ID: 234124
Scania94 - drgania kabiny i kierownicy
ID: 234124
ID: 234124
Witam koledzy,
Bardzo proszę o pomoc, bo mechanicy już mnie zawiedli w tej kwestii i nie wiem co robić. Po wymianie bębnów i szczęk z przodu samochodu auto zaczęło drżeć przy jeździe powyżej 60 km/h. Zaczęło się tak dziać bezpośrednio po wymianie hamulcy. Przed wymianą auto prowadziło się normalnie. Wyczyściłem piastę z rdzy, bębny są nowe, opony są wyważone po raz kolejny, ale trzęsie dalej.
Z góry dziękuję za wszelkie rady!
Witam koledzy,
Bardzo proszę o pomoc, bo mechanicy już mnie zawiedli w tej kwestii i nie wiem co robić. Po wymianie bębnów i szczęk z przodu samochodu auto zaczęło drżeć przy jeździe powyżej 60 km/h. Zaczęło się tak dziać bezpośrednio po wymianie hamulcy. Przed wymianą auto prowadziło się normalnie. Wyczyściłem piastę z rdzy, bębny są nowe, opony są wyważone po raz kolejny, ale trzęsie dalej.
Z góry dziękuję za wszelkie rady!
Posty (11)
Skubol
7 lat temu | jak w temacie... | |||
~kamp 7 lat temu | prawdopodobnie któraś zwrotnica ma luz. u mnie wykryto taką wadę (po dwóch badaniach na szarpakach) dopiero jak byłem zdesperowany i pojechałem na zbieżność. | |||
~Donald Truck 7 lat temu | stare auto | |||
Skubol
7 lat temu | @kamp - dzięki za odpowiedź, ale dlaczego by się to stało bezpośrednio po wymianie bębnów skoro wcześniej wszystko było ok? | |||
Skubol
7 lat temu | Jest znaczna poprawa, ale pomimo wymienionych zwrotnic, występuje sporadyczne drżenie kabiny. Jakby ktoś miał jakieś pomysły o co może chodzić, będę wdzięczny za podpowiedź. | |||
~irun 7 lat temu | luzy na drazkach kierowniczych (przeslij piwko za porade ) :) | |||
~faq 7 lat temu | irun dobrze prawi, sprawdź końcówki poprzecznego i podłużnego. | |||
Skubol
7 lat temu | Problem w tym, że luzy na drążkach sprawdzane były i wszystko w porządku. To o czym panowie piszecie już odhaczone, zarówno przed zastosowaniem się do rady kampa, jak i po. Dziwna rzecz jest taka, że kabina raz drży, a raz nie drży w ciągu jednej jazdy. By lepiej opisać, w trasie jadąc prosto jest okej. Lekki ruch kierownicą w bok i zaczyna się drżenie, po czym jadąc prosto cały czas drży. Znów ruch kierownicą np. przy zakręcie i przestaje drżeć. Tak czy siak, dzięki za zainteresowanie tematem i piwo jak najbardziej do podesłania :) | |||
~Ordynator ku-ku 7 lat temu | A może trzęsie się ze strachu, bo już za dużo widziala na drogach? | |||
~irun 7 lat temu | moze te nowe bebny nie sa idealnie okragle, albo piasty nie dokrecone. galki sprawdz na trzepakach, moga sie wydawac dobre ale pod wplywem wibracji kola zaczna lekko drgac wibrowac poprzecznie. A opony wywazaie kasuje bicie poprzeczne wzgledem osi kola, ale moze byc tez bicie osiowe tzn opona nie nie jest idealnie okragla. moze to drgania luzow z przekladnie czesty objaw to bicie spowodowane wybitym krzyzakiem na drazku kierowniczym. Albo drgania spowodowane luzami w ukladzie zawieszenia kabiny a w czasie jazdy moze sie wydawac blednie ze drgania przychodza od kol. POza tym wieszaki resorow moga byc wybite. trzeba pogrzebac | |||
~Salonowy zaganiacz 7 lat temu | Sam sobie odpowiedziales pytaniem! same bebny sa krzywe! podnies kolo i bruc nim i pacz wzgledem oslony! Taka jest cena jak sie kupuje najtansze zamienniki z chin |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.