Wpis manualny, a sporadyczna jazda
ID: 254880

Jestem swiezo po kursie i kwalifikacji. Prace mam taka, ze ciezarowka jade od wielkiego dzwonu. Pytanie czy jak po dwoch mcach wsiade i wloze karte to musze robic wpisy manualne. Czy mozna to jakosc obejsc? Pracuje w innym charakterze, ale czasami musze przejechac ciezarowka. Jak zrobic zeby bylo to legalne?

~Nowy
*.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

REKLAMA

Posty (37)

~Donn Diego
2020-10-21 13:20:43
Tak, musisz zrobic wpis manualny. Wkladasz karte i jak pyta o wpis manualny wciskasz "tak" i potem caly cas "tak" az przestanie pytac.
~//~
2020-10-21 21:14:39
~Nowy

Co najmniej, wszystkie swoje czynności (jazda, inna praca, dyspozycja / dyżur, przerwa / odpoczynek), wykonujące nawet podczas pracy w innym charakterze w okresie bieżącego dnia oraz poprzednich 28 dni, musisz mieć zaznaczonymi w sposób nieprzerwany (Roz. nr 165/2014. Art. 36. ). Jak to wykonasz (za pomocą wpisu manualnego, zaświadczań działalności, wydruków, wykresówek lub wszelkich innych dokumentów pomocniczych) to już twój wybór.

2

~Marek
2020-10-21 21:16:43
Szoszon, Dalej Rublami płaco? Czy już Griczko?
~kiero
2020-10-21 21:19:27
Jak to wykonasz (za pomocą wpisu manualnego, zaświadczań działalności, wydruków, wykresówek lub wszelkich innych dokumentów pomocniczych) to już twój wybór.

Bzdura, .
Nie ma takiego wyboru.
Przepis mówi jasno, co ma być zrobione
~Vgyhb
2020-10-21 21:32:50
Wasze wpisy jasno pokazują co za de bi le udzielają się na tym forum. Powinno się was wiekszosc zebrać do ku py i spuscic w ki Blu. Człowiek się was o coś pyta ale zamiast odpowiedzieć jak cywilizowani ludzie to mamy wyścigi błyskotliwych id iot ow

1

~kiero
2020-10-21 21:44:44
Zawsze możesz być pierwszy.
Dawaj.
~kiero
2020-10-21 21:45:19
W tym przypadku odpowiedź jest prosta.
Toldi
2020-10-21 21:46:40
Czy wypierdziales to prezerwatywę co ci utknęła?
~kiero
2020-10-21 21:48:47
W myśl nowych przepisów wpis manualny jest obligatoryjny na okres urlopu wypoczynkowego i zwolnienia lekarskiego.
Tym samym zaświadczenie tzw urlopowka na te okresy nie jest już wymagane.
~kiero
2020-10-21 21:51:44
Odnosnie pytania założyciela wątku.
Poza sporadycznym prowadzeniem pojazdu wykonuje on inną pracę, więc potrzebne jest zaświadczenie, że w tym okresie wykonywał inna pracę ( rubryki 18)
Wpis manualny nie jest wymagany.
~//~
2020-10-21 22:24:41
~Nowy

Istnieje oznaczenie czynności (manualnie i/lub automatycznie wpisane) piktogramem "?" (nieznana aktywność) obecność którego w pamięci KK i tachografu cyfrowego można wytłumaczyć wyjaśnieniem różnymi sposobami, w tym i za pomocą nadania zaświadczania działalności, tak zwanej "urlopówki", (jak przykład, inne sposoby - nadanie wykresówek, wydruków nawet w ręcznym wykonaniu na stronie odwrotnej).

2

~kiero
2020-10-21 22:29:19
Co za bełkot, nawet sam szoszon tego nie rozumie
~//~
2020-10-21 22:47:58
2020-10-21 21:51:44
"... Poza sporadycznym prowadzeniem pojazdu wykonuje on inną pracę, więc potrzebne jest zaświadczenie, że w tym okresie wykonywał inna pracę ( rubryki 18)... "

BZDURA!!!
Co najmniej, jak podał założyciel wątku, w ciągu dwóch miesięcy, podczas pracy w innym charakterze, razem z inną pracą on miał i przerwy i dzienne / tygodniowe odpoczynki.
Nie poprawnie oznaczać okres dwóch miesięcy inną pracą.

2

~kiero
2020-10-21 22:58:40
Idioto
Rubryka nr 18.
Nic więcej.
~kiero
2020-10-21 23:02:26
Pisze się jedna urlopowke, a nie kilkadziesiąt na każdą czynność z osobna.
Szoszon wracaj na Białorus
~//~
2020-10-21 23:26:49
Kiedy nie ma czego sensownego powiedzieć i jak zareagować słaby zawsze zaczyna kręcić, próbuje obmówić, stara się oczerniać i idzie na zniewagi, lecz w końcu zawsze skazany na przegranie i pośmiewisko. Wynik na jaźń.

Jeszcze raz dla wyjątkowo "utalentowanych", nie jest poprawne oznaczać (czy to w zaświadczaniu działalności czy to w pamięci KK i tachografu) cały okres dwóch miesięcy wyjątkowo tylko inną pracą.

2

~kiero
2020-10-21 23:35:41
Idioto nie rozumiesz po polsku.
Inna praca w przypadku pisania urlopowki to nie to samo co inna praca, którą zapisuje się na tachografie.
~kiero
2020-10-21 23:36:20
Nic sensownego napisać nie umiesz.
~//~
2020-10-22 00:15:59
2020-10-21 23:35:41
"... Inna praca w przypadku pisania urlopowki to nie to samo co inna praca, którą zapisuje się na tachografie. "

BZDURA!!!

ZA ŚWIADCZENIE O DZIAŁALNOŚCI
...
w okresie:
12. od (godzina-dzień-miesi ąc-rok) :...
13. do (godzina-dzień-miesi ąc-rok) :...
14. "... " przebywał na zwolnieniu chorobowym (*)
15. "... " przebywał na urlopie wypoczynkowym (*)
16. "... " miał czas wolny od pracy lub odpoczywał (*)
17. "... " prowadził pojazd wyłączony z zakresu stosowania rozporządzenia (WE) nr 561/2006 lub AETR (*)
18. "... " wykonywał pracę inną niż prowadzenie pojazdu (*)
19. "... " pozostawał w gotowości (*)
...
(*) Można wybrać tylko jedną z rubryk.

Rozporządzenie (UE) nr 165/2014.
Art. 34.
5. Kierowcy:
b) obsługują przełączniki umożliwiające osobną i wyraźną rejestrację następujących okresów:
(i) pod symbolem : czas prowadzenia pojazdu;
(ii) pod symbolem : "inna praca", która oznacz wszelkie czynności inne niż prowadzenie pojazdu, zgodnie z definicją zawartą w art. 3 lit. a) dyrektywy 2002/15/WE, a także wszelkie prace wykonywane dla tego samego lub innego pracodawcy w sektorze transportowym lub poza nim;
(iii) pod symbolem : "okresy gotowości" zgodnie z definicją w art. 3 lit. b) dyrektywy 2002/15/WE;
(iv) pod symbolem : przerwy, odpoczynek, urlop wypoczynkowy lub zwolnienie lekarskie;
(v) pod symbolem na oznaczenie "promu/pociągu" : dodatkowo oprócz symbolu : okres odpoczynku spędzany na promie lub w pociągu zgodnie z wymogami art. 9 rozporządzenia (WE) nr 561/2006. ;

