ID: 286636
Bez kierowców nie pojedziemy - branża transportowa wali pięścią w stół
ID: 286636
ID: 286636
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych (ZMPD) podejmuje zdecydowane działania w obronie przyszłości branży transportowej w Polsce. Prezes ZMPD Jan Buczek wystosował oficjalny apel do Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Agnieszki Dziemianowicz-Bąk o pilne wydanie rozporządzenia określającego wykaz zawodów deficytowych, z jednoczesnym uwzględnieniem w nim zawodu kierowcy.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych (ZMPD) podejmuje zdecydowane działania w obronie przyszłości branży transportowej w Polsce. Prezes ZMPD Jan Buczek wystosował oficjalny apel do Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Agnieszki Dziemianowicz-Bąk o pilne wydanie rozporządzenia określającego wykaz zawodów deficytowych, z jednoczesnym uwzględnieniem w nim zawodu kierowcy.
~etransport.pl
Posty (70)
~Iras69 | Dlaczego nie ma kierowców odp. Prosta, pensje stoją od 5 lat w miejscu, jazda po kraju składki ZUS od najniższej, mało miejsc parkingowych, mandaty za byle głupoty, częste kontrolę ITD zawód kierowcy nie jest zawodem szkodliwym co przekłada się na pracę do 65 roku życia. Młody kierowca pojeździ miesiąc dwa i rezygnuje. W przyszłym roku tacho obowiązkowe w busach, to wtedy znalezienie miejsca na pauze będzie cudem, a kary za przekroczenie czasu jazdy oraz pracy idą w górę. Pozdrawiam wytrwałych kierowców bo to naprawdę ciężki i niedoceniany zawód. | |||
~Liam | A może wystarczy zapłacić uczciwą stawkę, nie bić się jeden idiota z drugim zaniżając stawki, po za tym kierowców nie brakuje, tylko dziadtransow jest za dużo, dodatkowo może przywrócić nieuczciwe praktyki firm ze wschodu? | |||
~gucio | Do ~ Miś Uszatek jedź do Niemca jak ci nie pasuje, transport się kręci i kręcił będzie, wymoczku | |||
~Xxx | Kierowców jest aż za dużo tylko niech zaczną płacić a nie przewoźnik jedzie przez trzecie ręce wszyscy zarabiają a kierowcy daje 400 zł dniówki na najniższej krajowej bo niem z czego i najlepiej trzy tygodnie w samochodzie niech odrazu powiedzą że potrzeba niewolników za miskę ryżu | |||
tagoo
| 1. 050 euro netto do łapki Pana Kierowcy za tydzień w budzie i wysypią się jak grzyby po deszczu z rodzimego rynku. To tylko 150 euro na dobę ! Trza będzie od nadmiaru chętnych, szczuć wilczurami od płota. Ile trzeba mieć skończonych szkół, aby to zrozumieć - kieruję do korpotłuków. Lata temu już pisałem, aby cały transport kołowy stanął na tylko tydzień czasu. Korpotłuki obs. rają sobie nogi i sięgną głębiej do trzosa, już trzeciego dnia, aby Panu Przewoźnikowi przynieść kasę w zębach. W gratisie, jeszcze loda zrobią !!! Nie umiecie się dogadać, to nie narzekać, a od Panów Kierowców, proszę się delikatnie odpier... !!! Każdy idzie tam, gdzie dostanie więcej kasy i ma lepsze warunki pracy, co do tego, chyba nikt nie ma wątpliwości. Tak jest w każdym zawodzie i Panowie Kierowcy, niczym się w tym momencie nie różnią od innych. | |||
tagoo
| Nie wiedzieć dlaczego, jedynie na przedstawicieli, tego niezmiennie ciężkiego i niebezpiecznego zawodu, spada tyle hejtu i POGARDY !!! | |||
tagoo
| Młodzież to czyta, staży również, a może tym bardziej, bo ich bezpośrednio dotyczy. | |||
tagoo
| Pierwsi nie garną się przez taką nagonkę do zawodu, a drugim puszczają nerwy i rezygnują, mimo, że mogliby by jeszcze pracować. | |||
~Bobi | No tak lepiej sprowadzić Filipińczyków i inne narodowości niż godnie zapłacić polaką normalka dlatego niech dziad transy padają... nie zal mi takich firm zle zarządzanie i traktowanie ludzi jak bydło... | |||
tagoo
| Pierwsi nie chcą się podejmować pracy przez taką nagonkę, a drugim puszczają nerwy i rezygnują, mimo, że mogliby by jeszcze pracować. | |||
tagoo
| Musiałem przerabiać, bo cenzor nie przepuszczał, a teraz puścił i się nałożyło. To nie moja wina, tylko tego. uja... | |||
~Kierowca | W Polsce brakuje związku zawodowego kierowców, który będzie dbać o godne zarobku. Zamiast godnie płacić za ciężka pracę, kombinują żeby z za granicy UE. zatrudnić za jeszcze mniejsze pieniądze. Komu to ma służyć? | |||
~Cezary | Przykład 1: system 2/2. Jazda cysterną z etanolem w niemieckiej firmie. Zarobki: +/- 2100 euro na rękę (za 12 dni pracy) Przykład 2: jazda od pon do piątku. cysterną z etanolem w polskiej firmie. Zarobki +/- 8500 zł na rękę ( za 22 dni pracy) Co wybieracie? | |||
~Marcin | Niech firmy dobrze zapłaco to kierowcy będą się pchać i dla czego ochroniasz idzie do pracy na 24 lub 48 lub inny system i ma płacono za każdą godzinę czy leży czy stoi a kierowca?? Ma włączone łóżko to też jest w pracy a nie w domu jesteśmy w pracy!!! Nawet Niech będzie płacona kazda godzina najnisza krajowa no w 2025 jest 30. 50 brutto x 24 h ( doba) = 732 to uważam że jest już ok | |||
~Tadeusz | Acha | |||
~Tadeusz | No tak | |||
~Donald Truck | Dniówka za 24 h w pracy | |||
~Pracownik TSL | Cezary oczywiscie wybor jest prosty. Praca blizej domu i wolne weekendy bez jezdzenia z tabunami co dwa tygodnie jak cygan. Coraz wiecej firm w Niemczech pokrywa czesciowe dojazdy do pracy zeby zachecic do podjecia zatrudnienia a i tak sa braki kadrowe. Niech dadza szwaby lkw na jakies parkowisko blizej domu powiedzmy do 20km od komina to mozna przemyslec takie rozwiazanie. Nawet cyganie odchodza juz od koczowniczego trybu zycia, ale jak widac chetnych ze wschodu nie brakuje. | |||
~Topiel | Najniższa krajowa reszta pod stołem, w razie choroby dostajesz 1:10 wypłaty, o urlop ciężko. Emerytura z najniższej krajowej... Nad głową inspekcja, policjant i spedytor i kreska mandatów i obciążeń, najbardziej obciążony karami zawód jaki znam. Brak parkingów o pożądanym zapleczu sanitarnym nie wspomnę. I dziwią się że nie ma kierowców... A wystarczy opodatkować diety, ustanowić najniższą krajową dla kierowców zawodowych (min 7000 zł netto plus diety ) o wtedy kierowców nie będzie brakować. Karać głównie przewoźników jak kierowców aby to pracodawca dbał o to aby kierowca przestrzegał przepisów, bo przeważnie szefy lub spedytorzy poganiają kierowców, planując trasy bez żadnego marginesu czasowego. Jeszcze dużo można by wymieniać bo transport to największa patologia niestety, a najgorsze jest to że tam na wiejskiej w Warszawie o tym wiedzą i nic z tym nie robią, a czemu? Bo kierowcy to skarbonka bez dna i nie ważne jest bezpieczeństwo tylko wpływy z mandatów. | |||
~Kropel | No to jest tak. | |||
~Jarek | Czyli nie chodzi o polskiego kierowcę, tylko chodzi o to że nie chcą zapłacić Polakowi, bo trudniej im pozyskać kierowców z poza Uni Europejskiej. Pamiętacie na ile Niemcy zablokowali nam swój rynek pracy jak weszliśmy do Unii??? A dziś Ukryj robią w Unii ca chcą! Dziękuję! | |||
~Bogdan | Acha no tak | |||
~Zbigniew | Właśnie tak | |||
~Zbigniew | A jak nie to co | |||
~Mysek | Koniecznie tak. | |||
~Mysek | To co jak nie. | |||
~Wacek | Jedno i to samo w kółko, jak nie potrafią tym zarządzać znaczy przygłupy, nie do rządu płakać, to i tak nic nie da. | |||
~Stefan | Acha | |||
~Stefan | Właśnie tak | |||
~Ł ysy | Mój kot nasrał mi na klawiature |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.