~Remik
| Tak z ciekawości spojrzałem kto szuka bracy i teraz tak :Filipiny, Białoruś co 2 ogłoszenie jak polak szuka to albo dopiero co zrobił prawko albo wokół komina lub zagranica nie dalej jak do F i 700 zł dniówki więc 500 to MAO! | | | |
~Remik
| Teraz to 500 raczej na stałej Lini będąc codziennie w domu :) | | | |
~!!!iiii
| Pożyjemy zobaczymy.
Na razie to firmy padają jak muchy. Nawet u Ciebie w Niemczech. W samej Bawarii i Turyngi prawie 40% firm jest na kurzarbeit. Większość z tych firm transportowych w tych dwóch bogatych landach deklaruje, że 1q 24r nie przetrwa. To co wyprawia wielki przemysł z usługodawcami i dostawcami w Niemczech to tak nigdy nie było. Nikt nie chce robić przetargów, wszyscy chcą przechodzić na spot lub cenę dnia. I nie pisze tylko o transporcie. | | | |
~!!!iiii
| W Niemczech też na 10kierowcow pytających o pracę to tylko 3 ma paszport DE | | | |
~Remik
| Jak na razie to ten kto chce pracować to pracuje dzisiaj kończy pracę w jednej firmie i od razu może zaczynać w drugiej. Wszędzie ogłoszenia, że szukają do pracy. | | | |
~Jurek
| Wojskowe centrum rekrutacyjne potrzebuje kilkanaście tysięcy kierowców z prawkiem c, c+e, d
Z pełnymi dodatkami wychodzi 6500 zł.
Praca 8h dziennie.
Dziady będą bankrutować a kierowcy znajdą zatrudnienie | | | |
~Jurek
| Najbardziej poszukiwane zawody do wojska to: kierowca i ratownik medyczny.
W każdej jednostce są braki.
Do 55 roku życia biorą jak leci. | | | |
~!!!iiii
| Jurek leć wykorzystaj swoje umiejętności w WP.
Jakoś nie widzę pod bramą JW ani WKU kolejki chętnych.
Remik żyjesz w jakiej bańce w tych Niemczech albo enklawie dla wyjątkowych szczęściarzy życiowych. Żyj dalej w tej urojonej rzeczywistości. W przeciwieństwie do Ciebie mam wiedzę od klientów a nie z parkingów co jest i czego można się spodziewać. | | | |
~Remik
| Ale czy ja pisze o transporcie?
Przeci eż nie trzeba tylko kółkiem kręcić, można śmiało coś innego w życiu robić i niekoniecznie za mniejsze pieniądze a czasami nawet większe :) | | | |
~Volodymyr
| Dychu malo diengi, ja woditel i za dychya nie budem rabotał u polskiego pana.
Jaka zaplata taka pracu. | | | |
~!!!iiii
| Tak wczoraj w Niemczech po rozmowach w firmie Evonic, taka tam firemka z Essen. Dziękowano, że przyjechaliśmy do nich, bo oni mają zakaz wyjazdów służbowych ze względu na koszty. Firma po 3q ma przychód mniejszy o 30% r/r. Idź tak samo i wykorzystaj swój dar w innych branżach co będą płacić lepiej niż za kółkiem za Twoje umiejętności. Może Tesla pod Berlinem??? | | | |
~Volodymyr
| Polsku nie chce dać ukraina wygrać z roją. Za blokadu przujdće ci zapłacić ! | | | |
~Remik
| Ein deutliches Minus beim Umsatz und Ergebnis hat Evonik (Essen) für das dritte Quartal 2023 gemeldet. Im Vergleich zum Vorjahreszeitraum sei der Konzernumsatz um 23 Prozent auf 3, 77 Mrd EUR gefallen, | | | |
~Remik
| MAO?
No jasne, że MAO!
Zarabiają miliardy i nie wiedzą gdzie zablokować pieniądze bo są niepewne czasy...
Wyścig szczurów najbogatszych trwa i będzie trwał! | | | |
~Remik
| Bo on nie może być na 2 czy 3 miejscu najbogatszych tylko musi być na podium jak driver :) | | | |
~Jurek
| Wykrzyknik to że teraz nie ma kolejki chętnych to nie znaczy że być nie może.
Na razie zarabiam dobrze u swojego pracodawcy.