2

~//~
2020-10-22 00:21:21
Rozporządzenie (UE) nr 165/2014.
Art. 34.
5. Kierowcy:
b) obsługują przełączniki umożliwiające osobną i wyraźną rejestrację następujących okresów:
(i) pod symbolem kierownica : czas prowadzenia pojazdu;
(ii) pod symbolem młotki : "inna praca", która oznacz wszelkie czynności inne niż prowadzenie pojazdu, zgodnie z definicją zawartą w art. 3 lit. a) dyrektywy 2002/15/WE, a także wszelkie prace wykonywane dla tego samego lub innego pracodawcy w sektorze transportowym lub poza nim;
(iii) pod symbolem koperta : "okresy gotowości" zgodnie z definicją w art. 3 lit. b) dyrektywy 2002/15/WE;
(iv) pod symbolem łóżko : przerwy, odpoczynek, urlop wypoczynkowy lub zwolnienie lekarskie;
(v) pod symbolem na oznaczenie "promu/pociągu" : dodatkowo oprócz symbolu łóżko : okres odpoczynku spędzany na promie lub w pociągu zgodnie z wymogami art. 9 rozporządzenia (WE) nr 561/2006. ;

2

~kiero
2020-10-22 00:24:56
Nadal nie rozumiesz szoszon o co chodzi n
~kiero
2020-10-22 00:27:38
Dlatego jesteś tylko marnym, bezrobotnym kierowczyną
~//~
2020-10-22 00:38:50
Chamskie zachowanie jak i nie zdolność do czytania ze zrozumieniem - oznaka słabości jak i niskiego poziomu wychowania, rozwoju i kultury.
Nie bez przyczyn niektórych, niby to "panów / pań" (nędznych motłochów), w starej Europie i nie tylko traktują jako świń.

2

~//~
2020-10-22 00:47:32
Rozporządzenie (WE) nr 561/2006.
Art. 4.
d) "przerwa" oznacza OKRES, w którym kierowca nie może prowadzić pojazdu ani wykonywać żadnej innej pracy, WYKORZYSTANY WYŁĄCZNIE DO WYPOCZYNKU;
e) "inna praca" oznacza czynności zdefiniowane jako czas pracy w art. 3 lit. a) dyrektywy 2002/15/WE, z wyjątkiem "prowadzenia pojazdu", włącznie z wszelką pracą dla tego samego lub innego pracodawcy, w sektorze transportowym lub poza nim;
f) "odpoczynek" oznacza NIEPRZERWANY OKRES, w którym kierowca może SWOBODNIE DYSPONOWAĆ SWOIM CZASEM;
Art. 6.
5. KIEROWCA ZAPISUJE jako INNĄ PRACĘ cały czas określony w art. 4 lit. e), a także cały czas spędzony na prowa­dzeniu pojazdu używanego do działalności zarobkowej nieobjętej zakresem stosowania niniejszego rozporządzenia ORAZ ZAPISUJE WSZELKIE OKRESY GOTOWNOŚCI określone w art. 3 lit. b) dyrektywy 2002/15/WE zgodnie z art. 34 ust. 5 lit. b) ppkt (iii) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 (*). Zapisu tego dokonuje się ręcznie na wykresówce, na wydruku lub przy użyciu funkcji ręcznego wprowadzania danych do urządzenia rejestrującego.
(*) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 z dnia 4 lutego 2014 r. w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym i uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego (Dz. U. L 60 z 28. 2. 2014, s. 1) ;
Art. 9.
2. CZAS spędzony NA DOJEŹDZIE DO miejsca postoju POJAZDU objętego zakresem niniejszego rozporządzenia LUB POWROTU z tego miejsca, JEŻELI POJAZD nie znajduje się ANI W MIEJSCU ZAMIESZKANIA kierowcy, ANI W CENTRUM OPERACYJNYM pracodawcy, W KTÓREJ KIEROWCA ZWYKLE PRACUJE, NIE JEST liczony jako ODPOCZYNEK lub PRZERWA, CHYBA ŻE KIEROWCA znajduje się na promie lub w pociągu i MA DO DYSPOZYCJI KABINĘ SYPIALNĄ, KOJĘ lub KUSZETKĘ.
3. CZAS spędzony przez kierowcę KIERUJĄCEGO POJAZDEM nieobjętym zakresem niniejszego rozporządzenia DO LUB Z POJAZDU objętego zakresem niniejszego rozporządzenia, KTÓRY NIE znajduje się W MIEJSCU ZAMIESZKANIA kierowcy ANI W BAZIE pracodawcy, GDZIE KIEROWCA ZAZWYCZAJ PRACUJE, JEST traktowany jako "INNA PRACA".

Dyrektywa 2002/15/WE.
Art. 3.
a) "czas pracy" oznacza:
1. w przypadki pracowników wykonujących pracę w trasie: czas od rozpoczęcia do zakończenia pracy, w którym pracownik wykonujący pracę w trasie, znajduje na swoim stanowisku pracy, jest w dyspozycji pracodawcy i wykonuje swoje funkcje lub czynności, to znaczy:
- czas poświęcony wszelkim czynnościom w zakresie transportu drogowego.
Czynności te, w szczególności, obejmują:
(i) kierowanie;
(ii) załadunek i rozładunek;
(iii) pomaganie pasażerom we wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu;
(iv) sprzątanie i konserwację techniczną;
(v) każda inna praca zmierzająca do zapewnienia bezpieczeństwa pojazdu, jego ładunku i pasażerów lub do wypełnienia ustawowych lub wykonawczych zobowiązań bezpośrednio związanych z trwającą operacją transportową, włącznie z nadzorowaniem załadunku i rozładunku, formalnościami administracyjnymi z policją, cłem, urzędnikami imigracyjnymi, itd.,
- okresy, w których nie może on swobodnie dysponować swoim czasem i zobowiązany jest pozostawać na swoim stanowisku pracy, w gotowości do podjęcia normalnej pracy, wraz z niektórymi zadaniami związanymi z dyżurowaniem, w szczególności podczas okresów oczekiwania na załadune lub rozładunek, w przypadku, gdy przypuszczalny czas ich trwania nie jest z góry znany, to znaczy albo przed odjazdem, albo tuż przed rozpoczęciem odnośnego okresu, lub na mocy ogólnych warunków wynegocjowanych przez partnerów społecznych i/lub na warunkach wynikających z ustawodawstwa Państw Członkowskich;
2. w przypadku kierowców pracujących na własny rachunek, tę samą definicję stosuje się do czasu między rozpoczęciem i zakończeniem pracy, w którym kierowca pracujący na własny rachunek pozostaje na swoim stanowisku pracy, będąc do dyspozycji klienta i wykonując swoje zadania lub funkcje inne niż ogólna praca administracyjna, która nie jest związana bezpośrednio z trwającą operacją transportową.
Przerwy wymienione w art. 5, okresy odpoczynku określone w art. 6 i, bez uszczerbku dla ustawodawstw Państw Członkowskich lub porozumień między partnerami społecznymi stanowiących, że takie okresy powinny być wyrównane lub ograniczone, okresy gotowości określone w lit. b) niniejszego artykułu, są wyłączone z czasu pracy;
b) "okresy gotowości" oznaczają:
- okresy inne niż te odnoszące się do przerw i okresów odpoczynku, podczas których pracownik wykonujący pracę w trasie nie jest zobowiązany pozostawać na swoim stanowisku pracy, ale musi być dostępny, aby odpowiedzieć na każde wezwanie do rozpoczęcia lub kontynuowania jazdy lub wykonania innej pracy. W szczególności, do takich okresów gotowości należą okresy, w których pracownik wykonujący pracę w trasie towarzyszy pojazdowi transportowanemu promem lub koleją, jak również okresy oczekiwania na granicy lub wynikające z zakazu ruchu.
Okresy te i ich przewidywalna długość będą z góry znane przez pracownika wykonującego pracownika w trasie, to znaczy albo przed odjazdem, albo tuż przed właściwym rozpoczęciem odnośnego okresu, lub na mocy ogólnych warunków wynegocjowanych przez partnerów społecznych lub na warunkach wynikających z ustawodawstwa Państw Członkowskich,
- dla pracowników wykonujących pracę w trasie, którzy jeżdżą w zespole, czas spędzony na siedzeniu obok kierowcy lub na kuszetce, gdy pojazd jest w ruchu;

2

~Lokowka
2020-10-22 01:26:50
Jednak szoszony to wyjątkowo odporny naród.
Odporny na wiedzę
Dawno nie było tutaj takiego *a
~//~
2020-10-22 01:52:58
Przejście do zniewagi z powodu braku argumentów - oznaka niskiego poziomu edukacji. Wynik na jaźń.

2

~//~
2020-10-22 06:16:56
Jako informacja dla edukacji niektórych wyjątkowo "utalentowanych" niby to "przewoźników" i "kierowców", które zaznaczają wszędzie (w zaświadczaniu działalności, w pamięci KK i tachografu, w tabeli ewidencji czasu pracy i t. d. ) nieprzerwane okresy czasu ponad 6 godzin działalności jako inna praca.

Ustawa o czasie pracy kierowców.
Art. 13.
1. Po sześciu kolejnych godzinach pracy kierowcy przysługuje przerwa przeznaczona na odpoczynek w wymiarze nie krótszym niż 30 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy nie przekracza 9 godzin oraz w wymiarze nie krótszym niż 45 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy wynosi więcej niż 9 godzin. Przerwa może być dzielona na okresy krótsze trwające co najmniej 15 minut każdy, WYKORZYSTYWANE w TRAKCIE SZEŚCIOGODZINNEGO CZASU pracy lub BEZPOŚREDNIO PO TYM OKRESIE.

Nie dziękujcie Mi za naukę.
Mi wiedzy (jak i dostępu do niej) nie brakuje, niechaj i Wam nie zabraknie.

2

~kiero
2020-10-22 07:38:55
Znów ten sam bełkot.
Całe szczęście, że szoszona nikt nie dopuszcza do wystawiania urlopowek
Ha ha
~//~
2020-10-22 20:23:43
Zaświadczanie o działalności prawie już odeszło od praktycznego stosowania w praktyce ale jak widać niektóre wyjątkowo "utalentowane" niby to "przewoźniki" i "kierowcy" (nie mylić z prawdziwymi) tak do końca i nie znają dla czego ono jest przeznaczone (oprócz potwierdzenia urlopu / odpoczynku) i jak w pełnej mierze im można skorystać się.
W zaświadczaniu o działalności, na potrzebny okres czasu, też można zaznaczyć wszystkie istniejące działalności po kolei w sposób nieprzerwany, tak samo jak i przy wpisie manualnym w fachografie.
Jak przykład:

ZAŚWIAD CZENIE O DZIAŁALNOŚCI
...
w okresie:
12. od (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 17:00-16-10-2020
13 . do (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 08:00-19-10-2020
14 . miał czas wolny od pracy lub odpoczywał
w okresie:
15. od (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 08:00-19-10-2020
16 . do (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 12:00-19-10-2020
17 . wykonywał pracę inną niż prowadzenie pojazdu
w okresie:
18. od (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 12:00-19-10-2020
19 . do (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 13:00-19-10-2020
20 . miał czas wolny od pracy lub odpoczywał
w okresie:
21. od (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 13:00-19-10-2020
22 . do (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 17:00-19-10-2020
23 . wykonywał pracę inną niż prowadzenie pojazdu
w okresie:
24. od (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 17:00-19-10-2020
25 . do (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 08:00-20-10-2020
26 . miał czas wolny od pracy lub odpoczywał
i t. d. (w miarę potrzeby)...
27. Ja, jako kierowca, potwierdzam, że w wyżej wymienionym okresie nie prowadziłem pojazdu wchodzącego w zakres stosowania rozporządzenia (WE) nr 561/2006 lub AETR.
...

Właśnie od tego, że to zaznaczenie wszystkiego wymaga czasu (jest nudnym zajęciem), odpowiedzialne za transport w firmach podczas wypisywania zaświadczania o działalności na cały potrzebny okres czasu z reguły zaznaczają go tylko jako - "X" miał czas wolny od pracy lub odpoczywał (z tego pochodzi ta, przewodząca niektórych w błąd, nazwa - "urlopówka") i całkiem nie przejmują się tamtym bo "kierowcy" i tak to podpisują.
Trochę rozumowania logicznego i wszystko wyjaśnia się, że to nie jest takie ciężkie do zrozumienia.

1

~i co dalej?
2020-10-22 20:27:37
oo szoszon wciaz atakuje.
samego siebie :)
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.238.147.211

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

REKLAMA

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2020
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels