ID: 165116
Ciężarówka bez kierowcy? Już ruszyła...
ID: 165116
ID: 165116
://wyborcza. biz/biznes/1, 100896, 17871753. html#MTstream
://wyborcza. biz/biznes/1, 100896, 17871753. html#MTstream
~Corel*.toya.net.pl
*.toya.net.pl
Posty (37)
karzełreakcji
10 lat temu | Skoro ja nie bede jeżdził, to nie zarobie. Skoro ja nie zarobie, to nie wydam. Skoro nie wydam, to ktoś nie wyprodukuje. Skoro nie wyprodukuje, to nie bedzie co wozić. A więc beze mnie i tak ten twór stanie... | |||
~lisek 10 lat temu | Karzełreakcji - dobra reakcja, trafna logika! | |||
BAGERA85
10 lat temu | logika z punktu widzenia kierowcy, psewoxnik wyda za Ciebie, a Ty i tak coś robić będziesz, coś zjeść będziesz musiał. Wszystko jest tak pomyślane, żeby cięzarówka zdrozała o nasze koszty wypłat, redukując je jednak w jakimś stopniu, żeby przewonik zamiast wydać na 5lat Twoich wypłat, oddał producentowi przy zakupie tylko np za 4lata, rok ma w bonusie, interes się kręci, przewożnik i tak wydaje i zarabia, problem kierowców sam się zredukuje za te 10-20lat. | -1 | ||
BAGERA85
10 lat temu | Zredukuje się oczywiście w pewnym stopniu, te złomy same przez miasto nie przejadą:) | |||
~abrakadabra 10 lat temu | A kto zalozy magnes jak beda korki i nie zdazy sie na czas? | |||
~ciapowaty 10 lat temu | Bagera. Liczba miejsc pracy dla kierowców nie zmniejszy się. To będzie tylko ułatwienie w pracy, tak jak autopilot w samolocie. | |||
~ciapowaty 10 lat temu | A teraz załóżmy hipotetycznie, że kierowcy nie będą potrzebni do kierowania ciężarówkami. Co to oznacza dla naszych przewoźników? , że stracą swoja jedyną przewagę konkurencyjną i wypadają z rynku. | |||
Afryka
10 lat temu | beda kupowac z Chin tanie ciezarowki podrobki. | |||
~scaniatop 10 lat temu | a kto załaduje towar zabezpieczy potem podstawi pod rampę, znajdzie parking. To jest projekt na długie lata, ale kierowca zawsze będzie potrzebny. | |||
Afryka
10 lat temu | roboty zaladuja towar i pospinaja pasami. przyjdzie jeden czlowiek tylko spradzic zabezpeiczenie ladunku. | |||
jacek-kuba
10 lat temu | teraz bez kierowców jutro bez szefów zapewne. Zostaną ze 3 molochy międzynarodowe i po dziadach będzie. Tyle, że my tego nie dożyjemy-a później świat od nowa będzie powstawał, bo coś wreszcie pieprznie. | |||
Fro
10 lat temu | ciekawe jak będą reagować na nieszablonowe sytuacje - np grupa nielegalnych imigrantów wyłażąca na drogę - chyba nikt nie zaprogramuje funkcji "rozjedź" tylko grzecznie się zatrzyma do momentu aż "przeszkoda" zniknie lub będzie można ją ominąć. A jak z kontrolami i ważeniem ładunku? Awariami samochodu i błędami w oprogramowaniu? Od odpowiedzialności za to ostatnie na pewno producent się uchyli odpowiednim zapisem w licencji. | |||
~bialy_murzyn 10 lat temu | To sen wariata bez wyobrazni. nie do wszystkiego komputer sie nadaje. a a co jesli zlodzieje przejma ta cioezarowke? zlamia systemy? 1 czlowiek ma piloniwac wiekszego majatki bo 3 ciezarowek? kiedys bylo 2 osoby na auto dzisiaj to 2 -3 auta na osobe. Swiat schodzi na psy a raczej na roboty. | |||
~dkk 10 lat temu | Zapominamy o najważniejszej kwestii - będą mogły jeździć 24h/dobę będą wydajniejsze od podwójnej obsady | |||
~dkk 10 lat temu | a koszt podwójnej obsady pensje+zus to ok 12tyś zł / mc na rok oszczędność 144tyś zł i nie chcą urlopu czy zjazdu na święta, przyznajmy że ich wprowadzenie jest nie uniknione. Jeśli założymy że ciężarówka ma jeździć 10 lat to da to milion czterysta czterdzieści cztery tysiące zł oszczędności minus większy koszt auta | |||
~Ł ysy 10 lat temu | Koniec dla " panuf szoferów " burków PGR owskich. Dla nich tylko budka z piwem | |||
~edek 10 lat temu | samochody ruszą bez kierowców a kierowcy ruszą bez samochodów w drogę w poszukiwaniu roboty, zaczną wracać na rolę i do dawnych zawodów/o ile je mają/, czyli krótko powrót do normalności. | |||
~gram 10 lat temu | Łysy polskiego transportu nie stać na podstawowe środki do zabezpieczeń ładunków, BHP, szkolenia pracowników, nie stać go nawet na najniższą z możliwych pensji zaproponowaną przez Niemców. Czy Stać go będzie na bezzałogowy pojazd? Coś w to wątpię. | |||
~janek 10 lat temu | A gdzie do tego bez zalogowy paleciak | |||
~... 10 lat temu | Ni bedzie potrzeby pracowac, kiedy beda jezdzily takie ciezarowki. Zona kierowcy stanie na przejsciu dla pieszych a maz zdejmie jedna palete jedzenia czy telewizorow, ktore pozniej wymieni na jedzenie. | |||
~ciapowaty 10 lat temu | ~dkk. Załóżmy, że do tego dojdzie i kierowca stanie się niepotrzebny. Tylko do czego wówczas będzie potrzebny polski, czy rumuński przewoźnik? . Przecież stracicie swoja jedyną przewage konkurencyjną jaką jest tańszy i dający się dymać kierowca. | |||
~szyderca 10 lat temu | Taak... I taka ciężarówka na polecenie człowieka wjedzie do "stodoły" w Calais, wjedzie sama na wagę, ustawi się na promie albo na wagonie, sama się zatankuje, sama podjedzie pod właściwą rampę Marzenia ściętej głowy... | |||
Alina26
10 lat temu | Pomysł zacny, jednak jak każde urządzenie wymaga kontroli, sprawnego i stale aktualizowanego oprogramowania. Algorytmy same nie wystarczą... Są programy do wyszukiwania frachtów, ale i tak człowiek na końcu je wybiera, negocjuje, kontroluje i zatwierdza. | |||
~szyderca 10 lat temu | i ciężarówka zadba żeby imigranci na naczepę nie weszli... | |||
~bialy_murzyn 10 lat temu | nikt o zdowych zmyslach nie wypusci do ruchu ulicznego 40 tonowego samochodu zdalnie sterowanego. | |||
~szyderca 10 lat temu | zaraz po rozładunku odjedzie na najbliższy parking i tam poczeka na kolejne zlecenie... | |||
~bialy_murzyn 10 lat temu | a dlaczego nie zrobic tak zeby kierowca siedzial przed komputerem i sterowal nadzorowal przez internej jak symulatorem? jest to do zrobienia w polaczeniu z tymi systemami sterowanie kamerami. | |||
~janek 10 lat temu | I juz ITD bez roboty zostanie | |||
~bialy_murzyn 10 lat temu | w domowych warunkach mozna zrobic bezzalogowy statek powietrzny sterowany radiem na duze odleglosci z tzw. dopalka w nadajniku ale jest zabronione latanie za pomoca kamer. samolot musi byc w zasiegu wzroku operatora. | |||
~janek 10 lat temu | Ja mam bez zalogowy odkurzacz |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.