Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Włoskie firmy domagają się bardziej elastycznych przepisów czasu pracy i odpoczynku

ID: 238634


Większość firm twierdzi, że obecne przepisy utrudniają sprawne prowadzenie działalności - choć przyznają, że dzięki nałożonym wymogom poprawiło się bezpieczeństwo ruchu drogowego.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (50)

~Jak długo tak
I to jest podejście dzisiejszych pracowników 'kierowców ' samochód oczywiście nowka na stary nie siadam. w poniedziałek w południe wyjazd i piątek rano powrót W tygodniu też w domu musi być. 6 tyś km mc to już max no i 6 z przodu...
~Donn Diego
Ja bym byl za max 15 godzin pracy na dobe, min 10 godzin pauzy i max 180 godzin pracy w miesiacu.
180 odpracowalem jade do domu.
~!!!iiii
Donn a ile masz godzin pracy po za czytaniu taho? Obecność w pracy to nie praca i dlatego kierowcy w każdym kraju mają osobną ustawę dotyczącą pracy. Sorry taki zawód.
~!!!iiii
Jak piję kawę to nie pracuję, jak wychodzę na fajkę to nie pracuję, jak siedzę na ET lub FB na służbowym sprzęcie to też nie pracuje.
~!!!iiii
Proste przepisy to mają w Chinach czas jazdy i pracy oraz odpoczynku na sen rozlicza się w 48h.
~Ngine
Nikt nie musi pracowac po 13 czy 15h na dobę. O co chodzi? To jest czas maxymalny a ze the bile pracują na maxa to ich sprawa. 8h pracy 8h dla siebie i 8h snu. I wszystko jasne.
Daf_i_Iveco
Wcale nie jasne, bo te 8 masz dla siebie w aucie. A powinieneś mieć w domu. Jak trzeba być w aucie to lepiej pracować niż rdzewieć na śmierdzącym parkingu.
~Donn Diego
Wykrzyknik okolo 250 h pracy w miesiacu. Pracodawca ma tak zorganizowac prace, zebym od start do stop pracowal. Jak stoje pod rampa i laduja to jestem w pracy. Tak jak kasjerka z biedry ktora siedzi przy kasie i czeka na klienta.
~!!!iiii
Donn no jeszcze nie widziałem siedzącej bezczynnie kasjerki w Biedronce, Lidlu itd. nawet w Niemczech tak nie ma. Po 2 kasjerka ma normy czasu jeśli chodzi o kasowanie, odpowiedzialność materialną za braki w kasie i straty. A najważniejsze kierowcy podchodzą pod specjalną ustawę o czasie pracy kierowcy. Profesja się nie podoba idź na kasę do Biedronki to się przekonasz jak jest rozliczany czas pracy. Jeśli jesteś przy szczytaniu karty taho to zobacz ile program zaliczył godzin pracy w rozliczeniu kwartalnym lub miesięcznym.
~!!!iiii
Jak stoisz pod rampa i ładują to ty czekasz a nie pracujesz. Jak pijesz kawę i ładują to też pracujesz, jak jesteś w WC i ładują to też pracujesz, jak czytasz ET i ładują to też pracujesz? Jak ładują a ty sprawdzasz ciśnienie w kołach lub poziom oleju silnikowego na bagnecie to wtedy pracujesz, jak ładują a ty zakładasz pasy to też pracujesz. Polecam poprosić szefa o raport godzin pracy z karty i wtedy zobaczysz ile godzin pracowałeś, bo wg Ciebie to myślę, że nawet jak śpisz w kabinie to pracujesz. Szkoda, że nikt nie wyjaśnił tobie z czym ta profesja się wiąże i jak się rozlicza czas pracy kierowcy. Jak będziesz robił wznowienie kwalifikacji to zostań po zajęciach i poproś o indywidualne dodatkowe godziny.
~Bhpy
~!!!iiii doucz się taka mała rada. Bo zgromadzonym tu szoferom robisz wodę z mózgów.
~gość
Kierowca jak śpisz pod rampa 2 lub 3 godziny to zawsze jest to palza. Spanie nie jest pracą.
~gość
Pier dolisz głupoty na placu z kolegami to też żadna praca.
Nie wyludzaj od szefa pieniędzy za nic nierobienie
PavelSPM
Najważniejsze nie zapominać rejestrować czas pracy poza jazdą młotkami.
~gość
Praca na mlotkach, picie kawy i walenie w ciała na tacho ustawiasz na łóżko
~Donn Diego
Jest wyrok sądu. Wszystko od start do stop to praca.
AgaGora
Sąd Parkingowy oczywiście.
~Donn Diego
Nie, opublikowano na stronie UE Transport
~!!!iiii
Kierowca to czy ja jestem głupi czy napisałem nie zrozumiale? Pomoc przy załad czy rozład, dokumenty tak ale sranie w WC lub czekanie pod rampa w budzie już nie. Proponuję odczyt karty i generować raport godzin pracy. A potem napisz do programistów, że coś z programem nie tak.
~zcx
wykrzyknik

co ty z tym odczytem karty, to żadna wykładnia. bo karta zawiera to co ustawi operator tachografu.
~kiero
Pod rampa stoimy na młotkach to normalne. Jesteśmy w trakcie załadunku. Po drugie od rozpoczęcia do zakończenia zmiany mamy 13 godzin, lub wydłużone do 15.
~Donn Diego
Wykrzyknik ty jesteś głupi, jakbym zostawił auto na parkingu i poszedł na grzyby to nie jest praca. Picie kawy lub klop w czasie załadunku to praca. Czyli czekam aż skończą ładować.
~!!!iiii
Kiero 13h lub 15h w taho masz młoti lub jazdę?
Donn jak nie uczestniczysz przy za i rozładunku tylko czekasz to nie pracujesz. Jeśli w takim wypadku masz młotki to szkoda mi szefa jeśli płaci za twoją ciężką pracę.
~!!!iiii
zcx bo karta ma zapis pracy. W dużych zakładach masz kartę pracy i wychodząc np z hali produkcyjnej aby otworzyć drzwi trzeba przyłożyć kartę, która zatrzymuje licznik pracy. Idziesz na fajkę lub śniadanie nie pracujesz ale wciąż jesteś w pracy. Słuchanie, że kierowca pracuje 13-15h tylko mnie śmieszy. Dlatego polecam odczytać kartę.
~kiero
Wykrzyknik ja akurat mam płacone za godzinę, ale powiedz jak większość ma płacone. Czy kierowca coś zyska na staniu na młotkach jak ma z kilometra płacone, albo diety czyli czy się stoi czy się leży dieta się należy. Czy może już zanikający procent od frachtu kierowcę stojącego pod rampą wzbogaci? Ja mam zapłacone od przekroczenia bramy bazy do czasu wyjścia za nią. Większość przewoźników nie płaci za stanie pod rampą.
~kiero
Za 15 minut przerwy śniadaniowej obowiązkowo płaci pracodawca w 8 godzinnej zmianie. Co do reszty, jeżeli jakiś zakład pracy ma taki reżim to musi dobrze płacić żeby ktoś chciał pracować. Przykład amazon w Niemczech.
~!!!iiii
Zalando, Amazon, Krono, LG itd. Za czas dyżuru kasa się należy i myślę, że każdy kierowca dostaje za to pieniądze w pensji podstawowej, bynajmniej tak jest u nas, bo inaczej PIP ładnie by policzył. Stanie na młotkach pod rampami mija się z celem przy rozliczeniu równoważny kwartalnym, bo nadgodziny zawsze rozliczone będą w dni wolne (postojowe) w ramach ryczałtu. To tylko robota głupiego i próba naciągane i oszukania pracodawcy, która nic nie da oprócz tego, że szef wie z kim ma do czynienia. De facto działanie na własną szkodę no chyba, że firma Janusza Biznesu i nie zabezpieczyl się przed Januszami kierowcy
~!!!iiii
15min przerwy zalicza się do czasu pracy, dlatego zaczynając taho o 2godz możesz kończyć o 17godz tylko pracy 9h45m.
~Donn Diego
Bzdury piszesz, przyszedlem na 7 do pracy zgodnie z umowa na 12 godzin, wsiadlem wyjechalem poczekalem pod rampa z 3 godziny, pojechalem 4, 5 godziny na rozladunek, znowu z 3 godziny odczekalem do rozladunku i o 22 bylem na bazie.
Nalezy sie za 15 godzin, bo to szef nie zorganizowal za i rozladunku w 15 minut.
A tacho pisze sie przez ch
~!!!iiii
Jeśli nie obowiązuje ciebie Tacho lub z codziennym zjazdem na bazę to najprawdopodobniej masz godziny liczone wg zakładowej listy obecności. Przeczytaj zakładowy regulamin wynagradzania i będziesz wiedział za co się kasa należy.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.238.84.213

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels