ID: 247146
Spadają zamówienia, będą zwolnienia
ID: 247146
ID: 247146
Po rekordowym roku 2018, widać już wyraźne zwolnienie tempa wzrostu europejskiego rynku ciężarówek w drugiej połowie br. Mając na uwadze obecne tendencje i prognozy gospodarcze, MAN Truck & Bus dostosowuje swoje moce produkcyjne w segmencie ciężarówek i komponentów.
Po rekordowym roku 2018, widać już wyraźne zwolnienie tempa wzrostu europejskiego rynku ciężarówek w drugiej połowie br. Mając na uwadze obecne tendencje i prognozy gospodarcze, MAN Truck & Bus dostosowuje swoje moce produkcyjne w segmencie ciężarówek i komponentów.
~etransport.pl
Posty (309)
~kierowca | 2019-11-13 11:15:32 Kolego pracownicy z UA nawet nie muszą zamieszkać w D, zobacz po statystykach gdzie według GUS jest najwięcej Ukraińców zachodniopomorskie, wielkopolska, lubuskie, dolnośląskie a to przecież rzut beretem od granicy z Niemcami. Na tą chwilę Niemcy będą brali pracowników wykwalifikowanych, ale tylko czekać jak otworzą się na resztę, bo już w tym roku nie miał kto robić w sezonie ogórkowo-szparagowym , wszystko kwestia czasu. Ukraińcy też potrafią, to już nie te początki co brali byle jaką pracę i byle gdzie. Co ciekawe w niektórych firmach i zakładach zarabiają więcej na godzinę od Polaków, bo jak nie to kilka autobusów odjedzie z firmy i po firmie (tak niektóre zakłady uzależniły się od UA). | |||
~kierowca | Miało być "Ukraińcy też potrafią liczyć " | |||
~zcx | kierowca 2019-11-13 11:47:14 oni tu nie przyjechali na oddych, więc liczyć potrafią lepiej niż Polacy. | |||
~kierowca | Mało tego mają to czego My nie mamy jednoczą się, jak coś nie pasuje to nie idzie 2, 3 tylko staje kilkunastu i koniec. Przykład z życia dolnośląskie jedna z firm transportowych wrócili po przerwie z domu 20kierowców, wzięli swoje rzeczy, nawet nie było dyskusji weszli do biura i poprosili o rozliczenie, świadectwa pracy, bo mają już inną firmę i po 2h pojechały busy w siną dal. Szef był biały jak śmierć, bo tu ładunki, tu kontrahenci, a tu nie ma kim tego zawieść. Oni wyznają zasadę w kupie siła i na tym przykładzie 30 aut z tego 20 bez kierowców. Latali w biurze jak opętani. | |||
~kierowca | Nazwy firmy nie podam, bo nie chcę mieć jakiś potem nieprzyjemności, ale tak było i to nie bajki tylko prawdziwe życie. | |||
~Ordynator Panteras. | Jak spadają zamówienia, to cza kończyć krótką. I do roboty (jazdy). | |||
~Ordynator Panteras. | Bo taki np. glaca gotów "se" jeszcze pomyśleć, że u dziada robie. | |||
~driver rad | nie tak prosto teraz już i się biora za ua zmiana pracy to 1, 5 miesiąca w domu gitd tez już ma fochy do wydawania swiadectw kierowca a ma być jeszcze gorzej terminów w urzędach na wydanie zezwolenia tez brakuje firmy i oni są szczegolowo sprawdzani | |||
~Max 4 | kuku pajacu spadaj bucllu ofermo | |||
~Ordynator Panteras. | Wal sie na ryj. | |||
~kiero wawa | Firma za płotem, transport chłodniczy żywności. Już nie zatrudniają Ukraińców. Po roku spedycja ich podliczyła, ukradzione żarcie i sprzedane palety do zapłaty 260 tyś zł. To tylko 6 szoferów ze wschodu wyprowadziło. | |||
~kierowca | Sam kiedyś byłem świadkiem jak na parkingu na weekendzie przekładali koła od nówki naczepy do innego zestawu innej firmy (nowe za stare +kasa) , ale jak auta nie zjeżdżają do PL szef aut nie widzi i wsiada UA za UA. | |||
~kierowca | Jest coraz więcej ogłoszeń typu "zatrudniam tylko Polaków" | |||
~kierowca | PM skończy niewolnictwo siedzenia w budzie tygodniami lub w przypadku UA miesiącami. | |||
~x-man | co maja ukraincy do tego ze gospodarka hamuje? w calej eruopie jest slabo. kilka tygodni temu pisalem ze MAN likwiduje trzecia zmiane i druga w Listopadzie bedzie likwidowana. tylko tempe glowy caly czas graja ta sama spiewke, pakiet mobilsnosci, jak dziady padna to bedzie wiecej roboty i td. gowno bedzie jak przemysl padnie to nie bedzie transport potrzebny w takiej ilosci wiec miej zlecen i mniej roboty. krzykacze szykujcie sie na bezrobocie albo na zmiane branzy. dla ciekawostki od kilku dni codzienie sie kierowcy pytaja czy sa zatrudnienia wiec chybaeldorado sie skonczylo. | |||
~x-man | brak zamowien, ograniczenia produkcji, potem pojda pracownicy czasowi itd | |||
~dobry kolega | kilku nierobow trzeba wzorem kmicica przegnac boso kanczugami po sniegu to im rozumu moze przybedzie | |||
~dobry kolega | x man dlatego zawsze pisze ze wiekszosc spotkanych na trasie szoferzyn z pl to dzbany | |||
faq
| efekt 500+, obietnic od "salomona" który wiadomo... i już się w główkach poprzewracało... | |||
~x-man | czekajcie na pakiety i gwiardki z nieba. najblizsze dwa lata to bedzie rownowaga miedzy popytem a podaza na prace lub czas pracodawcy. blaszanki nikt nie chce kupowac nowej jak i uzywanej, firmy plajtuja i to nie mlode tylko te co narynku sa juz po 20-30 lat i wiecej. wiec jakim cudem bedzie wiecej pracy dla kierowcow i wyzszy zarobki??? wychodzi na to ze skonczylem nie ta ekonomie co trzeba. Wachodzi na to ze Garbsenie trzeba bylo studiowac. | |||
~kierowca | Widać kryzys tak ludzie towary zamawiają, że w mojej firmie szef dał jeszcze jedno auto na tzw. dodatki, bo nie ma jak się zabrać, a idą święta to towaru trzeba ful... | |||
~x-man | huta sedzimira 23. 11 wylacza duzy piec wiec tez masa ludzi pojdzie na "bruk" pewnie tym co zostana to podniosa pensje jake nie ma produkcji. | |||
~x-man | kierowca ty widzisz kiwerownice i to co za nia jest, a nie przeplyw zlecen i zamowien. pogadamy jak bedziesz mial odstep do tych danych. produkcji sie nie zamaia jak paczek w Amazonie z dnia na dzien tylko min na miesiac i wiecej do przodu. narazie sytuacje ratuja swieta, pogadamy po 10. 01. 2020 jak wsyzstko kleknie na dobre. ciezarowke jak zamiasz to czekasz 2-3 mieisace czasami krocej. samcohodow nikt nie produkuej na magazyn ze by staly i czekaly na chetnego | |||
faq
| dokładnie, szkoda gadać... | |||
~kierowca | To ciekawe co piszesz niedaleko mam firmę 9 aut 5 nowych euro 6 i 4 scanie euro 5 co mają na liczniku po 1, 5 mln km najechane z kartkami sprzedam. Rozmawiałem z szefem, czy ogranicza tabor, mówił, że nie chce wymienić na nówki tylko nikt tego złomu nie chce kupić, ale się dziwić jak tyle nalatane, to ciężko klienta znaleźć. | |||
Ł ysy
| Jak Ukraińcy wyjadą, Wy wrócicie na kolanach w błagalnym skłonie. Rynek nie lubi próżni. Nie lubi też przesytu. Szybko wytłumaczę wam, dlaczego nie pali się CVkami kierowców w kominkach. Większość przychodzi w wersji elektronicznej, a te mają zerową wartość energetyczną. Wszystko jasne? | |||
~x-man | czlowieku wez trzymaj sie kierownicy i rob to potrafisz i nie zajmuj sie tym o czym nie masz pojecia. nie napisalem ze wsyzsczy wstrzymuja tylko rynek sie zapadl. u mnie tez przychodzi 13 nowych i 13 starych idzie w piec tylko ze to bylo zaplanowane na poczatku roku. to ze twoj szef mowi cos to jest w skali mikro a nie makro. jedna firma nie jest wyznacznikiem branzy albo gospodarki | |||
~x-man | ukraincy nie wyjada z dnia na dzien tym bardziej kierowcy. zeby w DE zatrudnic kierowce musi byc pozwolenie, delikwent jest sprawdzany, na policji trzeba dokumenty sprawdzic itd to trwa i kosztuje kase. wypowiadacie sie na tematy o ktorych nie macie pojecia. mie wymiana dokumetny i uprawnie na odpowiedniki nimieckich zajela 4 tygodnie a PL jest w Unii. UA nie jest w UE wiec to trwa o wiele dluzej i jest bardzi skomplikowane | |||
~kierowca | X-men Ja nie mówię, że nie masz racji, bo wiadomo nie można opierać się tylko na jednostkach, co do tego wszystkiego pożyjemy zobaczymy, co to będzie. | |||
Ł ysy
| Urok etransportu. Wypowiadające się szoferzyny na tym forum pracują w wyjątkowo prężnych firmach. Firmy mają zleceń do bólu za bardzo wygórowane stawki. Wszyscy powożą nowymi samochodami robiąc max 10tyś km w miesiącu. Najczęściej wychodzi 7 tyś km, góra osiem. Oczywiście zarobki są z górnej półki, pracodawca co trzy miesiące grozi podwyżką. Zmieńcie de*ile płytę. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.