Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Obsługa codzienna auta.

ID: 259240


Czy obsługa codzienna musi byś zapisana na karcie jako minimum innej pracy?
Bo Niemcy się o to czepiają i wlepiaja mandaty za brak tego.

~Wictor
*.dynamic.gprs.plus.pl

Posty (54)

~Wictor
jak w temacie...
~Wictor
Jako minimum 15 minut innej pracy dokładnie.
~//~
~Wictor

Czynność (działalność) kierowców nie jest ograniczona albo objęta tylko prowadzeniem pojazdu ("jazda") i przerwami / odpoczynkami ("łóżko"). Są jeszcze inna praca ("młotki" ) i dyspozycji / dyżury ("koperta"), które obowiązkowo trzeba rejestrować w czasie zmiany pracowniczej bo to też są prawidłowe i wymagane czynności przy obsłudze tachografu (w pewnych warunkach wynagradzają się nawet 100%).

REKOMENDUJĘ zapoznać się.
Wiadomość : "Czas pracy: nie tylko za kółkiem"
Utworzona : 2020-10-15 Źródło : etransport. pl
~Wictor
Możesz coś jaśniej wytłumaczyć?
~Wictor
Czy za brak tych 15 minut grozi mandat?
~//~
~Wictor

Jako informacja.

Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020.
Art. 4.
d) "PRZERWA" oznacza OKRES, w którym kierowca nie może prowadzić pojazdu ani wykonywać żadnej innej pracy, WYKORZYSTANY WYŁĄCZNIE DO WYPOCZYNKU;
e) "INNA PRACA" oznacza czynności zdefiniowane jako czas pracy w art. 3 lit. a) dyrektywy 2002/15/WE, z wyjątkiem "prowadzenia pojazdu", włącznie z wszelką pracą dla tego samego lub innego pracodawcy, w sektorze transportowym lub poza nim;
f) "ODPOCZYNEK" oznacza NIEPRZERWANY OKRES, w którym kierowca może SWOBODNIE DYSPONOWAĆ SWOIM CZASEM;
Art. 6.
5. KIEROWCA ZAPISUJE jako INNĄ PRACĘ cały czas określony w art. 4 lit. e), a także cały czas spędzony na prowadzeniu pojazdu używanego do działalności zarobkowej nieobjętej zakresem stosowania niniejszego rozporządzenia ORAZ ZAPISUJE WSZELKIE OKRESY GOTOWNOŚCI określone w art. 3 lit. b) dyrektywy 2002/15/WE zgodnie z art. 34 ust. 5 lit. b) ppkt (iii) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 (*). Zapisu tego dokonuje się ręcznie na wykresówce, na wydruku lub przy użyciu funkcji ręcznego wprowadzania danych do urządzenia rejestrującego.
(*) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 z dnia 4 lutego 2014 r. w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym i uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego (Dz. U. L 60 z 28. 2. 2014, s. 1) ;
Art. 9.
2. CZAS spędzony NA DOJEŹDZIE DO miejsca postoju POJAZDU objętego zakresem niniejszego rozporządzenia LUB POWROTU z tego miejsca, JEŻELI POJAZD nie znajduje się ANI W MIEJSCU ZAMIESZKANIA kierowcy, ANI W CENTRUM OPERACYJNYM pracodawcy, W KTÓREJ KIEROWCA ZWYKLE PRACUJE, NIE JEST liczony jako ODPOCZYNEK lub PRZERWA, CHYBA ŻE KIEROWCA znajduje się na promie lub w pociągu i MA DO DYSPOZYCJI KABINĘ SYPIALNĄ, KOJĘ lub KUSZETKĘ.
3. CZAS spędzony przez kierowcę KIERUJĄCEGO POJAZDEM nieobjętym zakresem niniejszego rozporządzenia DO LUB Z POJAZDU objętego zakresem niniejszego rozporządzenia, KTÓRY NIE znajduje się W MIEJSCU ZAMIESZKANIA kierowcy ANI W BAZIE pracodawcy, GDZIE KIEROWCA ZAZWYCZAJ PRACUJE, JEST traktowany jako "INNA PRACA".

Rozporządzenie (UE) nr 165/2014/2020.
Art. 34.
5. Kierowcy:
b) obsługują przełączniki umożliwiające osobną i wyraźną rejestrację następujących okresów:
(i) pod symbolem kierownica : czas prowadzenia pojazdu;
(ii) pod symbolem młotki : "inna praca", która oznacz wszelkie czynności inne niż prowadzenie pojazdu, zgodnie z definicją zawartą w art. 3 lit. a) dyrektywy 2002/15/WE, a także wszelkie prace wykonywane dla tego samego lub innego pracodawcy w sektorze transportowym lub poza nim;
(iii) pod symbolem koperta : "okresy gotowości" zgodnie z definicją w art. 3 lit. b) dyrektywy 2002/15/WE;
(iv) pod symbolem łóżko : przerwy, odpoczynek, urlop wypoczynkowy lub zwolnienie lekarskie;
(v) pod symbolem na oznaczenie "promu/pociągu" : dodatkowo oprócz symbolu łóżko : okres odpoczynku spędzany na promie lub w pociągu zgodnie z wymogami art. 9 rozporządzenia (WE) nr 561/2006. ;

Dyrektywa 2002/15/WE.
Art. 3.
a) "CZAS PRACY" oznacza:
1. w przypadki pracowników wykonujących pracę w trasie: czas od rozpoczęcia do zakończenia pracy, w którym pracownik wykonujący pracę w trasie, znajduje na swoim stanowisku pracy, jest w dyspozycji pracodawcy i wykonuje swoje funkcje lub czynności, to znaczy:
- czas poświęcony wszelkim czynnościom w zakresie transportu drogowego.
Czynności te, w szczególności, obejmują:
(i) kierowanie;
(ii) załadunek i rozładunek;
(iii) pomaganie pasażerom we wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu;
(iv) sprzątanie i konserwację techniczną;
(v) każda inna praca zmierzająca do zapewnienia bezpieczeństwa pojazdu, jego ładunku i pasażerów lub do wypełnienia ustawowych lub wykonawczych zobowiązań bezpośrednio związanych z trwającą operacją transportową, włącznie z nadzorowaniem załadunku i rozładunku, formalnościami administracyjnymi z policją, cłem, urzędnikami imigracyjnymi, itd.,
- okresy, w których nie może on swobodnie dysponować swoim czasem i zobowiązany jest pozostawać na swoim stanowisku pracy, w gotowości do podjęcia normalnej pracy, wraz z niektórymi zadaniami związanymi z dyżurowaniem, w szczególności podczas okresów oczekiwania na załadune lub rozładunek, w przypadku, gdy przypuszczalny czas ich trwania nie jest z góry znany, to znaczy albo przed odjazdem, albo tuż przed rozpoczęciem odnośnego okresu, lub na mocy ogólnych warunków wynegocjowanych przez partnerów społecznych i/lub na warunkach wynikających z ustawodawstwa Państw Członkowskich;
2. w przypadku kierowców pracujących na własny rachunek, tę samą definicję stosuje się do czasu między rozpoczęciem i zakończeniem pracy, w którym kierowca pracujący na własny rachunek pozostaje na swoim stanowisku pracy, będąc do dyspozycji klienta i wykonując swoje zadania lub funkcje inne niż ogólna praca administracyjna, która nie jest związana bezpośrednio z trwającą operacją transportową.
Przerwy wymienione w art. 5, okresy odpoczynku określone w art. 6 i, bez uszczerbku dla ustawodawstw Państw Członkowskich lub porozumień między partnerami społecznymi stanowiących, że takie okresy powinny być wyrównane lub ograniczone, okresy gotowości określone w lit. b) niniejszego artykułu, są wyłączone z czasu pracy;
b) "OKRESY GOTOWNOŚCI" oznaczają:
- okresy inne niż te odnoszące się do przerw i okresów odpoczynku, podczas których pracownik wykonujący pracę w trasie nie jest zobowiązany pozostawać na swoim stanowisku pracy, ale musi być dostępny, aby odpowiedzieć na każde wezwanie do rozpoczęcia lub kontynuowania jazdy lub wykonania innej pracy. W szczególności, do takich okresów gotowości należą okresy, w których pracownik wykonujący pracę w trasie towarzyszy pojazdowi transportowanemu promem lub koleją, jak również okresy oczekiwania na granicy lub wynikające z zakazu ruchu.
Okresy te i ich przewidywalna długość będą z góry znane przez pracownika wykonującego pracownika w trasie, to znaczy albo przed odjazdem, albo tuż przed właściwym rozpoczęciem odnośnego okresu, lub na mocy ogólnych warunków wynegocjowanych przez partnerów społecznych lub na warunkach wynikających z ustawodawstwa Państw Członkowskich,
- dla pracowników wykonujących pracę w trasie, którzy jeżdżą w zespole, czas spędzony na siedzeniu obok kierowcy lub na kuszetce, gdy pojazd jest w ruchu;

Najważniejsze że czekanie pracownika w trakcie wykonania zadania służbowego musi być wynagrodzone.
Czekanie, będąc w pracy, to nie inaczej jak jest "OKRES GOTOWNOŚCI" - 100% wynagrodzenia podczas dyspozycji ("koperta"), czyli w normalnych godzinach pracy wynikającej z umowy o pracę; 60% (30% w załodze) wynagrodzenia (albo czas wolny bez użycia rocznego urlopu w wymiarzy czasu 1/1 - na wniosek pracownika lub 1/1. 5 - na wniosek pracodawcy) podczas dyżuru ("koperta"), czyli poza normalnymi godzinami pracy (Uoczpk Art. 9-10).
~//~
~Wictor
2021-05-12 16:24:17
"Czy za brak tych 15 minut grozi mandat?"

USTAWA o transporcie drogowym.
Załącznik nr 1
(ART. 92 UST. 1 USTAWY O TRANSPORCIE DROGOWYM1; dotyczy kierowców)
7. 12. Okazanie podczas kontroli wykresówki, wydruku z tachografu lub karty kierowcy, które nie zawierają wprowadzonych ręcznie bądź automatycznie wszystkich wymaganych danych dotyczących okresów aktywności kierowcy lub symbolu państwa miejsca rozpoczęcia lub zakończenia dziennego okresu pracy, w ciągu bieżącego dnia oraz poprzednich 28 dni - za każdy dzień 100 zł. 2. 23 BPN
Załącznik nr 3
(ART. 92A UST. 1 USTAWY O TRANSPORCIE DROGOWYM1; dotyczy przewoźników)
6. 3. 8. Niespełnienie wymogu ręcznego wprowadzenia danych na wykresówkę lub kartę kierowcy - za każdy wpis 50 zł. 2. 17 BPN
~Wictor
Ale o czym Ty piszesz?
~Wictor
Bo nie rozumiem. Pytam czy za brak tych 15 minut pracy jest mandat u BAG?
~//~
Po ludzku. :-)

Kierowca znajdujący się w pracy, pod warunkiem że nie odbiera, wymagane przepisami, przerwy lub odpoczynki ("łóżko"), do momentu otrzymania polecenia od pracodawcy, znajduje się w stanie dyspozycji lub dyżuru ("koperta"). Po otrzymaniu polecenia do momentu zaparkowania pojazdu w bezpiecznym miejscu, po wykonaniu polecenia, kierowca wykonuje konkretne czynności pracy ("jazda" i/lub "młotki") z odbieraniem wymaganych przepisami przerw i odpoczynków ("łóżko") a tak samo w odpowiednych przypadkach wykonuje dyżury ("koperta") podczas załog oraz wykonuje dyspozycji ("koperta") w czasie przepraw prom/pociąg (bez dostępu do dyspozycji kabiny sypialnej, koji lub kuszetki), oczekiwań na przejściach granicznych i w związku z ograniczeniami w ruchu drogowym (Uoczpk, Roz. nr 561/2006).
Dyspozycja w okresie zadaniowego czasu pracy przy nie wypracowaniu dobowego wymiaru czasu pracy zalicza się do czasu pracy w wymiarze 8 godzin (100% wynagrodzenia), a ponad do czasu dyżuru (Uoczpk Art. 10 pkt. 3). Za czas dyżuru kierowcy przysługuje się czas wolny od pracy bez użycia rocznego urlopu a w razie braku możliwości udzielenia czasu wolnego - 60% (30% w załodze) wynagrodzenia (Uoczpk Art. 9 pkt. 2-3 i 5-6).
Przerwy i odpoczynki ("łóżko") spełniają swoje warunki tylko wtedy gdy znany jest czas ich trwania i czas jest wykorzystywany wyłącznie do wypoczynku i nieprzerwanego swobodnego dysponowania (Roz. nr 561/2006 Art. 4 ust. d i f).

Czas spędzony kierowcą na dojazd z miejsca zamieszkania do biura Firmy (do nadanego firmą auta, busa i t. d. dojazdowego do miejsca postoju pojazdu) jak i przeciwnie to jest - odpoczynek ("łóżko").
Czas spędzony kierowcą na dojazd od biura Firmy do miejsca postoju pojazdu jak i przeciwnie to jest - dyspozycja ("koperta"), jeśli kierowca jest pasażerem, lub inna praca ("młotki"), jeśli kierowca kieruje autem dojazdowym (Roz. nr 561/2006 Art. 9 ust. 2-3).

Z reguły, żeby nie zaniżać samemu sobie zarobku i/lub odpoczynku (dziennego i/lub tygodniowego), kierowca (będąc w pracy) w ciągu zmiany pracowniczej czyni nie więcej niż dwie przerwy ("łóżko") po 45 minut (przez +/- 4 godziny zmiany) a reszta czasu (oprócz jazdy) rejestruje jako inna praca ("młotki") i/albo dyspozycja / dyżur ("koperta") w zależności od tego jaką czynność w tym czasie wykonuje. Tylko nie trzeba przy tym zapominać o ograniczeniach - 10 lub 12 godzin pracy ("jazda" i/lub "młotki") w dobie pracowniczej, 60 godzin pracy w tygodniu i średnie 48 godzin pracy w tygodniu w okresie rozliczeniowym (Uoczpk Art. 12, Art. 15, Art. 21 oraz Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 2), 9 czy 10 godzin jazdy w zmianie pracowniczej, 56 godzin jazdy w tygodniu, 90 godzin jazdy w dwóch kolejnych tygodni (Rozp. nr 561/2006/2020 Art. 6 ust. 1-3).

Tylko "stuknięci na całą głowę" chodzą do pracy "kręcić" przerwy / odpoczynki ("łóżko"), zapominając korzystać "kopertą" (dyspozycja / dyżur -100% / 60% (30% w załodze) wynadrodzenia lub czas wolny bez użycia rocznego urlopu w wymiarzy czasu 1h/1h - na wniosek pracownika lub 1h/1. 5h - na wniosek pracodawcy) i "młotkami" (inna praca - 100% wynadrodzenia) mając "w swoich rękach" urządzenia ewidencji i rejestracji swojego czasu czynności jako karta kierowcy i tachograf.
~//~
~Wictor
2021-05-12 16:45:34
"... Pytam czy za brak tych 15 minut pracy jest mandat u BAG?"

Sam odpowiedziałeś na swoje pytanie - "... Niemcy się o to czepiają i wlepiaja mandaty za brak tego... "
~Wictor
Przepraszam, lecz nie rozumiem o czym piszesz. A Ty chyba nie rozumiesz o co pytam.
~Wictor
Znasz podstawę prawną do nałożenia mandatu za brak obsługi codziennej podjazdu?W Polsce nie jest to karane, pytam o Niemcy.
~Ordynator jest jeden!
Możesz robić obsługę 5 min, albo godzinę jak rano jest kapeć i musisz kolo zmienić
fahrer80
Wiktor.. Co się tak boisz tego mandatu.? Zapłać, zapamietaj, w razie obawy o ulotnienie tuszu zrobić kilka kopi. ! Następnie powieś sobie przed oczami żebyś nie zapomniał. !
A skoro już masz prawo jazdy.. bo tak się jakoś złożyło, to teraz każdą wolną chwilę, zamiast chlać i awantury robić.. wertuj forum Et. ! To prawdziwa kopalnia wiedzy jest wszelakiej..
Tylko nie bądź arogancki. ! Grzecznie pytaj, i grzecznie czekaj na odpowiedzi..
Plecam wątek pt. "Pytania do inspektora ITD..
~Wictor
Pytam grzecznie, tylko nikt nie potrafi odpowiedzieć.
Włącznie z Tobą Fahrer.
~//~
~Wictor
2021-05-12 16:52:24
"... Przepraszam, lecz nie rozumiem o czym piszesz... "

No trudno. :-)



2021-05-12 16:52:24
"... Ty chyba nie rozumiesz o co pytam. "

A ty rozumiesz o co pytasz? :-)



ID: 259240
"Czy obsługa codzienna musi byś zapisana na karcie jako minimum innej pracy?... "

Tak, musi.



2021-05-12 16:24:17
"Czy za brak tych 15 minut grozi mandat?"

Tak, grozi mandat.
~Ordynator jest jeden!
Te firer, nie podskakuj chłopie bo ci portki skopie.
Ty kurduplu mały nie przeginaj pały!
~Wictor
Jaki mandat i na jakiej podstawie?
Na każdym mandacie musi być napisany jaki artykuł. Pytam więc jaki w tym przypadku.
~Ordynator jest jeden!
O jest i moja marna hetero podrobka. Wypad bo cię przegwintuję
~Wictor
Fahrer jest ok, tylko ten drugi jakiś dziwnie nawiedzony. Nie wiem o co mu chodzi.
fahrer80
Wiktor.. Kwestię k którą pytałeś już Ci wjasniono. ! Przeczytaj swój wątek spokojnie, powoli jeszcze raz. ! A jak dalej nie będziesz rozumiał, to czytaj znowu. !
Czyli co.? Umawiamy się że do jutra już się nie odezwiesz, tylko bedzesz czytał, czytał, czytał.. ?
~Wictor
Nie ma tu nigdzie napisane, czy się mandat należy.
~Wictor
Ten nawiedzony ma jakieś urojenia, że tyle pisze i wszystko nie na temat.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.190.156.212

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels