ID: 266509
Niemcy biją na alarm!
ID: 266509
ID: 266509
Stało się to jasne podczas publicznego przesłuchania ekspertów Komisji Transportu w Bundestagu. Zaproszeni eksperci apelowali o lepsze warunki pracy i większe uznanie społeczne dla zawodu kierowcy.
Stało się to jasne podczas publicznego przesłuchania ekspertów Komisji Transportu w Bundestagu. Zaproszeni eksperci apelowali o lepsze warunki pracy i większe uznanie społeczne dla zawodu kierowcy.
~etransport.pl
Posty (107)
~scan cargo | do zorientowany nie jest to idelny przykład ale ostatnio duza firma obsługująca Amazona proponowała na szybko ukraincom 15 tys za cały miesiac wiem że nie jest to 3/1, wynikało to z tym że maja kontakty i musze obsadzić auta, nie wiem czy faktycznie im wypłaca tą kase, , ale jest sporo firm które sie rozwijały bardzo szybko i zwiekszały floty które w tej chwili są w desperacji bo maja kontakty a nie maja siły roboczej | |||
~300D | dawno temu w ameryce biały człowiek też szukał taniej siły roboczej szukał i znalazł po chwili został nazwany rasistą został zjedzony a jego majątek spalono | |||
~zorientowany | Scan cargo, ja pytałem o co innego, a nie o bajki! Za 15 tyś za 3 tyg, to większość polskich kiero by już tam była, więc opowieści garbsenowe... sam wiesz, co z nimi zrobić... Powtarzam:za tyle, jutro tam już jestem, a źle nie mam ; ) | |||
~Kris | No ale z amazonem to ciekawa sprawa. Jak oni wjeb. ali na minę niektóre firmy. Niektórzy nabrali po 100 aut pod amazona bo robota lekka i przyjemna. Tylko teraz amazon trzyma ich za jaja. Koszty rosną a stawki w miejscu. A co zrobisz jak masz leasing na 100 aut? Gdzie je wstawisz jak nawet naczepy swojej nie masz i roboty co raz mniej. | |||
~scan cargo | do zorientowany, no czyli potwierdzasz to co napisałem powyżej nie masz źle ale jakby płacili 15 tys za 3 tygodnie pracy ( Niemcy akurat podawali za cały miesiac pracy ) t byś zmieniał. cyt " to i tak kierowca przejdzie z firmy gdzie zarabia 10 do tej co płaci 15 ale ilość kierowców sie nie zwiekszy, nadal to bedzie 1 kierowca". Nie interesuje mnie co doktoranci z Garbsena maja do powiedzenia, przestałem na to zwracać uwage wiele lat temu | |||
~scan cargo | do Kris no to jest podstawowa zasada biznesu firmy padaja albo z przeinwestowania albo niedoinwestowania, np wziecie 100 aut w leasing tylko pod jednego kontrahenta jest klasycznym przykładem ryzykowanej decyzji która moze nie musi skutkowac upadkiem własnie z przeinwestowania, tylko że zazwyczaj jest to sp z o. o wiec czym ryzykuje inwestor :-) jak pyknie to bedzie zarobiony jak nie pykie to położy spółke i za chwile uruchomi nową, szaleństwem byłoby branie takiej ilosci na osobe fizyczna | |||
~zorientowany | Scan cargo, jak czytasz, to włóż jeszcze wysiłek o czymś ktoś pisze... Spróbuj zrozumieć wypowiedź... | |||
~maly | wojna tuz za rogiem i nasi niedlugo beda zmuszeni wracac od niemieckiego pana i ciekawe co wtedy... | 1 | ||
~300D | proste pytanie -ilu gryzipórków dziś potrzeba do obsługi stu kierowców stu aut? żałuje się kasy dla kierowcy rozdając kreetynom za przewracanie papierków. wszystko jasne? | |||
g-a
| Tacy poukładani i zorganizowani a problem z parkingami ciągnie się od dziesięcioleci. | |||
JanSzofer61
| Jak fajnie że to tylko forum awanturniczo/twórczo /dyskusyjne.. Jakie to szczęście że żaden z Dysydentów nie czyta tych bzdur.. Zwłaszcza Sran-srargo.. ; ) | |||
jacek-kuba
| Kris częściowo masz rację, ale jak zwykle widzisz tylko początek lub koniec kija -czyli dostrzegasz tylko swoją osobę-mieszasz pojęcia. Przeciętny szary człowiek jak się uweźmie na piękny rower plus piękne ciuchy plus siłownie -to nie ma już na pizze ani na bigos-to taka metafora naturalnie. Czyli w realu, rowerem za 20 tys jeździ, ale na samochód już nie zbiera -bo musi jeść. Ty w mieszkaniu masz dywany perskie a on posiada meble z europalet. A teraz bez pieprzenia-żona, 2 dzieci plus głowa rodziny -Wchodzą w dorosłe życie, mieszkanie ze 3 pokoje, garaż, samochód, niech będzie kilka tanich rowerów, wczasy 2 razy w roku, utrzymanie, zdrowe jedzenie, wiśniówka, bigos, ubrania 1 w miesiącu filharmonia, kawiarnia, restauracja, kino, ubezpieczenia wszelakie, lekarze, i tysiące innych -ile milionów już policzyłem -to ile wypłat choćby kierowcy? Dożywotnio, więc nie przesadzałbym z tym szaleństwem posiadania. Reasumując dobra które wymieniłem są warte całego twojego życia w trasie. Czyli oddałeś siebie za kilka elementów żeby żyć -a ty mi tłumaczysz, że ciągle mao? Więc ludzie pieprzą jazdę, wolą mieć 2 pokoje, albo kawalerkę i rower i żyć poza autem. Nie zrozumiałeś twój problem. Dlaczego kierowców brakuje a sprzedawców jaj, nie brakuje. Dlaczego walczysz z ludźmi, że nie chcą jeździć? walcz z producentem drogich rowerów. | |||
~Kris | Jacku a czy sprzedawca jaj nie kryczy ze ma za mało? Albo kasjerka, albo inzynier? Ja uwaza ze nie maja za mało tylko mają za duze wymagania. Chcą miec tu i teraz. Kiedys przeczytałem ze kredyt jest dla bogatego bo tylko bogaty moze zapłacić za towar 2x tyle ile jego cena. Masz przykład mieszkania. 500 tys kredytu a do zapłaty 1 mln. Naprawdę trzeba juz miec mieszkanie. Nie mozna mieszkac z rodzicami? Nazbierasz kasę przez 20 lat, odziedzicisz mieszkanie po rodzicach i masz dla swoich dzieci juz poczatek jakiegos majątku. A tak zapier. dalasz całe zycie na bank a na koncu masz wielki chooj. Ale to tylko moje zdanie. I nie odnosze tego tylko do kierowców. | |||
~Kris | Przy takiej ilości towarów zawsze będzie za mało kierowców. Chyba ze skazemy więźniów na jazdę autem. Problem w tej sytuacji jest nie do rozwiązania a napewno zarobki tego nie zmienią. | |||
~Edek222 | Czyżby niemcy wpadli we własną pułapkę!? Myśleli że podnosząc koszta i zmieniając przepisy uderzające we wschodnich przedsiębiorców spowoduje ich upadek. A tu masz. Kierowcy zarabiają więcej i nie opłaca się im jechać za zachód do pracy. Jejku, ale mi ich szkoda. | |||
~Kris | Jak sobie poczytac tych filozofów niemieckich to od razu człowiekowi lepiej. Bo wczesniej to wiekszosc myslała ze niemcy są na wyzszym poziomi rozwoju cywilizacyjnego a tu sie okazuje ze to wieksze ciule niz u nas. | |||
~Donn Diego | g-a, nie ma problemu z parkingami, problem jest, gdy nie staniesz wtedy, gdy ci tacho każe. Jakby nie tacho, to bym sobie pojechał tam, gdzie mi pasuje. Wielu by dojechało do domu, lub na bazę. | |||
~Donn Diego | Kris, tylko, że jak w 1988 kupiłem pralkę automatyczną "Wiatka" i odkurzacz, to działają do dziś. Pralka bezawaryjnie, w odkurzczu szczotki komutatora wymieniłem. Mercedesa reklamą bylo: "nasze auta się nie psują". I tak było. A dziś wszystko się rozpada na drugi dzień po upływie gwarancji. Jak wyskoczyłem z pomysłem, że artykuły przemysłowe powinny mieć co najmniej 30 lat gwarancji, to mnie prawie zlinczowano. | |||
~Kris | Tylko co jest skutkiem a co przyczyną? Nie kupujesz bo sprzęt się psuje tylko się psuje zebyś kupował. Po drugie jak widzę odkurzacze co same odkurzają, pralki co nie gniotą ubrań, ekspresy do kawy za 5 tys to myslę sobie ze ludziom juz totalnie odje. bało. | |||
jacek-kuba
