ID: 255279
Słaby MAN TGX Euro 6
ID: 255279
ID: 255279
Witam
MAN TGX Euro 6 500 000km
wymieniony czujnik nox gdyż palił się na żółto check. Samochód słaby jakby brakowało mu mocy. Spalanie wzrosło o 3-5 litrów. Po wymianie check się nie pali, auto dalej słabe, spalanie nie wróciło do normy. Po przekręceniu stacyjki do momentu wyświetlenia się wszystkich kontrolek check zapala się na chwilę, gaśnie i tak co 5-6 sekund. Coś go boli tylko nie wiem co. Jak czytam fora to piszą o wtryskach, turbina, zawór daładowania, egr itp. Wydaje mi się, że będzie to bzdura, ale trudna do zdjagnozowania. Check podpowiada, że dalej coś nie tak z obróbka spalin, ale już sam nie wiem. Może ktoś coś podpowie od czego zacząć.
Pozdrawiam
Witam
MAN TGX Euro 6 500 000km
wymieniony czujnik nox gdyż palił się na żółto check. Samochód słaby jakby brakowało mu mocy. Spalanie wzrosło o 3-5 litrów. Po wymianie check się nie pali, auto dalej słabe, spalanie nie wróciło do normy. Po przekręceniu stacyjki do momentu wyświetlenia się wszystkich kontrolek check zapala się na chwilę, gaśnie i tak co 5-6 sekund. Coś go boli tylko nie wiem co. Jak czytam fora to piszą o wtryskach, turbina, zawór daładowania, egr itp. Wydaje mi się, że będzie to bzdura, ale trudna do zdjagnozowania. Check podpowiada, że dalej coś nie tak z obróbka spalin, ale już sam nie wiem. Może ktoś coś podpowie od czego zacząć.
Pozdrawiam
~Łukasz*.play-internet.pl
*.play-internet.pl
Posty (106)
~H@j | Niemieckiego traktora.? ? Ty jesteś zwykły łącznik Co pewnie scanioo najlepsza? ? ; 0 | |||
~H@j | Scr regenerują? Wiedza z wykładu na garbsenie tego pana nie interesuje, ., | |||
~Ł ysy | mn242. Też stawiam na zapchany katalizator. | |||
~mn242 | ~H@j Ty za to jesteś niezwykły łącznik, ewentualnie niezwykły psiewoźnik. A twoja wiedza z przedszkola tego Pana pewnie też nie interesuje. Zrozum ośla łąko że wszystkie dobre auta skończyły się na e3, teraz to plastik i tandeta, do 500tkm i ma się psuć | |||
~mn242 | A MAN ze swoim "komfortowym" zawieszeniem z traktora nie jest tu wyjątkiem | |||
~H@j | Po co kupować scr? Na parkingu nie mieli racji.. nie lepiej sprawdzić filtr DPF? Twój Man z zawieszeniem z traktora może Pracował w roli traktora? ? | |||
~Ł ysy | Jak są szczochy musi byc scr. DPF i szczochy? To chyba kombinacja parkingowego inżyniera. | |||
gigi
| Łukasz a ile Ci pobiera adblue? | |||
~Adam | W euro 6 Daf, Man, jest egr, chłodnica spalin, turbo ze zmienną geometrią, dpf, układ scr takie to maszyny. | |||
~Adam | Scania i volvo, a także Iveco ma 3/4 mniej tego osprzętu | |||
~Marek | Typowa usterka w tych modelach to pękające śruby łączące turbiny. | |||
~Fan | Witaj. na 99% zatkany DPF wyjmiesz go w pól godziny potrzebny dobry kompresor żeby go wydmuchać. Koszt to takie dwie uszczelki około 1500 zł. nie trza go płukać wystarczy dobre wydmuchanie/ zdziwisz się co z niego wyleci. Sprawdzone przerobiłem to na swoich trzech Manach. Sukces gwarantowany. | |||
~Fan | A i jeszcze odepnij rurę od tłumika i wydmuchaj katalizator on jest pierwszy wmontowany na stałe w tłumik tego nikt nie czyści a tam jest najwięcej syfu. | |||
~Łukasz | Witam adblue pobiera normalnie. Czyli muszę rozkrecic cały tłumnik i przeczyścić pdf oraz katalizator. Nigdy tego nie robiłem - jest to skomplikowane czy nie będzie problemu? Jeszcze nigdy nie zapaliła mi się kontrolka od wypalania DPF. Zrobiłem z 60 - 70 tyś. Co ile powinna być procedura wypalania? Mowiceie że 99% to będzie przyczyną braku mocy i wzrostu spalania? Jeżeli tak to na weekend się zabieram. Wystarczy przedmuchać sprężarką? | |||
~Łukasz | Jeszcze jedno - nie pali się żaden błąd odnośnie wypalania DPF | |||
~H@j | Nie będzie wywalało błędu. auto jest zamulone i dużo pali. !! Z prawej strony ściągasz pokrywę aluminiowa z przetłoczeniem MAN pod nią będą półokrągłe pokrywy jedna o kształcie koła druga podłużna.. interesuje cię ta pierwsza.. odkręcisz opaskę i ściągasz pokrywę!! Filtr jest twój.. przedmuchanie czasochłonne ale skuteczne.. | |||
~H@j | Lecz najpierw sprawdziłbym sterowanie turbiny ze zmienna geometria.. zawór powietrzny mógł paść i turbo generuje zbyt małe ciśnienie.. !! | |||
g-a
| Marne Auto Niemiec kie | |||
~zcx | jeszcze raz napiszę diagnostyka a nie wróżenie z fusów. | |||
~H@j | te parametry podejrzysz najzwyklejszym komputerem diagnostycznym. | |||
~mn242 | Filozof H@j doradza wymianę zaworka turbiny za 150 zł, więc po co się męczyć z czyszczeniem filtra sadzy. Podobno tego się nie czyści. A tak na poważnie, możliwe że masz problem z katalizatorem SCR i skrystalizowane AdBlue zapycha filtr. Jak to rozbierzesz, możesz się zdziwić co będzie na filtrze. Może naprawisz to za 2tys, a może 20 będzie mało | |||
~mn242 | A zamiast pytać na tym forum, ja bym pojechał do dobrego mechanika/serwisu bo tu to takie gdybanie. Powodzenia i daj znać czy naprawiłeś klamota | |||
~H@j | Napisał ze pobiera adblu to o czym piszesz ośle.. | |||
~H@j | Tym bardziej ze w tym manie nie ma filtra adblu | |||
~H@j | Każde problemy z układem adblu są sygnalizowane kodem błędu.. zapchany filtr lub niedostateczna wydajność turbiny błędu nie wykaże.. mn242 - ty bys pojechał dup@ po nieoheblowanej desce co najwyżej.. | |||
~zcx | już by pół osprzętu wymienił jakby was słuchał. | |||
~Łukasz | On wrócił z serwisu. Diagnostyka robiona nie pokazuje żadnych błędów. Zawory wyregulowane, filtry paliwowe i powietrza wymieniony. A spalanie około 38, 9 na 15 ton, nie ma czym jechać, muł. Więc nie pisze sobie tak by popisać tylko szukam odpowiedzi bo może ktoś miał podobny problem. Sami widzicie ile już by rzeczy trzeba było wymieniać z podpowiedzi. W pierwszej kolejności przedmucham DPF. Czy jakiś jeszcze filtr czy coś w tym tłumiku trzeba przeczyścić. Auto przed tem jechało tak, że z pełnym ładunkiem pod górę nie miało spadku mocy po prostu ciągnęło i spalanie oscylowało w granicach 30 lit. Więc coś go boli, tylko co. Sami wiecie jak do tego podchodzą na serwisie. Wymienili by zaraz wszystko na nowe i nie byłoby pewności czy to pomoże. | |||
~H@j | A wiec Panie Łukaszu najlepiej sprawdzić ciśnienie doładowania.. na wolnych obrotach jest Ok na wysokich również błędu nie pokarze a wartości mogą być zbyt niskie. Wyjdzie to tylko w trakcie testu podczas jazdy | |||
gigi
| na 100 % problem z doładowaniem ale wyczyszczenie układu wydechowego na pewno mu nie zaszkodzi, tym bardziej że możesz zrobić to sam bez jakiegoś specjalnego nakładu finansowego... | |||
~Łukasz | H@j Trzeba podiąć komputer i patrzyć parametry doładowania? Posiad am Texa da radę? |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz