ID: 256812
Start po weekendzie
ID: 256812
ID: 256812
Witam,
Po weekndzie włożyłem kartę do tachografu i ruszyłem nie wbijając manualnie od kiedy do kiedy mialem pauze i nie zrobiłem kraju rozpoczęcia moje pytanie Co w tej sytuacji zrobić? Wydruk? Jezeli tak to jak opisać?
Dzieki z gory za pomoc.
Witam,
Po weekndzie włożyłem kartę do tachografu i ruszyłem nie wbijając manualnie od kiedy do kiedy mialem pauze i nie zrobiłem kraju rozpoczęcia moje pytanie Co w tej sytuacji zrobić? Wydruk? Jezeli tak to jak opisać?
Dzieki z gory za pomoc.
~Remboool*.play-internet.pl
*.play-internet.pl
Posty (23)
~Remboool | jak w temacie... | |||
Pan_Ordynator
| Skąd wiesz, że nie zrobiłeś? Jaki tachograf? | |||
Pan_Ordynator
| Wpis o kraju rozpoczęcia pracy możesz zrobić w każdym momencie w czasie pracy. | |||
~robert2 | Po wlozeniu karty wpis o kraju rozpoczecia robi sie automatycznie. Jak nie zrobiles wpisu manuaknego o pauzie to zrob wydruk z danych pojazdu i opisz bedzie widac ze stales na pauzie tylko na danych z karty nie bedzie | |||
~Remboool | Dzieki za pomoc Panowie. Tacho VDO. | |||
~Biegły biegacz | Taki błąd może sporo kosztować. Wydruk nic nie da bo widać na nim kiedy był robiony i kiedy ruszyles. Więc to strata papieru. A co trzeba zrobić? Wpłacić mi na konto 200lln a dostaniesz instrukcje krok po kroku | |||
Pan_Ordynator
| Na wydruku nie widać, kiedy ruszył? Widać wyraźnie, ale to akurat nieistotne. | |||
PavelSPM
| ~Remboool Ustawod awca dokładnie określił w przepisie (Roz. nr 165/2014., Art. 34., pkt. 7. ) kiedy powinny być wprowadzone w tachograf cyfrowy symbole państw (do dnia 2 lutego 2022 r. - "8230; w których (kierowca) ROZPOCZYNA i KOŃCZY DZIENNY OKRES PRACY", po dniu 2 lutego 2022 r. - "... PO PRZEKROCZENIU GRANICY... RÓWNIEŻ... "). Jeśli w tym czasie ich nie ma, no to logicznie że jest naruszenie przepisu (nie zależnie od tego czy są oni wprowadzone w innym czasie), i jak wynik - kara. Programy kontrolujące pracę i odpoczynku kierowców (te instalowane na komputerze) liczą pracowniczą zmiane od chwili zrobienia wpisu o kraju rozpoczęcia do wpisu kraju zakończenia. W przypadku braku takich wpisów, pracownicza zmiana jest liczona od chwili wpisu aktywności ("młotki", "koperta" czy rejestracji "jazda") do wpisu "łóżka" (co najmniej 9 godzin odpoczynku) , ale oczywiście wyświetla się też naruszenie o braku wpisów o kraju rozpoczęcia / zakończenia. Za nie zrobienie wpisu kraj rozpoczęcia i/lub zakończenia pracy od 6 czerwca 2018 r. już nawet w Polsce nakładają kary kierowcom. Fakt jakiegokolwiek źle wykonanego gdziekolwiek wpisu (nie w czas i nie tam gdzie powinien być zrobiony) w praktyce kontrolnej interpretuje się jako nieobecny (brakujący) wpis w zobowiązującym czasie i miejscu. Co najmniej, wszystkie swoje czynności (jazda, inna praca, dyspozycja / dyżur, przerwa / odpoczynek), wykonujące nawet podczas pracy w innym charakterze niż praca kierowcy, w okresie bieżącego dnia oraz poprzednich 28 dni, kierowca musi mieć zaznaczonymi w sposób nieprzerwany (Roz. nr 165/2014. Art. 36). Jak to kierowca przedstawi przy kontroli (za pomocą wpisu manualnego, zaświadczań działalności (tak zwanych "urlopówek"), wydruków, wykresówek (nawet w ręcznym wykonaniu na stronie odwrotnej) lub wszelkich innych dokumentów pomocniczych) to już jego wybór. | -2 | ||
~Ordynator jest jeden! | Kołchożnik odpalił. | 1 | ||
~ja wohl? | szo szo? | 1 | ||
PavelSPM
| ~Remboool Rozporz ądzenie nr 165/2014. Art. 34. Użytkowanie kart kierowcy i wykresówek. 1. Kierowcy STOSUJĄ WYKRESÓWKI lub KARTY kierowcy W każdym DNIU, W KTÓRYM PROWADZĄ POJAZD, począwszy od przejęcia pojazdu. NIE WYJMUJE SIĘ wykresówki ani KARTY KIEROWCY z urządzenia rejestrującego PRZED ZAKOŃCZENIEM DZIENNEGO OKRESU PRACY, chyba że jej WYJĘCIE jest DOPUSZCZALNE z innych powodów. 3. Jeżeli W WYNIKU ODDALENIA się od pojazdu kierowca nie jest w stanie używać tachografu zainstalowanego w pojeździe, to okresy, o których mowa w ust. 5 lit. b) ppkt (ii) "inna praca", (iii) "okresy gotowości" oraz (iv) przerwy, ODPOCZYNEK, urlop wypoczynkowy lub zwolnienie lekarskie : b) jeśli pojazd wyposażony jest w tachograf cyfrowy - wprowadza się na kartę kierowcy PRZY UŻYCIU URZĄDZENIA do manualnego wprowadzania danych, w jakie wyposażony jest tachograf. Państwa członkowskie NIE NAKŁADAJĄ na kierowców OBOWIĄZKU PRZEDKŁADANIA FORMULARZY potwierdzających ich CZYNNOŚCI w trakcie ODDALENIA się od pojazdu. Art. 36. Zapisy przechowywane przez kierowcę. 2. Jeśli kierowca prowadzi pojazd wyposażony w tachograf cyfrowy, musi być w stanie okazać, na każde żądanie upoważnionego funkcjonariusza służb kontrolnych: (i) swoją kartę kierowcy; (ii) wszelkie zapisy odręczne oraz wydruki sporządzone w ciągu bieżącego dnia oraz poprzednich 28 dni (od dnia 31 grudnia 2024 r. - 56 dni) zgodnie z wymaganiami niniejszego rozporządzenia oraz rozporządzenia (WE) nr 561/2006/2020; (iii) wykresówki odpowiadające okresowi, o którym mowa w ppkt (ii), w trakcie którego prowadził on pojazd wyposażony w tachograf a*alogowy. 3. Upoważniony funkcjonariusz służb kontrolnych może sprawdzić przestrzeganie przepisów rozporządzenia (WE) nr 561/2006/2020 POPRZEZ a*alizę WYKRESÓWEK, WYŚWIETLONYCH, WYDRUKOWANYCH LUB POBRANYCH DANYCH zapisanych przez tachograf NA KARCIE kierowcy, LUB w przypadku ich braku, WSZELKICH INNYCH DOKUMENTÓW POMOCNICZYCH, usprawiedliwiających nieprzestrzeganie przepisów, jak określono między innymi w art. 29 ust. 2 i w art. 37 ust. 2 niniejszego rozporządzenia. | -2 | ||
~Ordynator orginał! | Ychmmmm, szoszo dochodzi. | 1 | ||
PavelSPM
| ~Remboool Najgors zy dla pracownika doradca to jest przełożony, kierownik i pracodawca, ta jeszcze zawoalowany. :-) | -2 | ||
~ja wohl? | a ja uwazam ze szoszon. | 1 | ||
PavelSPM
| ~Remboool USTAWA o transporcie drogowym. Załącznik nr 1 (ART. 92 UST. 1 USTAWY O TRANSPORCIE DROGOWYM1) 7. 12. Okazanie podczas kontroli wykresówki, wydruku z tachografu lub karty kierowcy, które nie zawierają wprowadzonych ręcznie bądź automatycznie wszystkich wymaganych danych dotyczących okresów aktywności kierowcy lub symbolu państwa miejsca rozpoczęcia lub zakończenia dziennego okresu pracy, w ciągu bieżącego dnia oraz poprzednich 28 dni - za każdy dzień 100 zł. 2. 23 BPN Załącznik nr 3 (ART. 92A UST. 1 USTAWY O TRANSPORCIE DROGOWYM1) 6. 3. 8. Niespełnienie wymogu ręcznego wprowadzenia danych na wykresówkę lub kartę kierowcy - za każdy wpis 50 zł. 2. 17 BPN | -2 | ||
~ja wohl? | bredzisz szo szo | 1 | ||
PavelSPM
| ~Remboool Istniej e oznaczenie czynności (wpisane ręcznie podczas wpisu manualnego i/lub automatycznie przy omijaniu wpisu manualnego) piktogramem "?" (nieznana aktywność) obecność którego w pamięci KK i tachografu cyfrowego można wytłumaczyć przy kontroli wyjaśnieniem różnymi sposobami, w tym i za pomocą nadania zaświadczania działalności, tak zwanej "urlopówki" (jak przykład, inne sposoby - nadanie wykresówek, wydruków, nawet w ręcznym wykonaniu na stronie odwrotnej). Zaświadczanie o działalności (tak zwana "urlopówka") prawie już odeszło od praktycznego stosowania w praktyce ale niektóre wyjątkowo "utalentowane" niby to "przewoźnicy" i "kierowcy" (nie mylić z prawdziwymi) tak do końca i nie znają dla czego ono jest przeznaczone (oprócz potwierdzenia urlopu / odpoczynku) i jak w pełnej mierze im można skorystać się. W zaświadczaniu o działalności, na potrzebny okres czasu, też można zaznaczyć wszystkie istniejące działalności po kolei w sposób nieprzerwany, tak samo jak i przy wpisie manualnym w tachografie. Jak przykład: ZAŚWIAD CZENIE O DZIAŁALNOŚCI ... w okresie: 12. od (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 17:00-16-10-2020 13 . do (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 08:00-19-10-2020 14 . miał czas wolny od pracy lub odpoczywał w okresie: 15. od (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 08:00-19-10-2020 16 . do (godzina-dzień-miesi ąc-rok : 12:00-19-10-2020 17 . wykonywał pracę inną niż prowadzenie pojazdu w okresie: 18. od (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 12:00-19-10-2020 19 . do (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 13:00-19-10-2020 20 . miał czas wolny od pracy lub odpoczywał w okresie: 21. od (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 13:00-19-10-2020 22 . do (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 17:00-19-10-2020 23 . wykonywał pracę inną niż prowadzenie pojazdu w okresie: 24. od (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 17:00-19-10-2020 25 . do (godzina-dzień-miesi ąc-rok) : 08:00-20-10-2020 26 . miał czas wolny od pracy lub odpoczywał i t. d. (w miarę potrzeby)... 27. Miejscowość: "xxxxx" Data: "xx. xx. xx" Podpis przełożonego: "@" 28. Ja, jako kierowca, potwierdzam, że w wyżej wymienionych okresach nie prowadziłem pojazdu wchodzącego w zakres stosowania rozporządzenia (WE) nr 561/2006 lub AETR. 29. Miejscowość: "xxxxxxxxx" Data: "xx. xx. xx" Podpis kierowcy: "@" ... Właśnie od tego, że to zaznaczenie wszystkiego wymaga czasu (jest nudnym zajęciem), odpowiedzialne za transport w firmach (przełożone) podczas wypisywania zaświadczania o działalności na cały potrzebny okres czasu z reguły zaznaczają go tylko jako - "X" miał czas wolny od pracy lub odpoczywał (z tego pochodzi ta, przewodząca niektórych w błąd, nazwa - "urlopówka") i całkiem nie przejmują się tamtym bo "kierowcy" i tak to podpisują, zaniżając sami sobie zarobki i/lub odpoczynki (dzienne i/lub tygodniowe). | -2 | ||
~kiero | szoszon jaki jest sens twoich wpisów? | 2 | ||
~//~ | Jak to jest śmieszne gdy jakieś skrzywdzone szoszonami, w wyniku "odwdzięczenia" ukraińcami za stosunek do nich jak do bydła, próbują kogoś wyzywać SZO-kaniem wtenczas jak sami PRZE-ką i CO-ką. Stale demonstrowanie nabytej umiejętności SZO-kać, hańby nie unika. Chamstwo, ta jeszcze z kłamstwem, ani jak nie kompensuje niskiego poziomu wychowania, rozwoju, wykształcenia, edukacji i kultury. :-) | -2 | ||
~kiero | Szoszon gdzie jest sens twoich wpisów? | 3 | ||
~robert2 | Szoszon jest niereformowlny. W zeszlym tyg mial wyjasnione czemu jest szoszonem a on non stop o szokaniu i cokaniu | 3 | ||
Pan_Ordynator
| Nie wszystko dociera do świadomosci Pawła SPM | |||
~//~ | A jeszcze coś, skrzywdzone szoszonami (ukraińcami i/lub północnoamerykańskim i indianami), kłamliwego, śmiesznego i głupiego PRZE-kniecie i/lub CO-kniecie albo chociaż SZO-kniecie, PRZEcież potraficie, CO? Rozśmieszcie publiczność. :-) | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.