ID: 213729
Problem z podwójną obsadą.
ID: 213729
ID: 213729
Witam,
cały czas jeżdżę w podwójnej obsadzie. Nigdy nie miałem takiego problemu. Mianowicie przesiadłem się na auto wyposażone w tachograf Stoneridge SE5000 Exakt Duo co widocznie przysporzyło mi problemu. Nie wiem co robię źle ale coś na pewno. Problem polega na tym, że tachograf moją kartę czyta jako obsadę pojedynczą, a kolegę jako podwójną (włożone są dwie karty). Automatycznie skraca mi czas pracy do 13h. Jak robimy pauzy 9h, tak jak to się robi w podwójnej obsadzie, to zabiera mi te pauzy bo uważa, że powinienem zrobić 11h. Czym to może być spowodowane. Nadmienię, że u kolegi wszystko jest okey, nie skróca mu czasu pracy i nie zabiera mu pauz 9h. Nie wiem jak sobie z tym poradzić. Zauważyłem, że przez przypadek zrobiłem dwa razy rozpoczęcie. Zrobiłem rozpoczęcie, podjechałem pod dystrybutor (około 1min) i znowu zrobiłem rozpoczęcie... Czy to miało jakiś wpływ na daną sytuację? Pozdrawiam
Witam,
cały czas jeżdżę w podwójnej obsadzie. Nigdy nie miałem takiego problemu. Mianowicie przesiadłem się na auto wyposażone w tachograf Stoneridge SE5000 Exakt Duo co widocznie przysporzyło mi problemu. Nie wiem co robię źle ale coś na pewno. Problem polega na tym, że tachograf moją kartę czyta jako obsadę pojedynczą, a kolegę jako podwójną (włożone są dwie karty). Automatycznie skraca mi czas pracy do 13h. Jak robimy pauzy 9h, tak jak to się robi w podwójnej obsadzie, to zabiera mi te pauzy bo uważa, że powinienem zrobić 11h. Czym to może być spowodowane. Nadmienię, że u kolegi wszystko jest okey, nie skróca mu czasu pracy i nie zabiera mu pauz 9h. Nie wiem jak sobie z tym poradzić. Zauważyłem, że przez przypadek zrobiłem dwa razy rozpoczęcie. Zrobiłem rozpoczęcie, podjechałem pod dystrybutor (około 1min) i znowu zrobiłem rozpoczęcie... Czy to miało jakiś wpływ na daną sytuację? Pozdrawiam
~Paweł G. *.25.195.175.ipv4.supernova.orange.pl
*.25.195.175.ipv4.supernova.orange.pl
Posty (44)
~//~ | Jest ono ("gowno") nawet taksyczne i zakaźne. Jak widać, prowokują nawet u niektórych zaostrzenie chorób psychicznych. Trzymaj się z daleka. :-) | |||
~kiero | To na tym jutjubie wprowadzili te zmiany w przepisach, że członków załogi wieloosoboy można wymieniać w czasie jednej zmiany? Teraz szoszon musi jedynie jeszcze przeszkolić ITD i BAG w ym temacie, bo te głąby nic o tym nie wiedzą | |||
~kiero | Kierowca musi znać przepisy i myśleć, a patrzeć ślepo w wskazania tachografu, gdyż wiele jest sytuacji, że te wskazania są błędne | |||
~kiero | Np wyjecieie karty z drugiego slotu podczas gdy w pierwszym slocie jest rejestrowana inna praca tacho uznaje za opuszczenie auta przez drugiego kierowcę podczas pracy pierwszego. I nie jest dalej to liczone jako praca w podwójnej. Bo zmianie kart u jednego będzie zaliczona podwojna obsada, u drugiego pojedyncza. | |||
~//~ | ~kiero 2021-09-03 09:29:54 "... szoszon... " Nie, no a jak zakłamany skrzywdzono-uszkodzo ny liżąco-dziurawy wielotwarzowy pseudo "KIERO-wnik" szowinista udający kierowcę ta bez kłamliwo śmierdzącego szoszokania? No właśnie, byłoby nieprawdopodobnie. :-) Nic tak nie charakteryzują "człowieka" jak jego cytaty. :-) Wątek "jak skończyć z dziad transami?" ~kiero 2021-04-06 09:31:53 "Płaca z kilometra to najlepsza forma wynagradzania kierowców... " 2021-04-06 11:15:48 "Moja stawka kilometrowa jest wysoka... Trza się cenić" 2021-04-09 13:48:34 To że mam z kilometra nie oznacza, że muszę wyprzedzać, bo wtedy więcej zarobię. 2021-04-15 19:14:01 "... Kierowcy podobno robią po 20tys w pojedynczej na legalu... " Wątek "Ostrzegamy przed oszustami" ~kiero 2021-08-15 23:03:35 Uwaga na kierowców z pakietem świadectw. Ja pracuje 10 lat w jednej firmie, Jestem lojalnym bardzo dobrze zarabiającym kierowcą. Za sam staż dostaje 5000zł razem mam grubo ponad dychę. Wkurzają mnie polscy kierowcy. To ciągle jęczy, narzeka, pije, pali i nic nie umie poza tym. Już nie mogę togo słuchać. Łazicie po parkingach i ciągle gadacie to samo. W weekendy to już istna masakra. Tego nie da się słuchać. Każda nachlana mo... a klepie to samo. Wątek " Protest" ~kiero 20 21-09-02 20:44:56 "kierowcy są niezdolni do żadnego protestu. Dostają sraczki, że mogą spoznic się na awizacje do biedronki" | |||
~//~ | Lepiej powiedz - naumyślnie wprowadziłeś w błąd ~kaziu czy po prostu ba nalnie masz problemy z podsumowaniem czasu? :-) Przypomnę. Wątek " Przerwa po 6 godzinach pracy" ~kaziu 2021 -05-02 09:16:54 Cześć a powie mi ktoś czy moje gapiostwo moze sie skonczyc mandatem zacząłem prace o 18; 00 wyjechałem 3. 34 zrobiłem pauze 53min pozniej mialem 2. 01 jazdy 1. 15 praca 12 min jazda 1. 24 praca 16 min jazda 55 min pracy 24 min jazdy i zakończyłem o 7; 11 rano ~kiero 2021 -05-02 09:22:37 Masz w porządku wszystko. 2021-05-02 09:23:32 O ile możesz jeszcze mieć 9 czyli skrócony odpoczynek dzienny. Wyjaśnienie dla tych które nie zrozumiały o co chodzi. "... zacząłem prace o 18; 00 wyjechałem 3. 34 zrobiłem pauze 53min... " Tu jest OK. "... 2. 01 jazdy 1. 15 praca 12 min jazda 1. 24 praca 16 min jazda 55 min pracy 24 min jazdy... " Tu jest ŹLE (przekroczenie dozwolonych maksymalnych 6 godzin pracy ("jazda"+"młotki") bez przerwy na odpoczynek (Uoczpk Art. 13), czyli w sumie tu jest 6 godzin i 27 minut pracy - za to jest mandat). Od "... zacząłem prace o 18:00... " do "... zakończyłem o 7:11 rano" (w okresie czasu 13 godzin i 11 minut) jest 10 godzin i 1 minuta pracy ("jazda"+"młotki") - tu też jest ŹLE (maksymalny czas pracy w porze nocnej - 10 godzin w dobie; Uoczpk Art. 21). A może powiesz - naumyślnie wprowadziłeś w błąd ~Janusz czy po prostu ba nalnie nie znasz wszystkich niuansów pracy kierowców w załodze? :-) Przypomnę. Wątek "Dwuosobowa" ~Janus z 2021-06-26 17:51:49 "Jeżeli zaczynam pracę w dwuosobowej i po 6 godz przesiadam się do innego kierowcy, mam dalej dwuosobowa, czy już nie? Ten, do którego się dosiadłem, pracował już 4h" ~kiero 2021- 06-26 20:34:05 "Nie, pracujecie każdy już jako pojedyncza. Czyli po 13/15 godzinach pracy jednego z kierowców auto na parking i odbiór odpoczynku. " Wyjaśnienie. Są niuanse. Jeśli ten kierowca (w innym pojeździe), do którego dosiadłeś, też pracował 4h w załodze to dalej macie załogę (od początku w tym pojeździe była stworzona załoga i nadal trwa), licząc czas (21h) od twego rozpoczęcia (masz więcej (6h) wypracowanych godzin zmiany pracowniczej). Czyli w przypadku gdy, pracę w załodze rozpoczyna pierwszy i drugi kierowca i, powiedzmy (jak wariant), po 4 godzinach pierwszy kierowca opuszcza auto a na jego miejsce wchodzi kierowca nr. 3 i kontynuuje dalej pracę z drugim kierowcą to maksymalny czas w którym ta załoga musi rozpocząć okres odpoczynku mija po upływie 21 godzin od rozpoczęcia pracy w pierwszej załodze kierowców (w twoim przypadku, od rozpoczęcia pracy twojej pierwszej załogi - masz więcej (6h) wypracowanych godzin zmiany pracowniczej). Jeśli ten kierowca (w innym pojeździe), do którego dosiadłeś, pracował 4h w pojedynczej to dalej, chociaż faktycznie ty nadal pracujesz w załodze a on tylko dopiero od teraz w załodze, już was obowiązuje 13/15h zmiana pracownicza (od początku w tym pojeździe nie była stworzona załoga), licząc czas (13/15h) od twego rozpoczęcia (masz więcej (6h) wypracowanych godzin zmiany pracowniczej). REKOMENDUJĘ zapoznać się (tu są różne przykłady z rysunkami pracy kierowców w załodze). s://blog. etransport. pl/transe*spert/publ ikacja, 227, cala_prawda_o_zalodz e_czyli_jak_prawidlo wo_policzyc_czas_pra cy. html (żeby link zadziałał trzeba: z przodu do niego dodać h t t p, zamienić * na x, usunąć w nim wszystkie odstępy) Na ten link powołuje się wiadomość : "Cała prawda o załodze, czyli jak prawidłowo policzyć czas pracy?" Utworzona : 2012-12-27 Źródło : etransport. pl Oraz może powiesz - naumyślnie skłamałeś czy po prostu ba nalnie nie znasz się na Ustawie o czasie pracy kierowców? :-) Przypomnę. Wątek "Godziny nocne czy są już mandaty od itd na kraju, " ~kiero 2021-08-2 6 08:33:30 "Art. 21 ustawy o czasie pracy kierowcy. W przypadku gdy praca jest wykonywana w porze nocnej, czas pracy kierowcy nie może przekraczać 10 godzin pomiędzy dwoma kolejnymi okresami dziennego odpoczynku albo dziennego i tygodniowego okresu odpoczynku. " Wyjaśnienie. Ustawa o czasie pracy kierowców. Art. 21. W przypadku gdy praca jest wykonywana w porze nocnej, czas pracy kierowcy nie może przekraczać 10 godzin w danej DOBIE. Art. 8. 1... . przez DOBĘ należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy. Tak trzymaj. Niechaj każdy widzi i wie kim / czym jesteś. :-) | |||
~kiero | kiero 2021-08-2 6 08:33:30 "Art. 21 ustawy o czasie pracy kierowcy. W przypadku gdy praca jest wykonywana w porze nocnej, czas pracy kierowcy nie może przekraczać 10 godzin pomiędzy dwoma kolejnymi okresami dziennego odpoczynku albo dziennego i tygodniowego okresu odpoczynku. " Barani łbie szoszonski To jest projekt, który niebawem wejdzie w życie i skończy się gmwtwanina z godzinami nocnymi Szoszon jak zwykle nie zrozumiał | 1 | ||
~kiero | A niuanse wsadź se w żopu, tyle jest warta twoja pisanina | 1 | ||
~//~ | 2021-09-03 10:23:03 "... szoszonski... Szoszon... " Jak to jest śmieszne gdy ktoś skrzywdzony szoszonami próbuje kogoś wyzywać szoszonem wtenczas gdy sam szoszoka, przeprzeka i cocoka. :-) Oj jak "bogato" ukraiński pracownik (banderowiec) na pożegnanie "odwdzięczył" swoją "buławą" niby to "pana" (nie mylić z prawdziwym) pseudo "pracodawcę" w jego "tyłek". Jak widać, "pan" w gumiakach z wystającą słomą od "zadowolenia" stale szoszoka i szoszoka, cały czas. :-) | |||
~Www | Szoszon znalazł Ty już pracu w polsce czy dalej marzysz | 1 | ||
~Www | Hallo szoszon daj glos | 1 | ||
~//~\' | ~Www 2021-09-03 11:04:38 "Szoszon znalazł Ty już pracu w polsce czy dalej marzysz" Wątek "Kierowcy 'małych autek' nie myślą" ~Www 2021-0 6-12 10:38:39 "Ty swolocz - //- znalazł już raboti bo jak nie to mam pracę dla ciebie" Wątek "Dlaczego rozłąkowe w transporcie jest takie ważne?" ~Www 2021- 06-12 13:12:57 "Te szoszon - //-, masz już pracu w PL" U chamów-sowinistów ta jeszcze tych, kogo nie stać nawet na całe wszystkie obowiązkowe wypłaty, co najmniej od minimalnego, zgodnie z Kodeksem Pracy i innymi przepisami zobowiązującego prawa kraju zatrudnienia i UE, nie pracuje się U takich, na każdym kroku jest tylko jedno "skubnięcie" z wypłat gdzie i na czym tylko można (zgodnie przepisów) i nie można (łamiąc przepisy) : - z dodatków do podstawy (przy tym minimalnej) - wprowadzając symboliczne (niepokrywające prawie nic) ryczałty i zadaniowy rozkład czasu pracy w ramach systemu równoważnego czasu pracy ta jeszcze z kwartalnym okresem rozliczeniowym bez szczególnie uzasadnionych (przy systemie prasy 1/1 - 4/1) na to przyczyn - z wyrównanej tak zwanej "płacy minimalnej" - zaliczając diety i ryczałty za noclegi do "płacy minimalnej" - z diet zagranicznych - zaniżając ich do wielkości krajowej diety Tak więc, wyluzuj. :-) | |||
~kiero | Beka na całego z szoszona. | 1 | ||
~kiero | No dawaj szoszon. Pierdyknij jaki przepis | 1 | ||
~//~ | "... tachograf Stoneridge SE5000 Exakt Duo... Nie wiem co robię źle... Problem polega na tym, że tachograf moją kartę czyta jako obsadę pojedynczą, a kolegę jako podwójną (włożone są dwie karty)... Czym to może być spowodowane... ? " Instrukcja tachografu cyfrowego Stoneridge SE5000 Rev 8. Dwa scenariusze kierowcy. Karta obecnego kierowcy musi być zawsze wprowadzona na tackę 1, a karta drugiego kierowcy na tackę 2. Gdy kierowcy zamieniają się miejscami, muszą również zamienić karty, aby czas jazdy był rejestrowany na karcie bieżącego kierowcy. Uwaga! Stanowcz o zaleca się, żeby obsługa kart odbywała się w następującej kolejności: Przy wyjmowaniu: Najpierw wyjąć kartę bieżącego kierowcy z gniazda 1, następnie wyjąć kartę drugiego kierowcy z gniazda 2. Przy wkładaniu: Najpierw umieścić kartę drugiego kierowcy w gnieździe 2, następnie umieścić kartę bieżącego kierowcy w gnieździe 1. Stanowczo zaleca się UNIKANIE zamiany kart o północy, między 23:59 a 00:01, ze względu na przetwarzanie danych dokonywane wtedy przez VU (wymogi przepisów). Stanowczo zaleca się UNIKANIE zamiany kart w trakcie trwania scenariusza Prom/Pociąg. h t t p://stoneridgeelectr onics. pl/images/manual/se5 000-8_smart_Podręczn ik_kierowcy_i_przeds iębiorstwa. pdf (żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy) | 1 | ||
~//~ | ~Www 2021-09-03 11:04:38 "Szoszon.. . " 2021-09-03 11:55:24 "... szoszon... " 2021-09-03 12:19:19 "... szoszona... " 2021-09-03 12:42:32 "... szoszon... " Jak widać, wyzywanie, jak i łotrowska i podła treść, to jest "wizytówka" niby to "panów szlachciców" (nie mylić z prawdziwymi) ta jeszcze szowinistów. Nie bez przyczyn niektórych, niby to "panów" w starej Europie i nie tylko traktują jako świń (zwierzów). | |||
~Www | Szoszon ale Ty nie na temat. Znalazł Ty pracu w polsce odpowiedz | 1 | ||
~kiero | Praca jest, ale szoszon cofać jeszcze nie umie | 1 | ||
~//~ | Oj jak niby to "panowie" (nie mylić z prawdziwymi) nisko spadliście i coraz niżej spadacie. Jak widać, łotrowska i podła treść niektórych nie zna poziomu dna. Nie skręcajcie z tego kierunku. Niechaj każdy widzi / wie kim / czym jest współczesny polski niby to "pan". Świat musi poznać "etalonny standard". :-) | |||
~dasz glos? | szoszon cos sie psuje. coraz krotsze te jego wypociny :D ale coraz glupsze za to :D | 1 | ||
~//~ | Jako informacja. Instrukcja tachografu cyfrowego VDO DTCO 1381 wersja 2. 0-2. 1. Zmiana kart (y) kierowcy. Przypadek 1: Członkowie załogi zamieniają się rolami, kierowca 2 staje się kierowcą 1. 1. Kartę kierowcy wyjąć z jednego czytnika i włożyć ją do drugiego. Kierowca 2 (teraz kierowca 1) wkłada pierwszy swoją kartę do czytnika 1. Następnie kierowca 1 (teraz kierowca 2) wkłada swoją kartę do czytnika 2. 2. Ustawićżądaną aktywność. Źródło. h t t p s://www. fleet. vdo. com/media/1386/pl_a2 c86198400-ba00138121 100117. pdf (żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy) | 1 | ||
~//~ | ZWRACAM UWAGĘ NA ZASADNICZĄ RÓŻNICE / INNOŚĆ pierwszeństwa wkładania / umieszczenia kart do odpowiednich gniazd / czytników odnośnie tachografów Stoneridge SE5000 a VDO DTCO 1381. Stoneridge SE5000. "... Najpierw umieścić kartę drugiego kierowcy w gnieździe 2, następnie umieścić kartę bieżącego kierowcy w gnieździe 1... ) VDO DTCO 1381. "... Kierowca 2 (teraz kierowca 1) wkłada pierwszy swoją kartę do czytnika 1. Następnie kierowca 1 (teraz kierowca 2) wkłada swoją kartę do czytnika 2... " | 1 | ||
~//~ | ~dasz glos? 2021-09-03 15:00:21 "... szoszon... wypociny... glupsze... " Do poziomu niby to "pańskich" (nie mylić z prawdziwymi) szoszokających kłamliwo głupich wypocin, jak widać, innym daleko. ; -) | |||
~Www | Szoszon pytam się jeszcze raz znalazł ty pracu w polsce | 1 | ||
~//~ | Zapytaj u ukraińca (banberowca) to ci znów przez jedno miejsce odpowie i wytłumaczy, ci nie przywykać ta i inaczej, jak widać, nie dojdzie ; -) Tak, między innymi (dla informacji), popamiętaj i innym przekaż, jestem etnicznym Polakiem, jak ze strony ojca tak i matki, chociaż i nie jestem obywatelem Polski jak i nie mieszkam w Polsce. Prawdziwy Polak ta jeszcze i Pan, czyli szlachetny, nigdy nie nazwie innego Polaka, nawet z Kresów, szoszonem. Chamskie zachowanie (wyzywanie) - oznaka słabości, niskiego poziomu pochodzenia, wychowania, rozwoju, wykształcenia, edukacji, kultury i ani jak nie kompensuje tego wszystkiego. | 1 | ||
~Www | Szoszon to jak ktoś cię za zatrudnił? | 1 | ||
~Www | Pytam się o Polskę | 1 | ||
~Www | Czyli nikt cię nie zatrudnił. Niestety ale baranie musisz obniżyć wymagania | 1 | ||
~Www | Szoszon I co z tą pracą? | |||
PavelSPM
| 2021-09-04 10:27:15 "... musisz obniżyć wymagania" Nabywc y (pracownikowi) w sklepie (gdy brakuje mu pieniędzy) produkty i potrzebne rzeczy za połowę (za część) ceny nie sprzedają. No takie okrutne są reale życia8230; Tylko niby to "panowie" (nie mylić z prawdziwymi), sprzedają od świń do sumienia swego, jak i dają się w pracy "strzyc" i "dymać" za frajerów. | -1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.