~Kris
| jarek mowisz o cit estonskim? | | | |
~LOGIC
| w imie czego? tu już ci moge odpowiedzieć. wybitnie się nie zgadzam z tym co pisał wyżej Łysy, ze nie ma znaczenia czy 15 czy 100 miesięcznie. owszem, nie przejesz ani jednego ani drugiego chociaz predzej przejesz 15 niż 100, ale nie o tym... nawet jesli nie przejesz 15 to przejesz 8 bo to juz nie taki wielki problem zostanie ci drugie tyle, z czym w sumie gówno zrobisz, a jak nie zrobisz to ci zje inflacja, a jak nawet zrobic (inna sprawa co) to dalej musisz tyle samo robic zeby potem tyle nie robic na tym samym poziomie. a jak bedziesz robił 100 to takie nadwyzki ze w koncu wymyslisz w co duzego inwestowac i w koncu sam zdecydujesz, czy musisz czy nie muszisz a przede wszystkim chcesz. Problem polega na tym, ze u nas efekt skali przestal dzialać, zaczeło sie od solidarnościowego potem juz poszła zdrowotna a teraz dojazd na calego. logiczną odpowiedzią jest schodzenie z ilosci celem marżowości... i tego wszystkim życze. Pamietajcie, że mozna zrobić sobie samemu konkurencje własnymi autami i przecież to oczywiste, że tak to wyglada na szerszym obrazku... | | | |
~Kris
| !! nie wiem jak z wynajmem ale generalnie wspolnik moze swiadczyc odpłatnie usługi dla społki. MOze nawet nieodpłatnie bo dywidenda bedzie jego zyskiem. Kiedyś Mentzen o tym opowiadał | | | |
~jarek ogarek
| tak estonski, nie place podatku, tez slucham non stop mentzena, w tej chwili juz jestem ok 150 000 do przodu | | | |
~Kris
| Logic bardziej chodziło o tzw ciągły rozwój czyli zarobisz 15 i juz wkłądasz w cos wiekszego i zarabiasz 100 a potem 1 mln a potem się okazuje ze masz 60 lat i włąsciwie nie skorzystałes z tej kasy. | | | |
~scan cargo
| Kris moze oni sie troche bardziej lansuja niz inni ale jak dla mnie taki Nasierowski jest ok Tkaczyk ciut mniej bo tak naprawde on nie buduje marki kontaktow, Magtrans go kopnie w d i on jest na lodzie niestety samodzielene dzialanie jest kosztowne i trzeba miec na to worek pieniedzy na poczatku, ale jak ktos chce miec wlasna firme i ma parcie i jest w stanie sie poswiecic to jednak zarobi wiecej niz na etacie, no i odrobinka szczecia jest potrzeba :-) | | | |
~Kris
| Jarek ja tam jestem zdania ze lepiej zapłacic podatek niz miec potem problem. Bo jak rząd mowi ze zabierze to zabierze a jak mowi ze da to mowi. 4 lata to duzo czasu i sporo moze się zmienic. | | | |
~!!!iiiii
| No właśnie miałem pisać, że Sławomir Mentzen ma ponoć bardzo dobre doradztwo optymalizacji podatkowej. | | | |
~Kris
| Scan tylko oni za szybko szli do przodu to co zarobili wkładali w kolejne auto. W efekcie mamy wydmuszkę bez zakumulowanego kapitału i teraz kryzys ich zmiecie bo oni funkcjonują od przelewu do przelewu. | | | |
~!!!iiiii
| Koledze z Poznania przekształcał i dzielił firmę ( branża budowlana ) ale kontrolę skarbówki na zakupy i wynajmem ferrari w pełnym odliczeniu VAT i kosztów rozjechał koncertowo. | | | |
~LOGIC
| Oczywiście nikt nie docenia roli stop procentowych a kto ma leasing w PLN to już poczuł miniratke. Miej zestaw na 500 kola na WIBOR + marzą na poziomie 11 procent czyli 5k PLN odsetek. W euro albo przyjdzie to samo albo euro się mega osłabi albo w ogóle upadnie | | | |
~Milicja
| Robisz spółkę rozliczenie cit estoński wszystkie zlecenie idą na spółkę, JDG świadczy usługi transportowe dla spółki, na koniec miesiąca JDG ma kosztów na kwotę X oraz fakturę sprzedaż na tą samą kwotę. Dochód JDG 0 zł zysk do spółki, do póki nie wypłacasz pieniędzy nie płacisz podatku ani zus | -1 | | |
~Patryk pogromca dziadow
| Od nowego roku koszta rosną więc głowa spokojna. 700 netto na EU A 1000 na wyspy.
W Anglii znajomy ma mini firmę 5zestawow i mówił że jak bym chciał ( nie chce) to jeśli dam się zamknąć do budy od poniedziałku do piątku to płaci 300F za dzien ( 1700zl ) dniowka. | | | |
~!!!iiiii
| Czy to nie po 4latach jest cit był rozliczany i w tym okresie musisz zainwestować "zamrożoną kwotę cit" lub jakąś określoną część w rozwój firmy?
Jakieś takie ogólne założenia miały być ale tam też przy okazji PiSładu coś się zmieniło i już nie śledziłem. | | | |
~Kris
| Z tych inwestycji zrezygnowali. Reszty szczegołów nie znam bo sienie intesowałem. Roznica efektywna w opodatkowaniu wyjdzie 6, 5% na korzysc cit estonskiego. Ale 4 lata musisz inną księgowość prowadzic. | | | |
~Kris
| Patryk a dałbys radę wyliczyc jaka by musiała być stawka za km przy takiej dniowce i lesingu za nufkę? | | | |
~!!!iiiii
| Moje biuro za dychę przy mojej działalności odradzało estoński CiT chyba, że w Estonii otworzyć firmę i np tam zarejestrować naczepy i robić koszty spółce polskiej a tam rozliczyć się wg prawdziwego cit estońskiego, bo ponoć polską podróbka ma się nijak do oryginału. | | | |
~!!!iiiii
| Patryk to pochwałę się Tobie co mój kolega po nowym roku proponuje.
Przyjeżdża do niego pierwsza ekipa 40 Filipinczykow, będą jeździć 6na2 m/c lub 12na2 m/c za stawkę pewnie do wysokości PM. (Jakiś 1400-1600e/mc)
Chłopaki już są przeszkoleni na Filipinach i wyselekcjonowani.
Jakbym miał dalej firmę z 40 zestawami pewnie bym sięgnął po to rozwiązanie ale teraz po prostu nie chcę, bo nie mam takiej potrzeby. On przy ponad 200 zestawach ma zamiar zatrudnić do ponad połowy takiej załogi.
No takie super info jak to Twoje z Anglii. | | | |
~!!!iiiii
| Jak myślisz Patryk ogólnie fajna opcja zmniejszyć legalnie koszt pracownika o 50%.? | | | |
~Patryk pogromca dziadow
| !!!i iii
Już kiedyś w Belgii była firma co tak robiła i za nie ludzkie wykorzystywanie ( siedzenie w budzie miesiącami) firmę zamknął prokurator | | | |
~Patryk pogromca dziadow
| Dziady jak chcecie mieć coś wspólnego z transportem dalej to otwierać firmy czyszczące kabiny parkingi lub otwierać myjke dobrej jakości. Brać się za robotę.
Już kierowcy nie ukradniecie mendy jedne | 1 | | |
~Remik
| ~Patryk pogromca dziadow
2022-12-08 22:57:54
Od nowego roku koszta rosną więc głowa spokojna. 700 netto na EU A 1000 na wyspy.
To wychodzi około 21 tyś brutto za 21 dni czyli mało :)
Powinieneś napisać 1000 na EU A 1500 na wyspy! | | | |
~leży z drutem pod premium
| hahahha yepane dziadtransy siedza do północy i piszą jak tylko kombinować
piertolo ne żydy yepane, pazerne na każda złotówke, patrza tylko jak kierowcy opiertolić z cięzko zarobionych pieniedzy
i na was przyjdzie pora yepane pazenr dziadtransy, będziecie sami deptać albo zamkniecie te wasze śmieszne firemki uja warte
to jak dziadygi ile teraz u was dniówka 150 zł czy juz do 100-tki zeszliście hahahhahahah | | | |
~Remik
| s://40ton. net/4-miesiace-przyr zutow-i-kwestia-wypl aty-niemcy-agituja-w srod-kierowcow-spoza -ue/ | | | |
~scan cargo
| Czy panowie muszą tak napier... dalać od bladego świtu?! Że nie podbijam karty na zakładzie o siódmej rano, to już w waszym robolskim mniemaniu muszę być nierobem?! Już możecie inteligentowi * po uszach od brzasku! Żeby se czasem kałamarz nie pospał godzinkę dłużej kapkę od was, skoro zasnął dopiero nad ranem! I żeby się kompletnie spalił w blokach już na starcie! Grunt, że, *a, inteligent załatwiony na dzień cały! Wrócicie na*ać jak siądę do pracy | | | |
~Remik
| ~!!!iiiii
2022-12-0 8 23:53:11
Patryk to pochwałę się Tobie co mój kolega po nowym roku proponuje.
Przyjeżdża do niego pierwsza ekipa 40 Filipinczykow, będą jeździć 6na2 m/c lub 12na2 m/c za stawkę pewnie do wysokości PM. (Jakiś 1400-1600e/mc)
Chłopaki już są przeszkoleni na Filipinach i wyselekcjonowani.
Jakbym miał dalej firmę z 40 zestawami pewnie bym sięgnął po to rozwiązanie ale teraz po prostu nie chcę, bo nie mam takiej potrzeby. On przy ponad 200 zestawach ma zamiar zatrudnić do ponad połowy takiej załogi.
No takie super info jak to Twoje z Anglii.
Powiedz mi jakim cudem Ci wychodzi 1400/1600euro msc?
Biorąc nawet najniższą stawkę godzinową w Niemczech która wynosi aktualnie 12 euro przy 13 h pracy daje dniówkę 156euro dziennie, jeżeli będą jeździć cały miesiąc zakładając 21 dni roboczych to jest 3276 euro, już nie pisze o hotelach na weekendy dla panów kierowców.
Dla tego twojego znajomego może być to gwóźdź do trumny jak się odpowiednie służby zainteresują :) | | | |
~LOGIC
| Mnie to tak naprawde ciekawi ten temat. Na pewno wszyscy mają dość i po dziurki w nosie, pytanie jak to się rozegra. Co mądrzejszy dziad z kasą, na 100% nie bedzie jej rozdawał, czyli albo zamknie albo poredukuje i bedzie chronił kapitał. to dla mnie logiczne, pisałem, ze wielu ma w * rozwój firmy. Co mądrzejszy kierowca z kasą, bedzie też sie twardo trzymał. Nówki zadłużone, pewnie upadek. ale dokąd ucieknie najcześciej rozumiany kierowca, czyli ten od zaliczek w trase, zeby zakupy robić? nie żebym się śmiał, tez rozumiem, że mu sie nie chce. po prostu ciekawi mnie bo tu będzie prawdziwe ścieranie się płyt tektonicznych. Może Jakub ma racje, ze nie bedą robić za mało, ale jak długo? | | | |
~Remik
| Scan właśnie kawę popijam i z nudów patrzę co za bzdury dalej bazgracie... | | | |
~LOGIC
| Remik piertolisz. to sa godzinówki jazda praca a tych wyjdzie ci może srednio 10 dziennie. pauza sie nie wlicza czysta jazda bądz młoteczki, a za bezsensowne młoteczki wiadomo co. czyli bardziej 10 x 12 euro, = 120 BRUTTO, czyli jakieś 90 netto, oczywiscie płatne tylko w dni robocze lub kiedy jedziesz, realnie wyjdzie ci 1500 Euro jesli robisz duzó króciaków do 2000 Euro netto jesli walisz długie trasy, ale uwaga, jak sobie robisz 2 tygodnie przerwy to a*alogicznie w dół. mix minimalnej DE i FR jest pokryty zupełnie przy stawkach obowiązujących i to z 20% nadwyżką. to są fakty. wszystko legalne. | | | |
~Remik
| Niech Ci będzie 90e Netto x 21 dni i tak nie wychodzi 1400euro Netto, chyba że mój kalkulator się zepsuł.
Tak czy tak to jak ma się te 90euro Netto do waszych wypowiedzi o dniówce 250 pln dla kierowcy... | | | |