~nick
| ktosik ale itd nie wie ze pasazer jest pracownikiem firmy bo niby skad. dopiero jak sie do tego przyznasz, albo pokazesz umowe bo w dowodzie, karcie kierowcy nigdzie tego nie pisze | | | |
~zcx
| kumaty bedzie wiedzial co nalezalo robic od poczatku a cymbal nadal bedzi ewklejal wycinki przepisow. | | | |
~ktosik
| ~nick
2017-02-23 01:42:42
nie,
robi sie tak :
1 i 2 kierologuja karty do tacho.
3 robi wydruk i na rewersie zapisuje recznie dyspozycje.
1 konczy jazde, na jego miejsce wsiada 3 logujac karte. na rewersie wydruku ktory zrobil wczesniej, moze, ale nie musi naniesc jazde, po jej zakonczeniu. swoja karte przeklada na slot np2.
kierowca 1 ktory zakonczyl jazde, robi wydruk zaraz po jej zakonczeniu ( jazdy ) i reczne nanosi dyspozycje ( uzupelniajac wszystkie dane )
i tak w kolko | | | |
~nick
| teoretycznie nawet na czas przejazdu firma moze go zwolnic i ponownie przyjac po dojechaniu na miejsce. a na czas podrozy ciezarowka jest tylko autostopowiczem/tury sta. iITD moze mu naskoczyc | | | |
~ktosik
| nick
2017-02-23 01:46:22
np z a*alizy tachografu.
np z innych zrodel ( sa bazy danych, gdzie wszystko jest o kazdym z nas ) | | | |
~ktosik
| teoretycznie, nick, to ty masz szare komorki, a w praktyce to jestes idiota | | | |
~zcx
| ktosik a ktory przepis dopuszcza taka kombinacje bo nie chce mi sie szukac? | | | |
~nick
| ktosik zle interpretujesz. ten 3 na poczatku robi wydruk. podpisuje sie. i podczas opuszczania pojazdu robi wydruk z pojazdu z tacha i opisuje, ze on mial w tym czasie przerwe. | | | |
~ktosik
| zcx jaka kombinacje? | | | |
~zcx
| ktosik
co robi drugi kierowca bo go pomiales w swojej wyliczance? | | | |
~ktosik
| nick
2017-02-23 01:52:40
nie moze miec przerwy w pojedzie ktory sie porusza | | | |
~ktosik
| zcx
2017-02-23 01:55:34 ktosik
c o robi drugi kierowca bo go pomiales w swojej wyliczance?
dyspo zycje | | | |
~nick
| ktosik za to ty jestes medrcem parkingowym z kulawymi wywodami. Inni pomysla ze wiesz o czym mowisz i doprowadzisz do tego ze zrobia sobie bolesna finansowa krzywde | | | |
~ktosik
| przyklad rewersu "3" kierowcy:
scr. hu/0k5l/7td3v | | | |
~zcx
| jakby 561/2006 dopuszczala taka jazde na potrojnej obsadzie to napewna jakas wzmianke o tym by zamiescili.
mi zarzuciles podwazanie zasadnosci przepisu a sam stworzyles nowy, | | | |
~ktosik
| nick - nie musza. wystarczy ze przeczytaja przepisy i beda sie do nich stosowac do czego przy kazdej okazji zachecam | | | |
~ktosik
| zcx - a jest przepis ktory zabrania prowadzenia pojazdow przez zaloge wiecej niz dwuosobowa? gdzie jest napisane ze musi byc dwuosobowa?
tutaj masz przyklady :
www. gitd. gov. pl/__data/assets/pdf _file/0009/34677/por adnik_organizatora. pdf | | | |
~ktosik
| strona 3, 4 i6 | | | |
~ktosik
| ogladac ze zrozumieniem. o czytaniu chyba mozna zapomniec | | | |
~nick
| ktosik "nie moze miec przerwy w pojedzie ktory sie porusza"
to sobie poczytaj przepisy, kierowcy w zalogach wieloosobowych. jak 1 prowadzi pojazd to 2 ma przerwe -nie mylic z odpoczynkiem.
ktosik "c o robi drugi kierowca bo go pomiales w swojej wyliczance?"
1 i 2 kierowca maja karty w tachografie, wiec wszystko zapisuje, problem byl z tym 3 co ma karte w kieszeni | | | |
~zcx
| a co na to 561/2006? | | | |
~nick
| jakby 561/2006 dopuszczala taka jazde na potrojnej obsadzie to napewna jakas wzmianke o tym by zamiescili.
ale chodzi o to ze jedzie 1 kierowca i 2 pasazerow. Skoro wszyscy musza miec odnotowywane czynnosci a wszyscy sa kierowcamii -o to mi chodzilo | | | |
~ktosik
| nick
d) "przerwa" oznacza okres, w którym kierowca nie może
prowadzić pojazdu ani wykonywać żadnej innej pracy,
wykorzystywany wyłącznie do wypoczynku;
e) "inna praca" oznacza czynności zdefiniowane jako czas
pracy w art. 3 lit. a) dyrektywy 2002/15/WE,
z wyjątkiem "prowadzenia pojazdu", włącznie
z wszelką pracą dla tego samego lub innego pracodawcy,
w sektorze transportowym lub poza nim;
przerob ten material | | | |
~ktosik
| zcx
2017-02-23 02:03:22 a co na to 561/2006?
nic. ani 561/06 ani zadne inne rozporzadzenie nie okresla ilosci kierowcow w zalodze.
moze byc ich dwoch, albo dwudziestudwoch. to nie ma zadnego znaczenia | | | |
~nick
| ale dobrze zcx wsppomniales o obsadzie 3 osobowej. przeciez w autobusach to sie zdarza, sam jechalem do barcelony autobusem gdzie bylo 3 kierowcow. a wiec zdarza sie | | | |
~zcx
| czy ci co wydali ten poradnik z jazda w potrojnej zalodze biara na siebie odpowiedzialnosc za przyszle kary nalozone np. w innym kraju za stosowanie sie do tego modelu? | | | |
~ktosik
| oczywiscie. chyba ze znajdziesz przepis, ktory mowi ze zaloga, to dwoch kierowcow w jednym czasie i nie wiecej | | | |
~ktosik
| zcx - zawsze mozesz zadzwonic na infolinie | | | |
~nick
| ktosik przeciez jak jedzie 2 kierowcow to po 4, 5 h sie tylko przesiadaja nie musza pauzowac. a tacho 2 zapisuje pauze w trakcie prowadzenia 1. i zgadza sie z tym co napisales.
"przerwa" oznacza okres, w którym kierowca nie może
prowadzić pojazdu ani wykonywać żadnej innej pracy | | | |
~ktosik
| nick
2017-02-23 02:12:14 ktosik przeciez jak jedzie 2 kierowcow to po 4, 5 h sie tylko przesiadaja nie musza pauzowac. a tacho 2 zapisuje pauze w trakcie prowadzenia
tak? jakim cudem?
podczas jazdy, w drugim slocie zapisywana jest dyspozycja ( koperta ) a tylko dlatego jest to uznawane za przerwe, bo kilka lat temu tak ustalono na wyzszych szczeblach organow unijnych | | | |