Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Wjechał na trasę W-Z i na kilkanaście minut zablokował ruch

ID: 208388


Kierowca ciężarówki zorientował się, że nie wciśnie się do tunelu i czekał na pomoc służb. Dopiero dzięki ekipie Tramwajów Warszawskich i policji udało mu się bezpiecznie zjechać z trasy.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (59)

~Viking
i jeszcze jedno Tomasz. . kwalifikacje? zawodowego kierowcy? nie rozmieszaj mnie. . a kto go uczy jazdy? małolat który POSIADA prawo jazdy min. 3 lata i ma przejechane 2 tys. km? a gdyby tak, jak w Skandynawii, instruktor nauki jazdy musi mieć UDOKUMENTOWANE minimum 10 lat PRACY jako kierowca ciężarówki, taki człowiek ma jakieś pojecie o jeździe. . a u nas w Polsce? uczą tylko jak zdać egzamin..

1

ese
~Viking
2016-11-11 10:24:10 i jeszcze jedno Tomasz. . kwalifikacje? zawodowego kierowcy? nie rozmieszaj mnie. . a kto go uczy jazdy? małolat który POSIADA prawo jazdy min. 3 lata i ma przejechane 2 tys. km?.. "-

Kto uczy, to jedno. Jak to nauczanie jest przeprowadzane, to drugie. A celem jest nie nauczenie się czegokolwiek, a zdanie egzaminu po najmniejszej linii oporu. Do prowadzenia zestawów zwykle z naczepą uczy się na najmniejszej "łapiącej się " w przepisy ciężarówce z przyczepką na tandemie. Adept nie siedział nigdy w zestawie, nie ma pojęcia jak się zachowuje na drodze 40 ton. O jeździe w trudniejszych warunkach nawet nie wspominając. Czego zresztą można nauczyć przez te parę godzin. A znajomość przepisów dotyczących przewozu jak i dokumentów, to już czarna magia. Ze szkolenia i po egzaminie wychodzi przecież PEŁNOPRAWNY KIEROWCA. I to podobno ZAWODOWY. Pozostaje parking i argument, że jeden tu kiedyś opowiadał, że kumpla szwagra kolegę kiedyś kontrolowali i nie ukarali, to pewno tak można.

1

~Tomasz
@Viking
Nie denerwuj się. Mimo tego że mam 10 lat doświadczenia za kierownicą, to nie byłem jeszcze w Norwegii. A skoro zaoferowałeś publicznie że możesz zabrać jedną osobę w trasę... grzecznie zapytałem. Co do kwalifikacji,... oczywiście masz rację.

1

owca
Obecny kurs na prawo jazdy C/D czy tzw Kwalifikacji wstępnej (co za nazwa swoją drogą) oferuje dość szeroką wiedzę na temat zagadnień transportu. Jest to jednak oferta przy założeniu, że uczeń CHCE posiąść tę wiedzę. Egzamin nie wymaga posiadania tej wiedzy, lecz umiejętności wyboru (test), a sam kurs niejednokrotnie prowadzony jest e-lerningowo, gdzie kursant nie musi nawet czytać wyświetlanej strony.
Co do praktyki - tej i tak nabiera się "w życiu", i potrzeba na to dłuższego okresu pracy. Może rozwiązaniem byłoby kierowanie pod okiem "doświadczonego" przez ten okres, choć znając polskie realia mogłoby to odnieść skutek zgoła odmienny od zakładanego...
ese
Zza Odry:

Ihre Auswahl: Berufskraftfahrer/in | Duale Ausbildung
kleines i als Zeichen für Informationen
Kurzb eschreibung
Die Tätigkeit im Überblick

Berufsk raftfahrer/innen arbeiten im Güterverkehr oder in der Personenbeförderung. Sie transportieren Güter mit Lkws aller Art. Im Personenverkehr führen sie Linien- bzw. Reisebusse.
Die Ausbildung im Überblick

Berufsk raftfahrer/in ist ein 3-jähriger anerkannter Ausbildungsberuf im Güterverkehr und in der Personenbeförderung (Ausbildungsbereich Industrie und Handel).
Typische Branchen

Berufskr aftfahrer/innen finden Beschäftigung in erster Linie
in Transportunternehmen des Güterverkehrs, z. B. Speditionen
in Transportunternehmen des Personenverkehrs, z. B. kommunale Verkehrsbetriebe oder Bus-Reiseunternehmen
Darüber hinaus finden sie auch Beschäftigung
bei Post- und Kurierdiensten
Erlä uterung zu Systematikinformatio nen zum Beruf
ese
Dla podkreślenia:
Beruf skraftfahrer/in ist ein 3-jähriger anerkannter Ausbildungsberuf
ese
To chyba bez słownika da się zrozumieć :" 3-jähriger". Trzyletni. Nie trzytygodniowy.
ese
s://berufenet. arbeitsagentur. de/berufenet/
ese
Verordnung über die Berufsausbildung zum Berufskraftfahrer/zu r
Berufskraftfahrer in (Berufskraftfahrer-A usbildungsverordnung -
BKV)
BKV
Ausfertigungs datum: 19. 04. 2001
(... )
§ 1 Staatliche Anerkennung des Ausbildungsberufes
Der Ausbildungsberuf Berufskraftfahrer/Be rufskraftfahrerin wird staatlich anerkannt.
§ 2 Ausbildungsdauer
Di e Ausbildung dauert drei Jahre.
§ 3 Ausbildungsberufsbil d
Gegenstand der Berufsausbildung sind mindestens die Vermittlung der folgenden Fertigkeiten und Kenntnisse:
1.    Berufsbildung, Arbeits- und Tarifrecht,
2.    Aufbau und Organisation des Ausbildungsbetriebes ,
3.    Sicherheit und Gesundheitsschutz bei der Arbeit,
4.    Umweltschutz,
5.    Kontrollieren, Warten und Pflegen der Fahrzeuge,
6.    Vorbereiten und Durchführen der Beförderung,
7.    Verkehrssicherheit, Führen von Fahrzeugen auf öffentlichen Straßen,
8.    Rechtsvorschriften im Straßenverkehr,
9.    Kundenorientiertes Verhalten,
10.    Verhalten nach Unfällen und Zwischenfällen,
11.    Betriebliche Planung und Logistik,
12.    Beförderungsbezogene Kostenrechnung und Vertragsabwicklung,
13.    Qualitätssichernde Maßnahmen.
ese
§ 2 Ausbildungsdauer
Di e Ausbildung dauert drei Jahre. "-

Czas szkolenia.
Szkolenie trwa TRZY LATA
Maciej34
Viking a co jest takiego trudnego w trasie do Bergen kawałek drogi 52
~krzyś
Kilka artykułów wstecz firma ta się chwaliła jak to wspaniale kierowców szkoli...
ese
Jak widać, nie każdego się da
~sid
- krowa co glosno beczy malo mleka daje
~krolowa
ciekawa sprawa w uk daja rade
barracuda
ese
2016-11-11 10:31:37

Wielokro tnie wypowiadałem się na temat szkolenia, więc przypomnę. Żeby jeździć-trzeba zdać egzamin. Zestaw do szkolenia jest zwykle taki, jak w WORD zestaw do egzaminu. Inaczej nikt nie przyjdzie do takiego ośrodka.
Zgadzam się ze stwierdzeniem, że instruktor na wyższe kategorie powinien mieć UDOKUMENTOWANY 10-letni staż jako kierowca.
Obiecuję, że to wszystko wprowadzę-jak zostanę ministrem infrastruktury. Mogę (wzorem polityków) jeszcze wiele obiecać. :-)

1

300D
Obiecanki... Dorzuć jeszcze wysokie kary za blokowanie ruchu w celach reklamowych i głosuję na barracude.
barracuda
Tego nie obiecuję, ale durne zakazy też zniosę. Wprowadzę możliwość zakazu na konkretnej drodze, jeśli będzie taka potrzeba. :-) Popracuję też nad prawem takim, żeby nie można było blokować dróg, bo... są za niskie ceny np. wieprzowiny.
Mam dalej OBIECYWAĆ? :-)

1

300D
Barracuda... Barracuda... Barracuda... Teraz głośniej, wszyscy razem ku lepszemu skandujemy... Barracuda... Barracuda.. !!!

1

barracuda
:-)
ese
2016-11-11 16:21:00 ese
2016-1 1-11 10:31:37

Wielokro tnie wypowiadałem się na temat szkolenia, więc przypomnę. Żeby jeździć-trzeba zdać egzamin.. "-

Zgadzam się generalnie, Bo nie jest mi temat obcym. I wiem, że takie mamy (niestety) przepisy o szkoleniu. Ale nie porównujmy adepta kilkutygodniowego przeszkolenia z kierowcą zawodowym. Stąd wkleiłem fragment zarządzenia traktującego dokładnie o tym samym. O sposobie przeprowadzenia szkoleń, programie itd. Bo praca porównywalna. Oczekiwania wynagrodzeń też w tamtym kierunku spoglądają. Tylko ta cała reszta niezbyt się da ze sobą porównać
owca
Barracuda.. !!! dobry nick do haseł wyborczych np. :
Barracuda.. Czyni cuda!
A i tak prezydencko się rymuje...
; ]
barracuda
Nie pomyślałem że tak można. :-) Startu w wyborach nie planuję. :-) Nie jestem politykiem. :-) Niestety, żadna partia, w ostatnich 26 latach NIE MIAŁA CZASU wprowadzić porządnych przepisów o szkoleniu kierowców zawodowych. Wszyscy mieli i mają ważniejsze priorytety. :- (
kierowcapoznan
Prawidłowe zachowanie kierowcy, w/g "fachowców" miał zamknąć oczy i może się uda? ? "wcisnąć" jak brzydko napisał wydawca? ?, też czasem "Dużym TIR-em mam parę palet do rozładunku w centrach miast i wtedy robi się ciekawie i ADRENALINA rośnie, a tu? kierowca spokojne zawiadamia służby o problemie :) , Brawo !!!.

1

barracuda
Też tak oceniam. Owszem popełnił może wykroczenie, ale rozsądnie ocenił, że nie przejdzie. Też ostatnio zamotałem się w Warszawie-chciałem zdążyć przed zakazem, ale... wyjechały wszelkie włóki i padliny i utworzyły korek. :-)

1

~misza
Niech pierwszy rzuci kamieniem:
-Ten, co nigdy drogi nie pomylił
-Ten, co nigdy nie przytarł i nie przyp... lił
Dobrze, że chłop nie narobił większych szkód i utrudnień.

3

~tomiaszek
baran i tyle...
~Kapitan
Dobrze że trafił na ten wiadukt, bo może ów zawodowiec z Ukrainy śmigał by jeszcze po bulwarze nad Wisłą jak ten koleżka we Francji.

-1

ese
~Kapitan
2016-11-14 00:26:36- Z Ukrainy? A nie z Paragwaju? Bo to podobnie jasno z tekstu chyba wynika. . Tak czy tak, dobrze że nie było "mobilki, a pod tym wiaduktem to sie takim przejdzie?".
ese
Ciekawe skąd się bierze ten strach i obawy z "kierowca z Ukrainy" na czele..
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.129.13.201

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels