ID: 254880
Wpis manualny, a sporadyczna jazda
ID: 254880
ID: 254880
Jestem swiezo po kursie i kwalifikacji. Prace mam taka, ze ciezarowka jade od wielkiego dzwonu. Pytanie czy jak po dwoch mcach wsiade i wloze karte to musze robic wpisy manualne. Czy mozna to jakosc obejsc? Pracuje w innym charakterze, ale czasami musze przejechac ciezarowka. Jak zrobic zeby bylo to legalne?
Jestem swiezo po kursie i kwalifikacji. Prace mam taka, ze ciezarowka jade od wielkiego dzwonu. Pytanie czy jak po dwoch mcach wsiade i wloze karte to musze robic wpisy manualne. Czy mozna to jakosc obejsc? Pracuje w innym charakterze, ale czasami musze przejechac ciezarowka. Jak zrobic zeby bylo to legalne?
~Nowy*.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
*.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Posty (37)
~Donn Diego | Tak, musisz zrobic wpis manualny. Wkladasz karte i jak pyta o wpis manualny wciskasz "tak" i potem caly cas "tak" az przestanie pytac. | |||
~//~ | ~Nowy Co najmniej, wszystkie swoje czynności (jazda, inna praca, dyspozycja / dyżur, przerwa / odpoczynek), wykonujące nawet podczas pracy w innym charakterze w okresie bieżącego dnia oraz poprzednich 28 dni, musisz mieć zaznaczonymi w sposób nieprzerwany (Roz. nr 165/2014. Art. 36. ). Jak to wykonasz (za pomocą wpisu manualnego, zaświadczań działalności, wydruków, wykresówek lub wszelkich innych dokumentów pomocniczych) to już twój wybór. | 2 | ||
~Marek | Szoszon, Dalej Rublami płaco? Czy już Griczko? | |||
~kiero | Jak to wykonasz (za pomocą wpisu manualnego, zaświadczań działalności, wydruków, wykresówek lub wszelkich innych dokumentów pomocniczych) to już twój wybór. Bzdura, . Nie ma takiego wyboru. Przepis mówi jasno, co ma być zrobione | |||
~Vgyhb | Wasze wpisy jasno pokazują co za de bi le udzielają się na tym forum. Powinno się was wiekszosc zebrać do ku py i spuscic w ki Blu. Człowiek się was o coś pyta ale zamiast odpowiedzieć jak cywilizowani ludzie to mamy wyścigi błyskotliwych id iot ow | 1 | ||
~kiero | Zawsze możesz być pierwszy. Dawaj. | |||
~kiero | W tym przypadku odpowiedź jest prosta. | |||
Toldi
| Czy wypierdziales to prezerwatywę co ci utknęła? | |||
~kiero | W myśl nowych przepisów wpis manualny jest obligatoryjny na okres urlopu wypoczynkowego i zwolnienia lekarskiego. Tym samym zaświadczenie tzw urlopowka na te okresy nie jest już wymagane. | |||
~kiero | Odnosnie pytania założyciela wątku. Poza sporadycznym prowadzeniem pojazdu wykonuje on inną pracę, więc potrzebne jest zaświadczenie, że w tym okresie wykonywał inna pracę ( rubryki 18) Wpis manualny nie jest wymagany. | |||
~//~ | ~Nowy Istnieje oznaczenie czynności (manualnie i/lub automatycznie wpisane) piktogramem "?" (nieznana aktywność) obecność którego w pamięci KK i tachografu cyfrowego można wytłumaczyć wyjaśnieniem różnymi sposobami, w tym i za pomocą nadania zaświadczania działalności, tak zwanej "urlopówki", (jak przykład, inne sposoby - nadanie wykresówek, wydruków nawet w ręcznym wykonaniu na stronie odwrotnej). | 2 | ||
~kiero | Co za bełkot, nawet sam szoszon tego nie rozumie | |||
~//~ | 2020-10-21 21:51:44 "... Poza sporadycznym prowadzeniem pojazdu wykonuje on inną pracę, więc potrzebne jest zaświadczenie, że w tym okresie wykonywał inna pracę ( rubryki 18)... " BZDURA!!! Co najmniej, jak podał założyciel wątku, w ciągu dwóch miesięcy, podczas pracy w innym charakterze, razem z inną pracą on miał i przerwy i dzienne / tygodniowe odpoczynki. Nie poprawnie oznaczać okres dwóch miesięcy inną pracą. | 2 | ||
~kiero | Idioto Rubryka nr 18. Nic więcej. | |||
~kiero | Pisze się jedna urlopowke, a nie kilkadziesiąt na każdą czynność z osobna. Szoszon wracaj na Białorus | |||
~//~ | Kiedy nie ma czego sensownego powiedzieć i jak zareagować słaby zawsze zaczyna kręcić, próbuje obmówić, stara się oczerniać i idzie na zniewagi, lecz w końcu zawsze skazany na przegranie i pośmiewisko. Wynik na jaźń. Jeszcze raz dla wyjątkowo "utalentowanych", nie jest poprawne oznaczać (czy to w zaświadczaniu działalności czy to w pamięci KK i tachografu) cały okres dwóch miesięcy wyjątkowo tylko inną pracą. | 2 | ||
~kiero | Idioto nie rozumiesz po polsku. Inna praca w przypadku pisania urlopowki to nie to samo co inna praca, którą zapisuje się na tachografie. | |||
~kiero | Nic sensownego napisać nie umiesz. | |||
~//~ | 2020-10-21 23:35:41 "... Inna praca w przypadku pisania urlopowki to nie to samo co inna praca, którą zapisuje się na tachografie. " BZDURA!!! ZA ŚWIADCZENIE O DZIAŁALNOŚCI ... w okresie: 12. od (godzina-dzień-miesi ąc-rok) :... 13. do (godzina-dzień-miesi ąc-rok) :... 14. "... " przebywał na zwolnieniu chorobowym (*) 15. "... " przebywał na urlopie wypoczynkowym (*) 16. "... " miał czas wolny od pracy lub odpoczywał (*) 17. "... " prowadził pojazd wyłączony z zakresu stosowania rozporządzenia (WE) nr 561/2006 lub AETR (*) 18. "... " wykonywał pracę inną niż prowadzenie pojazdu (*) 19. "... " pozostawał w gotowości (*) ... (*) Można wybrać tylko jedną z rubryk. Rozporządzenie (UE) nr 165/2014. Art. 34. 5. Kierowcy: b) obsługują przełączniki umożliwiające osobną i wyraźną rejestrację następujących okresów: (i) pod symbolem : czas prowadzenia pojazdu; (ii) pod symbolem : "inna praca", która oznacz wszelkie czynności inne niż prowadzenie pojazdu, zgodnie z definicją zawartą w art. 3 lit. a) dyrektywy 2002/15/WE, a także wszelkie prace wykonywane dla tego samego lub innego pracodawcy w sektorze transportowym lub poza nim; (iii) pod symbolem : "okresy gotowości" zgodnie z definicją w art. 3 lit. b) dyrektywy 2002/15/WE; (iv) pod symbolem : przerwy, odpoczynek, urlop wypoczynkowy lub zwolnienie lekarskie; (v) pod symbolem na oznaczenie "promu/pociągu" : dodatkowo oprócz symbolu : okres odpoczynku spędzany na promie lub w pociągu zgodnie z wymogami art. 9 rozporządzenia (WE) nr 561/2006. ; | 2 | ||
~//~ | Rozporządzenie (UE) nr 165/2014. Art. 34. 5. Kierowcy: b) obsługują przełączniki umożliwiające osobną i wyraźną rejestrację następujących okresów: (i) pod symbolem kierownica : czas prowadzenia pojazdu; (ii) pod symbolem młotki : "inna praca", która oznacz wszelkie czynności inne niż prowadzenie pojazdu, zgodnie z definicją zawartą w art. 3 lit. a) dyrektywy 2002/15/WE, a także wszelkie prace wykonywane dla tego samego lub innego pracodawcy w sektorze transportowym lub poza nim; (iii) pod symbolem koperta : "okresy gotowości" zgodnie z definicją w art. 3 lit. b) dyrektywy 2002/15/WE; (iv) pod symbolem łóżko : przerwy, odpoczynek, urlop wypoczynkowy lub zwolnienie lekarskie; (v) pod symbolem na oznaczenie "promu/pociągu" : dodatkowo oprócz symbolu łóżko : okres odpoczynku spędzany na promie lub w pociągu zgodnie z wymogami art. 9 rozporządzenia (WE) nr 561/2006. ; | 2 | ||
~kiero | Nadal nie rozumiesz szoszon o co chodzi n | |||
~kiero | Dlatego jesteś tylko marnym, bezrobotnym kierowczyną | |||
~//~ | Chamskie zachowanie jak i nie zdolność do czytania ze zrozumieniem - oznaka słabości jak i niskiego poziomu wychowania, rozwoju i kultury. Nie bez przyczyn niektórych, niby to "panów / pań" (nędznych motłochów), w starej Europie i nie tylko traktują jako świń. | 2 | ||
~//~ | Rozporządzenie (WE) nr 561/2006. Art. 4. d) "przerwa" oznacza OKRES, w którym kierowca nie może prowadzić pojazdu ani wykonywać żadnej innej pracy, WYKORZYSTANY WYŁĄCZNIE DO WYPOCZYNKU; e) "inna praca" oznacza czynności zdefiniowane jako czas pracy w art. 3 lit. a) dyrektywy 2002/15/WE, z wyjątkiem "prowadzenia pojazdu", włącznie z wszelką pracą dla tego samego lub innego pracodawcy, w sektorze transportowym lub poza nim; f) "odpoczynek" oznacza NIEPRZERWANY OKRES, w którym kierowca może SWOBODNIE DYSPONOWAĆ SWOIM CZASEM; Art. 6. 5. KIEROWCA ZAPISUJE jako INNĄ PRACĘ cały czas określony w art. 4 lit. e), a także cały czas spędzony na prowadzeniu pojazdu używanego do działalności zarobkowej nieobjętej zakresem stosowania niniejszego rozporządzenia ORAZ ZAPISUJE WSZELKIE OKRESY GOTOWNOŚCI określone w art. 3 lit. b) dyrektywy 2002/15/WE zgodnie z art. 34 ust. 5 lit. b) ppkt (iii) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 (*). Zapisu tego dokonuje się ręcznie na wykresówce, na wydruku lub przy użyciu funkcji ręcznego wprowadzania danych do urządzenia rejestrującego. (*) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 z dnia 4 lutego 2014 r. w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym i uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego (Dz. U. L 60 z 28. 2. 2014, s. 1) ; Art. 9. 2. CZAS spędzony NA DOJEŹDZIE DO miejsca postoju POJAZDU objętego zakresem niniejszego rozporządzenia LUB POWROTU z tego miejsca, JEŻELI POJAZD nie znajduje się ANI W MIEJSCU ZAMIESZKANIA kierowcy, ANI W CENTRUM OPERACYJNYM pracodawcy, W KTÓREJ KIEROWCA ZWYKLE PRACUJE, NIE JEST liczony jako ODPOCZYNEK lub PRZERWA, CHYBA ŻE KIEROWCA znajduje się na promie lub w pociągu i MA DO DYSPOZYCJI KABINĘ SYPIALNĄ, KOJĘ lub KUSZETKĘ. 3. CZAS spędzony przez kierowcę KIERUJĄCEGO POJAZDEM nieobjętym zakresem niniejszego rozporządzenia DO LUB Z POJAZDU objętego zakresem niniejszego rozporządzenia, KTÓRY NIE znajduje się W MIEJSCU ZAMIESZKANIA kierowcy ANI W BAZIE pracodawcy, GDZIE KIEROWCA ZAZWYCZAJ PRACUJE, JEST traktowany jako "INNA PRACA". Dyrektywa 2002/15/WE. Art. 3. a) "czas pracy" oznacza: 1. w przypadki pracowników wykonujących pracę w trasie: czas od rozpoczęcia do zakończenia pracy, w którym pracownik wykonujący pracę w trasie, znajduje na swoim stanowisku pracy, jest w dyspozycji pracodawcy i wykonuje swoje funkcje lub czynności, to znaczy: - czas poświęcony wszelkim czynnościom w zakresie transportu drogowego. Czynności te, w szczególności, obejmują: (i) kierowanie; (ii) załadunek i rozładunek; (iii) pomaganie pasażerom we wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu; (iv) sprzątanie i konserwację techniczną; (v) każda inna praca zmierzająca do zapewnienia bezpieczeństwa pojazdu, jego ładunku i pasażerów lub do wypełnienia ustawowych lub wykonawczych zobowiązań bezpośrednio związanych z trwającą operacją transportową, włącznie z nadzorowaniem załadunku i rozładunku, formalnościami administracyjnymi z policją, cłem, urzędnikami imigracyjnymi, itd., - okresy, w których nie może on swobodnie dysponować swoim czasem i zobowiązany jest pozostawać na swoim stanowisku pracy, w gotowości do podjęcia normalnej pracy, wraz z niektórymi zadaniami związanymi z dyżurowaniem, w szczególności podczas okresów oczekiwania na załadune lub rozładunek, w przypadku, gdy przypuszczalny czas ich trwania nie jest z góry znany, to znaczy albo przed odjazdem, albo tuż przed rozpoczęciem odnośnego okresu, lub na mocy ogólnych warunków wynegocjowanych przez partnerów społecznych i/lub na warunkach wynikających z ustawodawstwa Państw Członkowskich; 2. w przypadku kierowców pracujących na własny rachunek, tę samą definicję stosuje się do czasu między rozpoczęciem i zakończeniem pracy, w którym kierowca pracujący na własny rachunek pozostaje na swoim stanowisku pracy, będąc do dyspozycji klienta i wykonując swoje zadania lub funkcje inne niż ogólna praca administracyjna, która nie jest związana bezpośrednio z trwającą operacją transportową. Przerwy wymienione w art. 5, okresy odpoczynku określone w art. 6 i, bez uszczerbku dla ustawodawstw Państw Członkowskich lub porozumień między partnerami społecznymi stanowiących, że takie okresy powinny być wyrównane lub ograniczone, okresy gotowości określone w lit. b) niniejszego artykułu, są wyłączone z czasu pracy; b) "okresy gotowości" oznaczają: - okresy inne niż te odnoszące się do przerw i okresów odpoczynku, podczas których pracownik wykonujący pracę w trasie nie jest zobowiązany pozostawać na swoim stanowisku pracy, ale musi być dostępny, aby odpowiedzieć na każde wezwanie do rozpoczęcia lub kontynuowania jazdy lub wykonania innej pracy. W szczególności, do takich okresów gotowości należą okresy, w których pracownik wykonujący pracę w trasie towarzyszy pojazdowi transportowanemu promem lub koleją, jak również okresy oczekiwania na granicy lub wynikające z zakazu ruchu. Okresy te i ich przewidywalna długość będą z góry znane przez pracownika wykonującego pracownika w trasie, to znaczy albo przed odjazdem, albo tuż przed właściwym rozpoczęciem odnośnego okresu, lub na mocy ogólnych warunków wynegocjowanych przez partnerów społecznych lub na warunkach wynikających z ustawodawstwa Państw Członkowskich, - dla pracowników wykonujących pracę w trasie, którzy jeżdżą w zespole, czas spędzony na siedzeniu obok kierowcy lub na kuszetce, gdy pojazd jest w ruchu; | 2 | ||
~Lokowka | Jednak szoszony to wyjątkowo odporny naród. Odporny na wiedzę Dawno nie było tutaj takiego *a | |||
~//~ | Przejście do zniewagi z powodu braku argumentów - oznaka niskiego poziomu edukacji. Wynik na jaźń. | 2 | ||
~//~ | Jako informacja dla edukacji niektórych wyjątkowo "utalentowanych" niby to "przewoźników" i "kierowców", które zaznaczają wszędzie (w zaświadczaniu działalności, w pamięci KK i tachografu, w tabeli ewidencji czasu pracy i t. d. ) nieprzerwane okresy czasu ponad 6 godzin działalności jako inna praca. Ustawa o czasie pracy kierowców. Art. 13. 1. Po sześciu kolejnych godzinach pracy kierowcy przysługuje przerwa przeznaczona na odpoczynek w wymiarze nie krótszym niż 30 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy nie przekracza 9 godzin oraz w wymiarze nie krótszym niż 45 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy wynosi więcej niż 9 godzin. Przerwa może być dzielona na okresy krótsze trwające co najmniej 15 minut każdy, WYKORZYSTYWANE w TRAKCIE SZEŚCIOGODZINNEGO CZASU pracy lub BEZPOŚREDNIO PO TYM OKRESIE. Nie dziękujcie Mi za naukę. Mi wiedzy (jak i dostępu do niej) nie brakuje, niechaj i Wam nie zabraknie. | 2 | ||
~kiero | Znów ten sam bełkot. Całe szczęście, że szoszona nikt nie dopuszcza do wystawiania urlopowek Ha ha | |||
~//~ | Zaświadczanie o działalności prawie już odeszło od praktycznego stosowania w praktyce ale jak widać niektóre wyjątkowo "utalentowane" niby to "przewoźniki" i "kierowcy" (nie mylić z prawdziwymi) tak do końca i nie znają dla czego ono jest przeznaczone (oprócz potwierdzenia urlopu / odpoczynku) i jak w pełnej mierze im można skorystać się. W zaświadczaniu o działalności, na potrzebny okres czasu, też można zaznaczyć wszystkie istniejące działalności po kolei w sposób nieprzerwany, tak samo jak i przy wpisie manualnym w fachografie. Jak przykład: ZAŚWIAD CZENIE O DZIAŁALNOŚCI ... w okresie: 12. od (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 17:00-16-10-2020 13 . do (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 08:00-19-10-2020 14 . miał czas wolny od pracy lub odpoczywał w okresie: 15. od (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 08:00-19-10-2020 16 . do (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 12:00-19-10-2020 17 . wykonywał pracę inną niż prowadzenie pojazdu w okresie: 18. od (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 12:00-19-10-2020 19 . do (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 13:00-19-10-2020 20 . miał czas wolny od pracy lub odpoczywał w okresie: 21. od (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 13:00-19-10-2020 22 . do (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 17:00-19-10-2020 23 . wykonywał pracę inną niż prowadzenie pojazdu w okresie: 24. od (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 17:00-19-10-2020 25 . do (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 08:00-20-10-2020 26 . miał czas wolny od pracy lub odpoczywał i t. d. (w miarę potrzeby)... 27. Ja, jako kierowca, potwierdzam, że w wyżej wymienionym okresie nie prowadziłem pojazdu wchodzącego w zakres stosowania rozporządzenia (WE) nr 561/2006 lub AETR. ... Właśnie od tego, że to zaznaczenie wszystkiego wymaga czasu (jest nudnym zajęciem), odpowiedzialne za transport w firmach podczas wypisywania zaświadczania o działalności na cały potrzebny okres czasu z reguły zaznaczają go tylko jako - "X" miał czas wolny od pracy lub odpoczywał (z tego pochodzi ta, przewodząca niektórych w błąd, nazwa - "urlopówka") i całkiem nie przejmują się tamtym bo "kierowcy" i tak to podpisują. Trochę rozumowania logicznego i wszystko wyjaśnia się, że to nie jest takie ciężkie do zrozumienia. | 1 | ||
~i co dalej? | oo szoszon wciaz atakuje. samego siebie :) |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.