| Kris napisałem, że masz dużo racji-tak zgadzam się, wszystko inaczej można, nie musisz mieć wszystkiego i dziecko nie musi mieć roweru za 20 tys ani idąc na komunię nie należy auta sprzedawać-bo ktoś musi mieć. Ja dostałem na komunię poliota 17 kamieni i łańcuszek złoty -potem z tym zegarkiem spałem i byłem szczęśliwy. Ale wracając konkretnie do kierowców -nie szukaj tysiąca tłumaczeń. Ja pracowałem dla pieniędzy i nie leciałem na skrzydłach do pracy. To głównie zarobki decydują czy pracownicy są czy ich nie ma. Kasa i warunki jakie musisz spełnić żeby pracować w tym zawodzie. Cała reszta to pusta filozofia. Jeżeli od jutra będzie potrzeba kopania wszystkich rowów ręcznie i dadzą za to 1000 zł dziennie to wszyscy będą z łopatą własną latać. Marny lekarzyna będzie stał w kolejce za kilofem i saperką. | |||
~Kris | Mam taką swoją teorię skąd się to wzięło. Jeszcze 50 lat temu Na 5 hektarach pracowało 10 ludzi. A teraz jeden człowiek na 100 hektarach. Masy ludzi poszły do miast trzeba im było dac robotę a jak mieli kasę to musieli wydawać wiec się produkowało więcej. To postęp techniczny spowodował obecne problemy. Więc mamy takie mozliwości: depopulacja albo obnizenie wymagań połączone z dłuższą pracą za mniejsze pieniądze czyli kopanie dołów przez jednych i zasypywanie przez drugich. | |||
~Donn Diego | Przyczyną jest bylejakość i produkcja śmieci. Skutkiem ocieplenie klimatu spowodowane bezsensowną, rabunkową eksploatacją naszej planety. Zmienianie jej w pustynię. Zmusza to ludzi pogardliwie zwanych ciapatymi do emigracji. A najpierwszą przyczyną jest to, że spadkobiercy założycieli koncernów to tępe pazerne świnie. Na poziomie Paris Hilton. | |||
~Kris | Jacek ok dasz 1000 zł za kopanie rowów. To za chwile braknie spawaczy więc spawacz bedzie miał 2 tys za dniówkę bo spawac tez ktos musi. Więc będzie ciągła nirównowaga na któryms rynku pracy. A ciagłe podwyzki powodują jeszcze większe podwyzki usług i towarów więc i tak masz ciągle za mało w stosunku do potrzeb. I tak jak w biznesie albo zwiększasz przychody albo obnizasz koszty. Jak ciągle za mało zarabiasz to musisz mniej wydawac albo inaczej. Czyli np zamiast codziennie zamawiac pizze kupujesz 5 worków ziemniaków i wpier. dalasz pierogi na zmianę z plackami ziemniaczanymi. | |||
~Kris | Don diego tylko skoncz z tym pierd. oleniem ekologicznym. Dobrze zacząłes a potem odleciałes. Mniej telewizji. | |||
~Donn Diego | Przy 4 miliardach ludzi na świecie uczeni alarmowali, by natychmiast znacząco obniżyć przyrost naturalny. Teraz jest 8 miliardów. Jak prędko nie wymyslimy środka powodującego sterylizacje, mozliwego do rozpylenia z samolotów w regionach o najwyzszym przyroscie, to obejrzymy śmierć naszej planety. | |||
~Donn Diego | To nie *lenie, to prawda. Omijanie tematu nie pomoże. | |||
~Kris | Ciekawe ze ci wszyscy co uwazają ze za duzo ludzi nie zrobią czegos dobrego dla planety i sie nie powieszą. Don diego ratuj planetę. | |||
~Ronin | Kris nie wszyscy biorą takie duże kredyty na mieszkanie, sam pracowałem parę ładnych lat za granicą i odkładałem na mieszkanie, tak robi bardzo dużo młodych ludzi ale temat jest o kierowcach a nie o pracownikach np. korporacji. W Polsce (cały czas będę powtarzał), transport to jest patologia. W Niemczech jest bardziej ten transport cywilizowany i to brakuje kierowców, wiesz dlaczego? Dlatego, że np, kurier w państwowej poczcie gdzie sie pokręci 7-8 godzin po Monachium i poroznosi paczki a po 15 idzie do domu i zarobi tyle samo co kierowca dużego | |||
~Kris | Ronin ale gadasz od rzeczy jak ci pseudoeksperci niemieccy. Myslisz ze jak dasz kierowcy 5 tys euro to problem zniknie? | |||
~Kris | Załóżmy ze jest tak jak piszą ze brakuje 200 tys kierowców i podnosimy im wypłaty np na 20 tys i nagle oni sie znajdują. To mamy: 1. wzrost kosztów transportu który przenosi sie na ceny towarów 2. mamy braki pracowników w innych branżach a pozostali domagają się podwyżek |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.