ID: 268740
Dam pracę 600 szukam pracy 130 ogłoszeń
ID: 268740
ID: 268740
i jest git...
i jest git...
~Karooollll*.neoplus.adsl.tpnet.pl
*.neoplus.adsl.tpnet.pl
Posty (23449)
~LOGIC | Zaproponuje pewne wyjasnienie sytuacji i od razu prosze o krytyke lub alternatywne wyjasnienie. Prosba skierowana do wszystkich ktorzy chca sie merytoryczie odnieść. Pandemia zajechala cala podaz brakiem popytu. Zamiast znalezc sie powoli w nowych realiach, zadrukowano problem... jak ludzie poczuli sie pewni to mielismy spietrzenie sie skumulowanych i odlozonych zamowien, co wywolalo inflacje oraz niespotykany boom... Zamiast zarabiac wiecej i gasic czesciowo popyt cena, o to dziady i niedziady nazwani roboczo przewoznikami, starali sie zaspokoic ten boom dobierajac aut i bijac sie o kierowce za kazda cene... wiec jak ktos powie, ze dzis brakuje kierowcow to nawet mu uwierze. Naprodukowalismy tyle aut, w leasingach ile nigdy nie bylo. Tylko, ze popyt na to byl sztuczny i krótkotrwaly. Teraz zeszlismy powiedzmy z podazy 180% na podaz 70% tendencja w dół. Gówno uderzyło właśnie w wentylator, pociag wjechał w sciane. nadmiar srodkow transportu spycha ceny ponizej rentownosci wlasnej i nawet dziad moze nie wyrobic z kosztem i lepiej mu bedzie stanac. do tego dzien dobry nowe zusy i daniny.. co ciekawe sprzet ktory zostal zakupiony nadal nie znalazl pelnej obsady kierowcow bo nikt nie liczyl sie z faktem, ze kupisz ciagnik a kierowcy nie znajdziesz... i tak sie stalo. auta staly, ukraincow wywialo bo wojna, lub zaczeli sie dodatkowo organizowac sami... (wersja UA szef byly kierowca) Wiec w praktyce aut jest jeszcze wiecej niz aktualnie bo to sa te kupione, ale nie obsadzone. teraz to jepło i krater jest bezdenny. Z ogramna predkoscia moze w niego wpasc kilaset tysiecy tirów, zanim na rynku zrobi sie jakis sens i marza... wasze opinie? inne propozycje na wyjasnienie w skali makro? | |||
~Remik | Trzeba się zgłosić do Geslerowej :) tylko takiej od transportu! | |||
~Remik | Dawid znam przewoźnika co też tak myślał i zakupił prawie nowe ciężarówki z przebiegiem 200 tyś od dużych firm z Francji i jak na złość w obu silniki do kapitalki jeden po pół roku drugi po 8 miesiącach. Przypadek? Może i tak, nie mi to oceniać. | |||
~Dawid87 | ~LOGIC 2022-12-08 18:40:35 sytuacja która teraz jest była do przewidzenia od roku należało się do tego przygotować, kto się nie przygotował ma problem, przecież pół roku temu 2 letnie auta kosztowały więcej niż gdy były brane jako nowe, wypisz wymaluj rok 2008/2009 teraz należy czekać | |||
~Dawid87 | Remik kapitalny remont po 200 tyś km? i samochód nie dawał żadnych oznak nie brał oleju itd? | 1 | ||
~Kris | Logic chętnie bym podyskutował ale opisałes wszystko dokładnie. Ale to dotyczy nie tylko transportu. Zobacz co się działo w nieruchomosciach. Tez były prognozy ze sky is the limit. A przeciez kazdy srednio rozwinięty wie ze drzewo nie rosnie w nieskonczonosc tylko jak za wysoko urosnie to się złamie. Rzecz w tym ze w transporcie mamy nowe pokolenie które nie pamieta czasów minionych. Oni widzą tylko ciągły wzrost przez ostatnie 10 lat a poniewaz nie chcieli słuchac starych zgredów to teraz za naukę trzeba będzie zapłacic z własnej kieszeni. | |||
~Remik | Nie pytałem o szczegóły, napisalem jak miał jeden przewoźnik | |||
~Kris | kieroUK a jak lesing wrzucamy w koszty to znaczy ze nie trzeba płacić czy jak? Bo dalej nie wiem jak chcesz byc konkurencyjny mając koszty wyzsze o 1200 euro. To jest 10 centów na km. Wiec jak konkurent obnizy stawkę o 11 centów to juz jedziesz na stracie. | |||
~LOGIC | KRIS, jesli tak jest to mamy najwiekszą bańke jaka była w transporcie, kiedykolwiek za czasu naszego życia... na pewno wiecej czynników przemawia za tym, że będzie gorzej niż w pandemi a nawet gorzej niż w 2009... wszystko sie pieknie sklada, kierowca, ktory poczuł krew. (nie oceniam a nawet rozumiem, dlaczego) stopy procentowe, prawdopodobnie rekordowa nadpodaż środków transportu. niepewność dotycząca ceny a nawet dostepności diesla/mocznika/gazu ... Cała parafia :) | |||
~!!!iiii | LOGIC już w tym wątku gdzieś na początku pisałem, że kryzys 08/09 to był pikuś przy tym co idzie. Wtedy jednak nikt nie próbował wymuszać wyższych kosztów a teraz podnosi się daniny, opłaty a pomimo spowolnienia energia jest droga (też z powodu danin). To co już mocno zaczyna to zapowiadać to jest mocno spadające ceny paliw (po za paliwami w Orlenie, bo tam "rządzi" złodziej) w Niemczech detal jest w cenie hurt Orlen. | |||
~Patryk pogromca dziadow | Kris wytłumacz mi jedno skoro ktoś bierze nowe renault 440 a drugi nowe volvo 540 to według twojej teorii dla tego 2 nie ma prawa być roboty bo ma dużo większą ratę hahahahaha i co za tym idzie większe koszta A zobacz że co nowe to volvo albo scania lub mercedes. Mało ludzi bierze tanie ciągniki | |||
~LOGIC | jedyny plus, jaki widze w tej sytuacji, to fakt, ze w koncu przestanie nam brakować zawodowych kierowców na skale europejską (pewnie zgadzam sie, ze tylko na czas kryzysu jak wszystko wróci do normalności znów pojawią się braki) chociaz cholera wie, popyt od marca do września w tym roku był sztuczny i nawet po kryzysie, ludzie długo będą sie bali wydawać. Dodatkowo wojna a raczej mozliwosci bezproblemowego osiedlania się ukrainców w całej europie może spowodować, trwałą migracje liczoną w milionach, z czego nadreprezentatywny odesetek zostanie kierowcami, ze wzgledu na kase. | |||
~!!!iiii | Co do nowych pojazdów a zawsze takie kupuję z kontraktem serw/naprawczym 5lat. Dwie poważne awarię w SCANI. 1. Padła turbina (brawo kiero, bo zjechał od razu jak auto osłabło, przebieg 440tkm) najbliższy serwis 40km w DE Assistance przyjechał po 8g stwierdził turbo i decyzja holownik. Holownik przyjechał na kolejny dzień przed południem (ponad 24h po zgłoszeniu) oczywiście już nie zabrali się na serwisie za pojazd. Kolejny dzień i UWAGA brak części (a mobilny ustalił 48h wcześniej co jest awarią) Naczepa z towarem na FIX już opóźniony 48h wysłany inny pojazd zabiera naczepę. Ogólnie skończyło się tak, że zgłoszenie we wtorek ok południa koniec naprawy w piątek o 16g i weekend postoju. 2 przypadek też Niemcy problem z retarderem. Zjazd na serwis około południa. Wjazd na warsztat rano następnego dnia. Czekamy na diagnozę i wycenę (pojazd na kontrakcie 5lat fullopcja za 400eu/mc) kolejny dzień. SCANIA polska mówi, że wycena przez Niemcy nie do zaakceptowania więc ściągają pojazd do PL. Szybko sprawnie i opłacalnie w ujj. Przypadek z FIX ładunkiem skończył się obciążeniem przez klienta, Scania do teraz nie odniosła się do reklamacji. Wtedy Scanie kosztowały 86-88eu DAFy 72-74eu | |||
~LOGIC | Patryku pogromca dziada lub 40sto tonowego smoka... pozwól, że ja zaprezentuje sie swoją skromną teorie, a Kris może mnie poprawić lub uzupełnić bo to do niego się zwracasz. Jak wszyscy działają na dodatniej marży (przychód wyższy od kosztów) to kwestia, czy ktoś krótkotwało zarobi wiecej czy mniej jest kwestią drugorzędną. Jesli nadpodaż ciągników spycha przychody poniżej kosztów, to na pewnym etapie kwestia, czy masz do zapłaty rate czy nie a także jaką rate, decyduje o cash flow. a jak sami wiecie, jak brakuje siana to koniom brakuje patriotyzmu, jak mawiał Bonaparte, a i z kierowcami nie jest inaczej :) | |||
jacek-kuba
| Oho goniec opisuje wizje prowadzenia firmy transportowej. Jak ojciec to przeczytał przed laty, to firmę przepisał na siostrę -a trociniaka dali na wspólnika z babcią do upadłego tartaku. Teraz jako placowy, opowiada o swoich przygodach, sukcesach i snach o potędze. Do szkoły matole wróć. | -2 | ||
~!!!iiii | Awarią AdBlue DAF 480KM w Niemczech. Zjazd w prędkości awaryjnej. Co mówi serwis? Brudne AdBlue wymiana całego układu koszt 7tEU nie objęte kontraktem. Ślicznie dziękuję za rozpoznaniem i dzwonię do serwisu w PL i pytam WTF, bo tankuję tylko na stacjach, nie mam na bazie w bańkach czy mausera. Nisko podwozie za 500eu i lecę 500km po auto. Zjechało do PL i jakąś uszczelka trafiona i skrystalizowany płyn. Wypłukać układ, wymienić uszczelkę. Koszt w serwisie 1600pln ale dla mnie bez kosztów bo kontrakt fullcare. Reklamacja za zła diagnozę w DE nie rozpatrzona do dziś już rok. Kierowca, który jeździ tym DAFem mówi, że wolał swoją starą 105 ATE. Różnica w spalaniu, po prawidłowej legalizacji tacho (nie w serwisie pojazdów) max 2lit między xf480 a xf 105 ATE 460 automat. | |||
~Remik | !!!iiii 2022-12-08 19:41:58 Czyli polskie servisy mają w 4 literach klienta! Man 580 padła rura do turbo holownik w godzinę na miejscu. Drugi raz. był po 2 h ale z innej miejscowości mniejsza z tym naprawa przebiegła błyskawicznie w pierwszym przypadku w drugim auto służbowe i kierowca pojechał do domu bo część dopiero dostępna miała być przed południem. Obie sytuację w nocy około 12/1 | |||
~!!!iiii | Tak jeszcze dla porównania. Turbo do DAF 480 koszt 30tPLN Turbo DAF ATE koszt 8tPLN Więc co mi z tego spalania mniejszego o dwa litry czy droższego Tolla o 3cent. Kontrakt w DAF na 5lat 1340pln Ceny kontraktów są z przed 2-3lat Dziś to już ponad 1800 a nawet ponad 2000zl w SCANI czy Volvo. | |||
jacek-kuba
| To prawda, niedługo nowym wynalazkiem nie dojedziesz od dealera do bazy. Tylko kto to będzie jeszcze naprawiał jak gwarancja się skończy? Śmiechu warte i siły nie ma, bo nie ma jedności. 1000 przewoźników i 1000 jednostek to o czym jest rozmowa. Cały transport drożeje niemiłosiernie -drogowy stoi w miejscu i dziady dalej walczą z wiatrakami i nie wie co się dzieje. Stara unia zaczyna niezgodnie z prawem, oficjalnie dotować własny transport drogowy. A dziad dalej swoje, popyt-podaż. Szkoda czasu na pisaninę. Zresztą wielokrotnie od lat o tym pisałem, to już jest koniec. Przynajmniej dla małorolnych. | -2 | ||
jacek-kuba
| Ale kto ma bronić Polskiego transportu. trociniak, łysy czy np driver? Bo to jedyny wybór. Trzeba wy... ać i to temat zamyka-Miałeś chamie złoty róg. 3majta się. | -2 | ||
~scan cargo | Logic 10 osób tłumaczyło to każdy po kilka razy na spokonie i bez hejtu, ale to naprawde nie ma sensu, kierowcy nie są zainteresowani ta wiedza i nie musza, był rynek pracownika i to wykorzystali wspołczuje tym co ostatnio zmienili prace bo beda pierwsi do odstrzału 2 na facebooku nowe ogłoszenia co chwile i wszytsko podejme od nowego roku podejme od nowego roku oczywiscie opis super debesciaka i stawka oczywiscie min 450 pln tylko jak jescze miesiac temu było kilkanascie odpowiedzi prosze o kontakt na priv to aktualnie wieje pustka, a co do Rynku to już Girteka zaczeła szaleć na rynku i ida po bandzie wchodza z takimi stawkami że nawet tam gdzie już dali * i byli wyrzuceni to jednak CCC i wchodza z powrotem coraz wiecej Rumunów i Bułgarów to co mowiłem wpiernicza sie do tych dobrych spedycji i niestety tłumaczenia w stylu że przecież robimy robote super, ale wiadomo - 20 % rabat robi swoje i na razie dostaja proste roboty ale kto to wie | |||
~scan cargo | no i dodam najważniejsza rzecz czy wiecie jak bardzo zdeterminowana jest osoba której zostało 3-6 miesiecy leasingu przy 4 latce i wykupie 1 % taki przewoźnik bedzie jeździł nawet na stracie - 2 tys Euro byle dotrwać do końca leasingu, i tu kierowcom przyznaje racje te dobre firmy to własnie oni tylko szefostwo moze miec inny plan w głowie niż płacenie pensji w momencie jak społka ma 5 tys kapitału a biorąc pod uwage że jak ogłosza 500 dniowki to beda mieli tabun chetnych wiec każdy z kierowców pomoże mu po 2 miesiece i jakoś dojedzie do końca | |||
~Kolega Pozdrawiam | Z tymi Rumunami scan cargo to bym tak lekceważąca nie podchodził... Okazali się dobrymi pracownikami, nie głupimi "menagerami "i przedsiębiorcami... Mają jeszcze dość istotną zaletę. Nie gryzą się tak mocno między sobą jak Polski " dziad". | |||
jacek-kuba
| Tego dziad również nie załapie, bo w gazetkach branżowych wyczytał i kaniec filma. Żaden kierowca nie będzie jeździł za drobne-te czasy minęły bezpowrotnie. Szkoda czasu na pisanie z ludźmi z takimi ograniczeniami. Poczta Polska dała ludziom ponad 500 zł podwyżki, a to firma która najchętniej nie płaciłaby wcale. Wszyscy którzy mogą, chronią ludzi-żeby nie zostać z ręką w nocniku za chwilę. Dobra kończę, to płytcy, głupi ludzie. Zaślepieni drobnymi pieniędzmi, myślą, że koniec świata nadejdzie za miesiąc. Spadam. | -2 | ||
~LOGIC | ja sie tylko zastanawiam temu co ma 3-6 miesieczy, przy racie powiedzmy 2 tys euro, po kiego wuja jezdzic dalej i generowac strate 2 tys euro, jak mozna po prostu nie jezdzic i tez generowac strate 2 tys euro, to a propos twojego przykładu Scan... ale ogólnie poza nielicznymi wyjatkami, to suma podazy przewyższa pobyc. Paradoksalnie Jacek Kuba napisal, coś z czym poraz pierwszy moge sie zgodzic chociaz nie powiedzialbym, ze to stara unia. Waberers, glosno o tym było w pandemi bankrut dzis flota dwa razy taka... co robi girteka, wszyscy wiemy. ostatnio mega rozpycha sie baltic trans. tworza molochy (kto i po co to finansuje?) zbyt duze, zeby upasc i robia sztuczny popyt na kierowce, zasypujac rynek autami. Ci to sie w ogole z kalkulatorem nie widzieli. Ale jak maja gigantyczne linie kredytowe, to moga cos tak przyziemnego jak rentownosc miec w tupie. liczy sie wykorzystanie lini kredytowych, a taki smok, z takim dopalaczami (leasing pod korek + gigantyczne linie kredytowe) to pociagnie latami zanim w koncu padnie... | |||
jacek-kuba
| O cześć, te z czworaków co tam u ciebie? wszystko oki? Dalej kodowców reprezentujesz? nadal wierzysz w potęgę bolszewii? 3maj się nie odpowiadaj. | -2 | ||
~Kris | Patryk nie ma znaczenia czy bierzesz teraz volvo czy iveco. Tylko jak teraz bierzesz nove volvo to masz 1200 euro wiecej miesiecznie niz ten co brał nove volvo 2 lata temu. I jak chcesz z nim konkurowac. Poki było duzo ładunków to jakos sie kreciło. teraz jest łądunków mniej niz aut. Wiec ten co nizsze koszty moze obnizyc stawkę a ten z drogim autem się wyłozy. | |||
~!!!iiii | Jacek codziennie do mnie do firmy przychodzi listonosz i takiej rotacji jak tam to nawet u kurierów nie widziałem. Jak masz ochotę to bierz Pan tą robotę za 500 extra. Nie obrażaj inteligentnych czy mam rozumieć, że kierowcy bez pracy będą listonoszami, bo 500brutto podnieśli. Nie wiem czy wiesz ale jest takie badanie w UE, że w prostych nisko wykwalifikowanych profesjach motywacja kończy się powyżej średniej krajowej. Jaka jest średnia krajowa w PL ile zarabiają kierowcy?? | |||
jacek-kuba
| Wykrzyknik ty nie rozumiesz co ja piszę, kompletnie nie rozumiesz przekazu, a ja prościej nie umiem i to widocznie moja wina. Spadam definitywnie, musze jeszcze z rybami walczyć, czasami coś jeszcze robię. PS nie bierz może tego do siebie, ty grzeczny chłopak jeszcze jesteś, nie chcę cię obrażać no i śmieszysz mnie czasami. Ukłony | -2 | ||
jacek-kuba
| Do żony mówię dziesiąty raz i ni chu chu -nie łapie nic, zero efektu. To musi być moja wina w końcu. Jakoś ch... owo tłumaczę chyba. Ale jakbym miał bat, to ludzie by zrozumieli po pierwszym świście -żartuję -cześć.. | -2 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.