W systemie 2/2 wychodzi mi ponad 8 tysięcy
Ale kto wie jeśli dziad zejdzie do dniufki 300 zł jak koźlarz to nie ma co się zastanawiać tylko iść do wojska | | | |
~M!?
| Jurek - coś słabo z wyobraźnią... Jaka jest średnia wieku kierowców i jaki pułap wiekowy w tej armii??? | | | |
~Jurek
| M!?
Nie wszyscy kierowcy mają po 60 lat.
Do 55 roku życia biorą nawet kobiety | | | |
~M!?
| O kuźwa! Widać nie na żarty z tym brakiem skoro starych dziadów już chcą zaciągać... | | | |
~Jurek
| Niestety ale kobiety po 55 lat biorą na sztukę.
Kierowca to zawód w wojsku najbardziej pożądany.
Z punktu widzenia szofera jak na razie to MAO pieniędzy.
Ale jak ktoś jeździ po kraju nie zarabia więcej jak 6500zl to nie ma co się zastanawiać. | | | |
~Jurek
| Przynajmniej w MONie więcej płacą za l4 | | | |
~scan cargo
| Czytam sobie wpisy kierowców którzy uważaja że to stawka ma powodować że brakuje młodych ludzi do pracy jako kierowcy, z czym sie nie moge zgodzić bo np wysokość zarobków jest ogólnie znana że np w NL można zarobić 4-5 tys euro czy wielu udowadnia że 2, 5 tys E na reke za system 2 tygodnie pracy na 2 tygodnie wolnego jest norma i jesli porównamy to że np taki młody pracownik fizyczny zarabia około 3 tys na reke za miesiac gdzie czesto i gesto musi pracować na zewnatrz mróz śnieg itp i teraz jesli zestawimy jego 3 tys z 11 stoma tysiacami za 2 tygodnie pracy lub 22 tysiacami za cały miesiac i biorąc pod uwage tzw minimalny koszt utrzymania + dochód do dyspozycji to jesli dana osoba np ma ten koszt utrzymania 3 tys pln to jest w stanie odłożyć np pracujac 2 lata na cały etat w NL lub 4 lata 2/2 poł miliona co starczy jej na zakup mieszkania. Niby nic ale nawet jesli pracujac fizycznie jako pomocnik elekrtryka czy podobne stanowiska w pL po kilku latach zacznie zarabiać 4, 5 tys -5 tys to i tak perspektywa danej osoby na zakup mieszkania jest zerowa
i sedno jest takie że skoro nawet fakt że moga mieć wszystkie uprawnienia za darmo i moga zarabiać 7 krotność a zdolnosc akumulacji to 95 krotnosc i nadal to nie zacheca młodych ludzi do tej pracy to pokazuje że młodzi nie chca tej pracy wykonywać i kasa nie jest tu kluczowym czynnikiem
i prosze mi nie pisać że pracownik fizyczny zarabia pierdyliardy w Polsce bo 3 lata temu moj siostrzeniec zaczynał życie zawodowe i zaczynał od 2 tys pln obecnie jako specjalista CNC zarabia 4-4, 5 i próbował zmienić ale jedyne to miał opcje przeprowadzki i pracy za 500 pln ale za to na 3 zmiany czego nie chce ( nic by mu nie dało bo koszty wynajmu by zjadły ta teoretyczna premie ) | | | |
~scan cargo
| a i dodam że obecnie jest wniebowziety bo choć w lecie jest zarówa + 40 a w zimie zimno bo hala nieizolowana to i tak jest wniebowziety bo przynajmniej mu nie pada na głowe i śnieg nie sypie i że nie musi siedzieć na mrozie czy deszczy naprawiajac jakieś podlaczenia elektryczne na zewnatrz bo to byla jego pierwsza praca | | | |
~Remik
| Dlatego musicie szukać ludzi, którzy chcą swoje życie spędzić w budzie a nie z rodziną. Jeżeli zarobki będą adekwatne to na pracy lokalnej czyt z codziennym powrotem do domu mogą znaleźć się Pl kierowcy. | | | |
~kiero
| s://www. poloniusz. pl/o1-2bgebh/ Ustawiacz obrabiarek cnc 3300 euro netto plus dodatki. Więc nie pitol, przecież już niebawem nie będziemy Polakami tylko Europejczykami, możemy tyrać w każdym kraju. | | | |
~!!!iiii
| Remik cała grupa tak "tylko" 23%. My byliśmy w Essen tam "tylko" ponad 30%. Wiesz jakie to ubytki, żyj sobie w bańce szczęśliwości i ciesz się, że bogatej firmie ubyło. Powiedz to tym co tam pracują. Zapytaj się swojego szefa co by z Tobą zrobił jak miałby ponad 30%/ mniejszy przychód. Nie ma to jak być cynkiem/populistą. | | | |
~scan cargo
| Kiero ty żyjesz w świecie gdzie jest ogłoszenie i ty zakładasz 100 % że aplkujesz i zostajesz przyjety wiec powiem ci tak on juz aplikował chyba w 50 miejscach na kilku był na rozmowach na tych lepszych i oczywiscie pogadali uznali jego doświadczenie i umiejetnosci po czym powiedzieli że oddzwonia jak beda potrzebowali i tak minal rok, kolejna sprawa to fakt faktem że np w Mercedesie jest praca dla specjalistów cnc i zaczyna sie od 4 tys E neto w góre, tylko to nie znaczy że oni potrzebuja 10 tys osób tylko potrzebuja 1 osoby która wyłonią najlepsza wg nich z 1000 osób które aplikuja dla innych jak ci sie uda znaleźć prace w de to dostaniesz 2, 2 -2, 5 tys w wiekszosci przez agencje i kolejna sprawa którą też kierowca nie rozumie to jest to że akurat tu wymagaja znajomosci jezyka co najmniej B2
coś co jest dla 95 % osob z CE nieosiagalne
ale to jest własnie gadka z IQ max 86 pkt, podałem to jako przykład że młodzi nie sa zainteresowani praca kierowcy nawet jesli zarobki sa dla nich wymarzone i nie maja opcji lzejszej i lepiej płatnej pracy to i tak nie mysla o CE i emigracji czy transporcie miedzynarodowym | | | |
~scan cargo
| iiii powiem ci tak remik po prostu jako osoba posiadajaca ciut wyzszy intelekt od wiekszosci posiadaczy CE chociazby że nauczył sie j obcego na poziomie komunikatywnym coś co jest dla 95 % kierowców nieosiagalne, dodatkowo posiada coś co posiada w Polsce prawie każdy z pokolenia boomersów, czyli to że porafimy mase prostych czynnosci fizycznych wykonać sami, np w aucie nie wymagajacych specjalistycznego sprzetu i wiedzy praktycznie wszystko łaczenie z remontem silnika prostych skrzyni biegów itp, w domu robiłem jakieś naprawy hydrauliczne, elektryczne, rozbierałem i naprawiałem piec gazowy duobiegowy, jakieś budowlane kładzenie dachu ( bez ciesielskiej ) , w PL jest to norma w DE to już jest cud fachura, tam nikt nic nie potrafi, zreszta u nas czesc dzieciaków juz to samo, choc ja swoich dużo nauczyłem, że sobie potafia klocki, połośke wydech, zwrotnice abs, takie najprostsze rzeczy wymienić
ostatnio naprawiłem poprzez przekładke z 2 na 1 pralke samsunga ( rozwalony krzyżak ) i moj syn jak zobaczył co jest w środku to sam powiedział tato ale to jest ba*alnie proste ja myslałem że to jest mega skompikowane w środku a tu dosłownie silniczek 2 pompki pare czujników i programator
i z moich znajomych wiekszość osób potrafi tyle samo co ja lub wiecej | | | |
~scan cargo
| wiec jesli chodzi o Polaków to oni sa jakby to powiedzieć jak kiedyś europejscy kolonizatorzy w koloniach poł bogowie, i jak ktoś ma iq ciut powyżej 90 to sie nauczy jezyka i moze tam rozdawać karty, zreszta ja w ciagu liczac sumarycznie 30 dni tylko jeźdzac jako osoba szkolaca kierowców słuchajac radia + próbujac komunikować sie w ojczystym jezyku załadowcy ( wiadomo na szwecji to angielski ) po tym okresie zaczełem sie komunikować w prostych kwestiach i rozumieć kontekstowo ( nie mylić na migi ) i po 30 dniach znałęm około 1000 słów a znajomość 1000 słów grupy słownictwa pozwala zrozumieć 75%, 80% albo nawet 95% prostego komunikatu | | | |
~Jurek
| Ja piertole naprawdę scan cargo pralkę sam remontował?
W niektórych modelach programator jest warty 60% nowej pralki. Wiem bo kiedyś szukałem.
Dlatego kupiłem nową na przecenie w czasie wietrzenia magazynów.
Bardzo niewiele dopłaciłem. Ale służy do dziś.
Ciekawe czy nowy programator dałby ten sam efekt | | | |