~zcx
| ktosik
a kto mowi ze on kreslil odoczynek? | | | |
~nick
| czyli co w momencie jak mnie itd zatrzymuje musze zanim sie zorientuja szybko zrobic wydruk szybko opisac. przeciez w twarz mi powiedza ze to proba manipulowania i zacierania sladow i proba uwiarygodnienia podrozy | | | |
~ktosik
| nick
2017-02-23 01:10:58
ze zdolnosci logicznego rozumowania.
z zapisu tachografu
z przeprowadzonego przesluchania ( pod grozba administracyjna zagrozona jak za skladanie falszych zeznan, czy do 3 lat za #`) | | | |
~zcx
| przepis jest tak napisany ze daje bardzo duza mozliwosc ukarania. | -1 | | |
~ktosik
| ~zcx
2017-02-23 01:11:32 ktosik
a kto mowi ze on kreslil odoczynek?
~ktosi k
2017-02-23 00:51:32
"Nie wyjmuje się wykresówki ani karty kierowcy z urządzenia rejestrującego przed zakończeniem dziennego okresu pracy, chyba że jej wyjęcie jest dopuszczalne z innych powodów"
wiec jaki jest powod wylogowania karty? | 1 | | |
~ktosik
| ~nick
2017-02-23 01:13:08 czyli co w momencie jak mnie itd zatrzymuje musze zanim sie zorientuja szybko zrobic wydruk szybko opisac.
chyba sam nie rozumiesz o co chcesz sie spierac. najpierw piszesz o zalodze 3 osobowej, pozniej nie ogarniasz kiedy nalezy zrobic wydruk..
wez sie skoncentruj i trzymaj jakies jednej wersji | | | |
~nick
| ktosik "nick - i reszta - pasazer mozna byc w pojezdzie ktory nie jest wlasnoscia firmy w ktorej pracujesz. jesli jestes w takim pojezdzie, nie jestes pasazerem, tylko pracownikiem tej firmy"
czyli przygodny autostopowcz /autostopowiczka z momentem wejscia do kabiny staje sie pracownikiem firmy. czyli po podrozy wynika z tego powinien wystapic o zalegle wynagrodzenie, a w przypadku skozystania na pauzie z drugiego lozka w kabinie powinien wystapic o nalezne 25% ryczaltu noclegowego | | | |
~ktosik
| ~nick
2017-02-23 01:18:40
sciana.
nie dam rady | | | |
~zcx
| w mysl przepisow jazdy z domu z lublina do pracy do szczecina np. pociagiem ktory jedzie 12h nie trzeba kreslic.
a jade z domu z lublina do auta stojacego poza baza np. w warszawie ktora zajmuje relatywnie niej czasu, juz trzeba.
czy to nie chore. | | | |
~ktosik
| zcx
2017-02-23 01:21:03 w mysl przepisow jazdy z domu z lublina do pracy do szczecina np. pociagiem ktory jedzie 12h nie trzeba kreslic.
do pracy - nie trzeba, do pojazdu ktory znajduje sie poza baza - trzeba
tak samo jest z powrotem do domu
jadac z bazy do domu - nie potrzeba, jadac z auta do domu - trzeba | | | |
~zcx
| wiec jaki jest powod wylogowania karty?
zakonczy dzien pracy, dyspozycje jezeli o to ci chodzi zarejestruje wpisem przy ponownym logowaniu. a teraz jedzie na wycieczke, bo na dosc przebywanie z rodzina. | | | |
~nick
| "chyba sam nie rozumiesz o co chcesz sie spierac. najpierw piszesz o zalodze 3 osobowej, pozniej nie ogarniasz kiedy nalezy zrobic wydruk..
wez sie skoncentruj i trzymaj jakies jednej wersji"
jeda 3 osoby w kabinie w 3 osobowej kabinie oczywiscie, 2 karty w tachografie ten 3 z karta w kieszeni, no bo gdzie ma ja wsadzic. liczy na koniec zrobi wydruk i opisze. tylko ze itd zatrzymuje w trakcie podrozy | | | |
~ktosik
| jesli zakonczyl dzien parcy ( rozpoczal odpoczynek ) to pojazd musi byc na postoju. jesli ma dyspozycje czy dyzur to karta musi byc w tacho a selektor ustawiony na koperte.
po to jest ta koperta zeby wlasnie a niej korzystac | | | |
~zcx
| ktosik przeczytaj to co napisales? proponuje kilka razy. | | | |
~ktosik
| ~nick
2017-02-23 01:25:39
ten trzeci robi od razu wydruk jak tylko wsiada do auta ( przed ruszeniem ) i od razu maluje na rewersie poczatek dyspozycji, uzupelniajac rewers koniecznymi informacjami ktore sa wymagane w takich okolicznosciach. i w trakcie podrozy, podczas kontroli ma wydruk juz w reku | | | |
~nick
| jesli zakonczyl dzien parcy ( rozpoczal odpoczynek ) to pojazd musi byc na postoju. jesli ma dyspozycje czy dyzur to karta musi byc w tacho a selektor ustawiony na koperte.
po to jest ta koperta zeby wlasnie a niej korzystac
ktosi k k... ale to jest ten 3 w kabinie JAKI SELEKTOR GDZIE CZYM. 2 SLOTY W TACHO ZAJETE. ITD GO ZATRZYMUJE NIE MA NIC, BO JEST W TRAKCIE PODROZY I JESZCZE NIC NIE DRUKOWAŁ | | | |
~ktosik
| zcx - napisze wolniej - dyzur czy dyspozycja nie jest powodem wylogowania karty z tacho, bo tacho ma automatyczna funkcje zapisywania tej czynnosci na karcie. | | | |
~ktosik
| nick
ktosi k k... ale to jest ten 3 w kabinie JAKI SELEKTOR GDZIE CZYM. 2 SLOTY W TACHO ZAJETE. ITD GO ZATRZYMUJE NIE MA NIC, BO JEST W TRAKCIE PODROZY I JESZCZE NIC NIE DRUKOWAŁ
DLATEGO ZAPLACI | | | |
~ktosik
| nick - jesli bede pisal do ciebie, to zawsze dam twoj nick z przodu, zebys ogarnal. bo sie gubisz jak cma we mgle | | | |
~zcx
| z przpisu wynika ze jadac z domu do pracy odpoczywasz chocby to trwalo i 20godzin nini ze nie masz kuszekti czy innego wyra.
a jadac z domu po auto na parking poza baza chocby 1h to juz jestes w pracy.
przeciez to jest chore.
to samo z tymi powrotami z bazy do domu odpoczywasz a do cici i wujka juz nie. | | | |
~ktosik
| zcx -nie bawie sie w komentowanie zasadnosci przepisow. wracasz/jedzesz do auta jestes w pracy.
wracasz/ jedziesz do pracy - nie jestes jeszcze w pracy ( juz w ) | | | |
~nick
| ktosik nie zaplaci bo znalazlem jak to sie robi
"Gdy karta kierowcy ulegnie uszkodzeniu, jest niesprawna lub nie jest w posiadaniu kierowcy, kierowca:
a) na początku trasy drukuje dane prowadzonego przez siebie pojazdu i wpisuje na tym wydruku:
i) dane umożliwiające identyfikację kierowcy (nazwisko, numer karty kierowcy lub prawa jazdy kierowcy), wraz z podpisem;
ii) okresy, o których mowa w ust. 3 tiret drugie lit. b), c) i d) ;
b) na końcu trasy drukuje on informacje odnoszące się do okresów zarejestrowanych przez urządzenie rejestrujące, zapisuje wszystkie okresy innej pracy, dyspozycyjności i odpoczynku od chwili sporządzenia wydruku na początku trasy, które nie zostały zarejestrowane przez tachograf oraz zaznacza na tym dokumencie dane umożliwiające identyfikację kierowcy (nazwisko, numer karty kierowcy lub prawa jazdy kierowcy), wraz z jego podpisem. "
podstawa prawna:
Rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniające rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85.
Art 26. | | | |
~zcx
| zawiazujac do tematu watku, kary mozna bylo uniknac lub zmniejszyc jej wymiar do minimum. | | | |
~ktosik
| nick - ty w ogole rozumiesz cos wkleil?
ta wklejka to do czego ma sie odnosic? do jazdy w zalodze 3-osobowej? | | | |
~ktosik
| zcx - minimum za to wykroczenie wynosi 2000pln
13. 2. Nierejestrowanie za pomocą urządzenia rejestrującego lub
cyfrowego urządzenia rejestrującego na wykresówce lub karcie
kierowcy wskazań urządzenia w zakresie prędkości pojazdu,
aktywności kierowcy i przebytej drogi
2000 | | | |
~ktosik
| karta byla wylogowana, kiero ( pasazer ) jest pracownikiem wlasciciela auta, wiec nie rejestrowal aktywnosci | | | |
~zcx
| ktosik
2017-02-23 01:37:56 zcx -nie bawie sie w komentowanie zasadnosci przepisow. wracasz/jedzesz do auta jestes w pracy.
wracasz/ jedziesz do pracy - nie jestes jeszcze w pracy ( juz w )
ktosik nie musisz po mnie powtarzac bo to obowiazujaca chory przepis opisalem duzo wczesniej niz ty. | | | |
~nick
| czyli ten 3 musi zrobic na poczatku zrobic wydruk podpiac sie, dokument tozsamosci itd. po zakonczeniu jazdy ponownie drukuje z opisem czynnosci i wpisuje siebie recznie na wydruku 2 kierowcy ktory tez jest pasazerem | | | |
~zcx
| zawiazujac do tematu watku, kary mozna bylo uniknac lub zmniejszyc jej wymiar do minimum. | | | |
~zcx
| a sposobow na unikniecie kary przyz tych dwoch kierowcow bylo kilka. | | | |