ID: 213094
~gość 2017-02-21 14:22:49 | A spedycja i tak załaduje do 40 ton masy całkowitej. Więc dla kogo to będzie oszczędność? Więc ta oszczędność jest tylko wyliczona na podstawie możliwości zabrania większej ilości towaru. | |||
~ktosik 2017-02-21 18:19:00 | zara. zesta ktorym jezdze, na pusto wazy 15500kg max. jesli naczepa wazy 6500 to ciagnik 9000 teraz podpinam te naczepe czyli zestaw 9 + 4 = 13t 13 + 25 = 38t 38t na 4 osiach, gdzie 1 os ma zazwyczaj okolo 7t 31t na 3 osie... w teorii moze sie udac, w praktyce - watpie oszczednos c na oponach? ciekawe jak. w koncu te cztery opony dostana niezle po biezniku.. duzo wiecej nizby bylo ich 6 | |||
300D
2017-02-21 18:19:31 | Do tego ciągnik elektryczny i steropian można wozić jeszcze taniej. | |||
300D
2017-02-21 18:28:41 | to fajne: ( umożliwia załadunek towarów o masie ponad 25t, z zachowaniem obowiązujących limitów dotyczących obciążenia osi. ) | |||
~ktosik 2017-02-21 18:32:26 | teoretycznie sie da. jesli cignik jest lzejszy, to i wiecej mozna zaladowac nie przekraczajac limitow | |||
300D
2017-02-21 18:32:35 | to też fajne: (oszczędności z eksploatacji naszych naczep dwuosiowych mogą sięgać nawet kilku tysięcy euro rocznie. ) | |||
300D
2017-02-21 18:41:32 | nie lżejszy tylko trzyosiowy... | |||
~ktosik 2017-02-21 18:44:02 | jak zaladuje 25050kg z dwuosiowym ciagnikiem to tez jest ponad 25t | |||
300D
2017-02-21 19:05:00 | To jest proste... kupujesz tę droższą naczepe bo jest lżejsza i ładujesz mniej bo jest słabsza a żeby ładować więcej to kupujesz droższy ciągnik trzyosiowy który jest cięższy a że jest cięższy to ladujesz mniej i masz oszędności które mogą sięgać nawet kilku tysięcy euro rocznie... bo jak załadujesz to co umożliwia ta naczepa czyli ponad 25t. to ja cię zważą to kara będzie równa róznicy w zakupie tego droższego ciągnika... Są oszczędnosci... Proste. | |||
~Seba 2017-02-21 19:40:32 | Zestaw w Polsce na 4 osiach może ważyć do 36 ton. Kronka którą użytkuje ma ładowność chyba 28 ton ale ładuje max 25, 2 tony żeby zmieścić się w 40 tonach. Poza tym ładując na dwie osie do oporu opony długo raczej nie pojeżdżą. No i przede wszystkim samo to że chodzi o naczepę Berger - zwróćcie uwagę na te otwory w ramie. Człowiek wypije 0, 7 gorzały i nie jest tak wygięty jak ta naczepa po załadowaniu 20 ton. Pozdrawiam. | |||
~ktosik 2017-02-21 19:50:37 | Zestaw w Polsce na 4 osiach może ważyć do 36 ton. bo? | |||
~zcx 2017-02-21 21:15:40 | ktosik i jego teorie spiskowe. | |||
~Forest glemp 2017-02-22 07:49:39 | Tak ktosik, doczytaj se. | |||
~Śilny 2018-02-19 08:02:25 | Czy jest ktoś kto naprawdę użytkuje naczepy na 2 osiach. Ja mam 3 osiowego bergera i nie widzę różnicy od Schmidt i też jakiejś różnicy w spalaniu nie widzę ale moja z colimulda waży 5500kg | |||
~Transportowiec 2018-06-12 18:04:14 | Posiadam 30 naczep Berger firanki. Zakupiłem na testy 6 sztuk 2 osiowych. Masa całkowita 38 T. Ładowność nawet z wyposażeniem auta w łańcuchy itd niezbędne a wymagane na każdym załadunku - 25, 5 T. Spalanie - w porównaniu do 3 osiowych naczep - nawet 4 litry - zależy dużo od kierowcy. Generalnie - polecam | |||
~Conrado 2018-07-11 02:09:45 | Kolego transportowiec można do Ciebie kontakt. Potrzebne mi parę szczegółów odnośnie tych naczep. | |||
maro12
2018-07-11 09:34:40 | Transportowiec twierdzisz, że masa całkowita to 38 ton? | 1 | ||
maro12
2018-07-11 09:36:32 | Szkoda tylko, jakiś tam minister ma inne zdanie na ten temat. Rozp. Ministra Infrastruktury. 4) zespołu pojazdów mających 4 osie, składających się z dwuosiowego pojazdu samochodowego i dwuosiowej przyczepy 8211; 36 ton; | |||
maro12
2018-07-11 09:37:46 | No i ta różnica 4 litrów w spalaniu. Z czego ona wynika? | 1 | ||
maro12
2018-07-11 09:41:37 | Z mniejszych oporów toczenia zapewne. | 1 | ||
maro12
2018-07-11 09:48:08 | Zakładając 20 ton obciążenia na naczepę na jedno koło wychodzi 5 ton, przy trzech osiach 3, 33 tony. Należy obliczyć siłę potrzebną do pokonania oporu tocznego jednego koła. Następnie pomnożyć przez ilość kół naczepy. (4 lub 6) Wynik wyjdzie jednakowy. | 1 | ||
maro12
2018-07-11 09:51:34 | Opór toczny koła zwiększa się wraz z obciążeniem, więc nie ma różnicy. 6 kół po 3, 33 czy 4 koła po 5 ton mają jednakowy opór toczenia. | 1 | ||
~Wafel 2019-11-12 12:50:02 | A może ktoś weźmie ppd uwagę koszt zestawu 5 osi a 4 w Niemczech??chyba że wszyscy "znawcy "transportu to po kraju wokół komina jeżdżą | |||
~kierowca 2019-11-12 12:56:21 | Najwięcej takich naczep jeździ w kurierce (izotermy), Amazon, DPD TNT, faktem jest, że tam ciężarów się nie ciąga. |