~tagoo
| Tylko PiS łachudry ! | | | |
~scan cargo
| Patrysiu umyśle ty przenajjaśniejszy nie skażony intelektem, dlaczego wiekszość informatyków pracuje na umowie o dzieło to pzreciez jest też wałek i taki sam pzrepis jak z dietami były pozwalajacy obniżyć podatki żaden z tych kolesi co prawda nie ma kursu koparkowego jak ty wiec pewnie sa głupsi od Ciebei że nie wybieraja jedynej słusznej sciezki to jest oddanie 50 % wynagrodzenia w podatkach i Zusie
Czy kiedykolwiek przeszło ci pzrez mysl że kiedyś przed PM też można było pracowac bez diet na pełnej umowie tylko wtedy w tamtym czasie byś zarabiał nie 6-7 tys tylko 5-6 tys i żaden kierowca by sie na to nie zgodził
Idac dalej w tatych zamierzchłych czasach o których Ty młody gniewny wspominasz jako złe czasy kierowcy stawiali sobie domy mieli naprawde 10 -20 ktornosc minimalnej a to że marudzili to zawsze marudzili że za mało na umowie że jak sie rozchoruje a jaka bedzie emerytura itp, teraz przyszedł PM i marudza jeszcze bardziej :-) | | | |
~R2D2
| tagoo możesz się powstrzymać z tą polityką, kto lepszy a kto gorszy? to naprawdę nie ma znaczenia | | | |
~!!!iiii
| Kasztan ale ekwiwalent jest wliczany do dochodu ale niektóre są zwolnione z podatku lecz na pasku wypłaty są widoczne, diety tego nie miały. | | | |
~!!!iiii
| Scan widzę, że próbujesz kaganek wiedzy / przez doświadczenie przekazać młodemu gniwenemu ale wydaje się, że to daremny trud. | | | |
~!!!iiii
| R2D2 no takie przepisy są, bo u władzy takie osoby są, były i będą, więc raczej prędko się tego nie zmieni. Do tego jeszcze masz różnego rodzaju lobbystów. | | | |
~R2D2
| Niestety, ale to nie znaczy że nie należy tego piętnować gdzie się tylko da. | | | |
~taki tam.
| Mirex Skawina Nr1 do kontroli. !!! | | | |
~!!!iiii
| R2D2 i co to daje. Ostatni przykład ze spotkania dziad transów z GITD. Wychodzi stary krokodyl i przedstawia tabelki jak to kontrolują. Dane ile autobusów, ile ciężkich pojazdów, ile ważą, ile kar nałożonych na obce auta, na auta kraje3, ile na polskie wyrazane w procentach, w kwotach PLN. Potem wychodzi jeszcze ważniejszy i opowiada przykłady jak to zatrzymali auta jakiejś firmy gdzie znaleziono wyłączniki prawie jak w filmie S-F. Potem w siedzibie firmy znaleziono jeszcze w 15autach. Doszli do tego, że wyłączniki byly założone od pierwszej legalizacji tzn od 18 do 30m-c, bo takie to były stare auta. Jak myślisz jaka kara nałożona? ?? Czy firma straciła licencję lub choć czasowo zakazano świadczyć usługi? ?? | | | |
~!!!iiii
| Następnie wychodzi kolejny i sypie ustawami, że nie wolno uzależniać należnego za transport od wagi czy objętości załadowanych materiałów przestrzennych, sypkich, płynnych itp. Wychodzę i pokazuje takiemu "generałowi krokodylów" jak właśnie dostałem prośbę na @ od firmy o wycenę transportu materiałów w cenie za każdą tone. Firma z udziałem skarbu państwa. Wiesz jak głupio się tłumaczył, że niby można jak się nie łamie przepisów. | | | |
~!!!iiii
| To tak aby jeszcze patologie wskazać Panu gramy w zielone, pytam go w jaki sposób podczas kontri drzewa oblicza objętość M3 i dlaczego wg rzeczywistości auto waży 47ton a wg dokumentacji wystawionej przez leśniczego 40ton. I kontrola kończy się uściskiem ręki a nie przeładunkiem i karą nałożona na zawodówce i przewoźnika??? | | | |
~!!!iiii
| Przecież, może dochodzi tam do nielegalnego handlu drzewem państwowym, może leśniczy sprzedaje na lewo drzewo. Przecież ten pojazd niszczy infrastrukture. WTF??? | | | |
~scan cargo
| wykrzyknik ale strzelam że połowa aut w Gorzowie miała wyłaczniki może w molochach sie to nie dzieje ale w mniejszych firmach | | | |
~!!!iiii
| No tak tylko, że sankcja za to jest śmieszna i chwalenie się tym przez Krokodyla wywołała śmiech na sali. 15 aut minimum przez taki okres jak 18m-c używało wyłączników i firma dostała 20tys i wciąż funkcjonuję. Holendrzy wskazali im, że to stacja legalizacji tacho zakładała to oprogramowanie do tacho, podała łącznie z tym po ile to robią i obie firmy dalej działają. Za takie kary to nawet mi się nie opłaca prowadzić szczegółowej ewidencji czy wykupić licencji do programu od tacho. Większe sankcje są za brak aktualnych badań technicznych jak za jazdę na dwóch kartach, czy wyłącznikach. Covid był to jakoś wypadków więcej nie było jak były dozwolone braki w przeglądach a kierowcy mogli jeździć po 100h na dwa tygodnie. To jest patologia i wszyscy o tym wiedzą i uja z tym robią, bo nie chodzi o bezpieczeństwo, równa konkurencję tylko o możliwości ściągania kasy. | | | |
~!!!iiii
| Powiedz dlaczego kary za to samo przewinienie nakłada się na kierowcę i zarządzającego. Po co ten zarządzający aby kasować podwójnie z dwóch taryfikatorow?? | | | |
~!!!iiii
| W Żarach jest firmą, która od ponad dwóch dekad jeździ na Szczecin zestawami 25m. Regularnie parę razy w roku opisują taka kontrolę na S3. Ta sama firma (y) , bo są dwie po 8 czy 9 aut. Kara 12tys na firmę auto się rozszczepia i dalej jedzie legalnie po naczepę podjeżdża konik i jedzie dalej do Świnoujścia, bo w Szwecji już jedzie legal. Jeden zestaw, jeden kierowca, jedne opłaty a na aucie 3-4 ładunki. Tak już dwie dekady. | | | |
~R2D2
| Pełna zgoda. Po co nam takie urzędy, przecież oni tylko wyciągają haracz obywateli. Znam takich przypadków bez liku. I to nie tylko ITD. Ci ludzie w większości tylko udają człowieczeństwo. | | | |
~Kasztan
| ~!!!iiii
12 minut temu
Powiedz dlaczego kary za to samo przewinienie nakłada się na kierowcę i zarządzającego. Po co ten zarządzający aby kasować podwójnie z dwóch taryfikatorow??
N o nie o to chodzi.
Przecież można by to zsumować i nałożyć jedną karę na jedną osobę. | | | |
~Kasztan
| Po to są dwie kary na dwie osoby, bo powszechną praktyką było nakłanianie kierowcy do różnych wykroczeń np przegnij czas jazdy czy wyjmij kartę.
W razie wpadki więc płacą dwie osoby, ten co wyjął kartę i ten co dopuścił dj tego wykroczenia. | | | |
~Kasztan
| Karanie samego kierowcy było by mało sprawiedliwie.
Tak jest w większości krajów. | | | |
~KierowcaZabrze
| Ci "geniusze" z ZUSu będą sprawdzać ile wpływa na konto pracownika? Przecież od dawien dawna wiadomo że płaci się "pod stołem". Jeszcze niech ci "geniusze specjaliści" wierzą w to że kierowcy po kraju jeżdżą za najniższą krajową, a na międzynarodówce za trochę więcej xD. Śmieszą mnie również komentarze że ZUS chce "wyniszczyć polskich przedsiębiorców", a prawda jest taka że to wy dziady niszczycie rynek transportowy i uważacie kierowców za śmieci. Nie będzie się bał kontroli tylko ten kto uczciwie płaci i wszystko wpisuje na umowie. Ale takich firm jest może z 2%, reszta płaci pod stołem.
Powinni brać i umawiać się na rozmowy kwalifikacyjne gdzie przewoźnicy sami przyznają się ile realnie będzie na umowie, a ile pod stołem. | | | |
~KierowcaZabrze
| Ci "geniusze" z ZUSu będą sprawdzać ile wpływa na konto pracownika? Przecież od dawien dawna wiadomo że płaci się "pod stołem". Jeszcze niech ci "geniusze specjaliści" wierzą w to że kierowcy po kraju jeżdżą za najniższą krajową, a na międzynarodówce za trochę więcej xD. Śmieszą mnie również komentarze że ZUS chce "wyniszczyć polskich przedsiębiorców", a prawda jest taka że to wy dziady niszczycie rynek transportowy i uważacie kierowców za śmieci. Nie będzie się bał kontroli tylko ten kto uczciwie płaci i wszystko wpisuje na umowie. Ale takich firm jest może z 2%, reszta płaci pod stołem.
Powinni brać i umawiać się na rozmowy kwalifikacyjne gdzie przewoźnicy sami przyznają się ile realnie będzie na umowie, a ile pod stołem. | | | |
~!!!iiii
| Kasztan możesz mi napisać to dużymi literami. Idąc twoim tokiem rozumowania, to za to, że kierowca przekroczył prędkość, i to czy wyprzedzał na zakazie lub jechał pod wpływem również powinien zapłacić zarządzający. Kierowca odpowiada za to, co wyrabia za kierownicą, za to co leży w jego obowiązkach, bo np przejął dokumenty. (np. ważność ubezpieczenia, przeglądu technicznego, wypisu z licencji). No może jeszcze za spaloną żarówkę powinien lub źle zabezpieczeny ładunek odpowiadać zarządzający. Czy To, że inne kraje tak mają to znaczy, że to jest OK. | | | |
~Kasztan
| "... e kierowca przekroczył prędkość, i to czy wyprzedzał na zakazie lub jechał pod wpływem również powinien zapłacić zarządzający"
Nie, nie powinien.
Więc za te wykroczenia kierowcy zarzadzajacy nie płaci. | | | |
~Kasztan
| Wg mnie ten podział kar jest bardzo OK.
Takie jest moje zdanie, z którym oczywiście możesz się nie zgadzać. | | | |
~!!!iiii
| Nie zgadzam się i dlaczego nie karać kierowcy za źle prowadzone kadry i teczki personalne. Nie zgadzam się na angażowanie w firmie takiej osoby jak zarządzający transportem lub jego karanie za przewinienia na które nie miał wpływu w momencie ich popełnienia. Jeśli ktoś taki jest potrzebny w firmie to po co ta mnogość zagadnień na kursie i zdobyciu uprawnień kierowcy zawodiwego (kod95) ? ?? Przecież większość tych przewinień za które oboje odpowiadają są zawarte w kursach kierowców zawodowych, więc po co??? dla wypełnienia godzin kursu?? Przyjmujesz kierowcę to zarządzający robi mu szkolenie z tych zagadnień i za to odpowiada zarządzający a nie kierowca. Nie zgadzam się na podwójne karanie czyli za to samo przewinienie dwóch różnych osób. | | | |
~Kasztan
| Zauważ, że szef firmy, kierownik są przełożonymi kierowcy, którzy z zasady zarządzają jego pracą, stąd mają wpływ na jego pracę. | | | |
~Patryk pogromca dziadów
| Kierowca powinien odpowiadać tylko i wyłącznie za jazdę z przepisami i zgodnie z czasem pracy kierowcy.
Za dokumenty powinien odpowiadać załadowca i spedycja. Kierowca nawet tam nie powinien się podpisywać bo się podpisze a w kartonach jakas kontrabanda i leży. Każdy załadunek powinien być w 100proc ładowany i zabezpieczany przez załadowce i naczepa plombowana. Zawsze za towar powinien odpowiadać załadowca. Rozładunek ok jak bokiem to rozpiąć plandekę i zdjąć deski ale nawet pasy powinni sami odpinac.
Wtedy Kierowca był by Kierowca a tak to nie dziwne że ludzie mają wyyyebane :) | | | |
~kris
| A kto powinien odpowiadac za nieprzetrzeganie czasu pracy czy jazdy? | | | |
~kris
| A wracając do tematu jak zus chce kontrolować czy ja wykonuje transport podlegający pod PM czy inny? | | | |