w kategorii najdłuższej jazdy tyłem bez przerwy.

Celem jest przejechanie ponad 100 kilometrów na wstecznym biegu, co ma pobić dotychczasowy rekord z 2020 roku, ustanowiony w USA z wykorzystaniem ciężarówki z silnikiem diesla (około 89 km). Za kierownicą elektrycznego flagowca zasiądzie Marco Hellgrewe – oficer Bundeswehry i entuzjasta transportu ciężkiego, który już w 2008 roku ustanowił podobny rekord, pokonując 64 km tyłem.

Po rekordowym przejeździe na zamkniętym torze Motorsport Arena Oschersleben zaplanowano dodatkowe 30 kilometrów jazdy wstecz na drogach publicznych pod eskortą policji. Finał wydarzenia odbędzie się przy nowo wybudowanym Daimler Truck Global Parts Center w Halberstadt – obiekcie, który od lipca 2025 roku będzie sercem światowego łańcucha dostaw części zamiennych Mercedes-Benz Trucks.

Technologia w służbie ambitnych celów

eActros 600, którego seryjna produkcja ruszyła pod koniec 2024 roku, to najnowszy elektryczny ciągnik siodłowy przeznaczony do transportu długodystansowego. Pojazd, wyróżniony tytułem "International Truck of the Year 2025", oferuje zasięg do 500 kilometrów na jednym ładowaniu przy masie całkowitej zestawu do 40 ton. Dzięki zastosowaniu trzech baterii o łącznej pojemności 621 kWh (technologia LFP), eActros 600 jest w stanie przejechać nawet ponad 1 000 kilometrów dziennie, wykorzystując przerwy na ładowanie zgodnie z przepisami czasu pracy kierowców. Nowo opracowana oś napędowa oraz zaawansowane systemy wspomagające bezpieczeństwo – takie jak Active
Brake Assist 6, Sideguard Assist 2 czy MirrorCam – czynią z eActrosa 600 nie tylko ekologiczne, ale i wyjątkowo bezpieczne rozwiązanie dla flot transportowych.

Nie tylko rekord – także działania społeczne

Inicjatywa Mercedes-Benz Trucks ma również wymiar społeczny. Partnerami projektu są stowarzyszenia Blicki e.V. oraz PROFI – Pro Fahrer-Image e.V., zajmujące się edukacją w zakresie bezpieczeństwa drogowego oraz budowaniem pozytywnego wizerunku zawodowych kierowców. Logo organizacji pojawi się na ciężarówce i naczepie, a dodatkowo Mercedes-Benz Trucks udzieli wsparcia finansowego na realizowane przez nie działania, w tym szkolenia dla dzieci w Halberstadt.

To nie tylko bicie rekordu, ale również ważny sygnał dla społeczeństwa, przypominający o znaczeniu pracy zawodowych kierowców podkreśla prof. dr Dirk Engelhardt, prezes zarządu PROFI.
Mercedes-Benz Trucks przypomina, że rozwój elektromobilności w transporcie ciężkim wymaga pilnej rozbudowy infrastruktury ładowania. Obecnie w Europie istnieje mniej niż 1 000 punktów ładowania dla ciężkich pojazdów. W odpowiedzi Daimler Truck rozwija własną półpubliczną sieć TruckCharge, która do 2030 roku ma obejmować ponad 3 000 punktów szybkiego ładowania.



Źródło: Daimler
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRANS VAT Karolina Bukowska, Rafał Sobczak S.C.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels