~scan cargo
| + dodatkowo na to sie nakłada to że tylko duże firmy sprawnie sobie sciagaja Azjatów i daleki wschód kierowców z małymi nikt sobie nie bedzie * zawracał kilkoma kierowcami jak maja zamowienia na 50-100 w transzy to łatwiej im zrobić to pakietowo, dużo firm powoli sobie uświadamia sutuacje to tak jak masz nawet super prosperujacy sklepik osiedlowy i nagle dowiadujesz sie że własnie Bidronka kupila działke pod market obok ciebie + lidl i dino też szuka wtedy masz jeszcze wybór oczywiscie możesz walczyć jescze kilka lat tylko że moze sie okazać że zamiast zamknąc i zainwestować w coś innego to poświecisz wszystko w imie ideałów | | | |
~scan cargo
| duża czesc firm moze i by z checia zamkneła lub ograniczyła jesli by auta były ich własnoscia ale nie sa wiec oni nie maja wyjscia musza wchodzić w d... e kierowcy i głaskać go po głowce bo najzwyczajniej w świecie brak kierowcy powoduje dla takiej firmy natychmiastowy zgon tak przynajmniej robiąc obrót jest w stanie zakrzywiać czasoprzestrzeń | | | |
~Buchachachacha!
| Nooooo.
Się kurna porobiło!
A yepał już który dzisiaj piss?
Buchachachach a! | | | |
~Patryk pogromca dziadow
| Scan cargo pisze to dlatego bo na początku fakt faktem było kilku dziadów ale to 1 wyjazd i kop w du/pe hehe każdy od czegoś zaczynał, pierwsze pół roku dziadów się beształo hehe ale teraz człowiek wie co i jak więc liczy się ostatnie 7 lat A nie początek.
A z tym sklepikiem osiedlowym to nieźle poleciałeś bo na osiedlu grunty dawno posprzedawane pod nowe bloki i nie ma miejsca budki wcisnąć chyba że mówisz o osiedlu na jakiejś wiosce lub peryferiach | | | |
~Frak
| kiero- pribaltica już dawno padła. Myślisz że całe stada tirów ciągnęły na pribaltice to ich zaopatrzenie. Litwa Łotwa Estonia w sumie 4mln ludzi i uważasz że tyle tirów tam ciaglo z zaopatrzeniem do nich? A g. no prawda. Cała Litwa i pribaltica żyli z zarzucania towarem wschodu Rosji Kazachstanu Kirgistanu itp. Pribaltica to był tylko punkt przerzutowy. A ich doskonale obracanie w krajach rosyjsko jezycznych to był tylko jeden wielki plus. Teraz co jaki export na wschód niby jak... Więc łysy już na pewno dawno to zarzucił. | | | |
~Frak
| Scan cargo jeden rozsądny post. Prawda jest taka że stawki za transport są h... e transporty idą za d... h. j. a oczekiwania kierowców finansowe to już Himalaje. Aż dziw bierze że to wszystko ktoś próbuje utrzymać. Przypuszczam że firmy trzymają leasingi bo straty przy zabraniu zestawu są gigantyczne. Więc próbują zaginąć rzeczywistość i płacić więcej niż zdrowy rozsądek wymaga. Podam przykład kierowcy domagają się za dniówkę co najmniej 400 zł netto- 5 stów utrzymanie conajmniej ponosi firma za dzień /każdy wyjazdowy płatny/ a stawka na takiej trasie z Warszawy na Śląsk 8 stówek haha. Co po zsumowaniu kosztów to przy 2 dniach potrzebnych licząc załadunki rozladunki firma jest conajmniej 2 stówy w plecy /Za SaMeGO Kierowcę!!!/ A gdzie k... paliwo, myto haha. tak że niekiedy lepiej nie paprac się w powroty. A najlepsze że jakby jeszcze po drodze wypadł weekend to już całkowicie poracha od podstaw. Na zachodzie też ciężko cokolwiek zaladowc za rozsądną kase, aktualnie. A czekanie na ładunek to ciągle gigantyczna kasa dla kiero. Więc mało że się kierowcom wchodzi w d... to prowadzenie tego pseudobiznesu to już całkowita poracha... | | | |
~Buchachachacha!
| Mao!
Buchachachacha ! | | | |
~Frak
| Wszystko fajnie jak się dorwie długi kurs za rozsądny wyjazdowy z Polski /przy dobrej stawce e/km/ potem jeszcze coś tam przerzucić za granicą długiego i wrócić. Tylko summa sumarum wychodzi że przy takich kosztach to gra nie warta świeczki. Bo stawki są liche a powroty często żenujące /na paliwo i myto nawet bez opłacenie kierowcy/ wyjazdowe też liche, a po zachodzie też stawki nie powalają. A nawet zjazdowaka z takiej wwawy na Śląsk czy na odwrót nie ma sensu bo zapłata kierowcy za nawet 1 dzień więcej w trasie kosztuje więcej niż wyprawka. | | | |
~Buchachachacha!
| Nie opłaca się???
No problem, klamoty pod płot i do biedry na kasę!
Tam wypłata jest regularnie, raz w miesiącu.
Buchachachachaflac hachacha! | | | |
~Ł ysy
| kiero. Skąd taki wniosek?
Tryskasz inteligencją oligofrenika. | | | |
~scan cargo
| Frank jeden blad w kalkulacji co oczywiscie nie zmienia obrazu to jest to że ty liczysz stawki do reki dla kierowcy jesli weźmiesz pod uwage że realny koszt calkowity kierowcy jest to na każde 100 E dla kierowcy 150 brutto to jeszcze nie daj Boże przy aucie w leasingu i kursie np 700 km z piątkoeu na poniedziałek to wyjdzie kosztów stałych 1350 E za taki kursik oczywiscie i spedycja i kierowca i firma leasingowa i dostawaca paliwa wszyscy sa zadowoleni no jest tylko jeden niezadowolony w tych puzzlach :-) | | | |
~scan cargo
| Patryś nie wiem może to to że własnie za wzcesnie skończyłeś szkołe i pozniej nie musiałeś już narażać mozgu na wysiłek, to byla przenośnia alegoria parabola przypowieść jak w Bibli, chodziło o to że ktoś prowadzi biznes dochodowy na chwile obecna ale widzi nadchodzace kataklizmy bo to nawet nie zagrozenia a on dalej w tym trwa taki był przekaz przypowieści o sklepiku osiedlowym | | | |
~scan cargo
| z jednym sie zgodze ze czesc przewoxnikow moze byc sfrustrowana w momencie kiedy kierowca sie przechwala ze tak dobrze jak teraz to nie mial nigdy bo stoi tydzien czasu oglada filmy na netflixie i tlucze na konsoli a dnioweczki mu za kazdy dzien wpadaja, i szef nawet nie pisnie w obawie ze padnie haslo to ja sie zwalniam | | | |
~xthx
| Frak - świadczy to o tym jak za dużo jest samochodów na rynku i spedycje to wykorzystują, niestety dobrze to już było i firmy transportowe będą bankrutować. | | | |
~Remik
| Czyli wychodzi, że niemieccy przedsiębiorcy są bardziej ogarnięci bo przy takich samych stawkach potrafią zapłacić kierowcy więcej niż w Polandji a jeszcze im zostaje... | | | |
~scan cargo
| Ni Remik to wynika z tego ze Niemieccy przedsiebiorcy działaja na dystrybucji a to inna para kaloszy to tak jakby porównywać informatyka hardwarewca czy takiego gościa od helpdesku z gościem co zajmuje sie programowaniem i uczeniem maszynowym | | | |
~scan cargo
| Niemcy nie pracuja na takich samych stawkach ( jak dobrze porównasz dane to Niemcy praktycznie nie istanieja na cross trade tam sa głównie przewoźnicy z krajów wschodnieij Europy + Holendrzy ale Niemcy nie działaja w miedzynarodówce, tam dzie głównie zarabiaja kase to sa transporty lokalne, i też raczej na któtkich trasach tzw lokalnej dystrybucji | | | |
~Remik
| Przed wyjazdem do DE były pracodawca też mi powiedział, że lepsza kasa jest na krótkich trasach. Może dlatego niemcy zostawili te długodystansowe trasy dla wschodnich firm bo nie dość, że mało który kierowca w Niemczech chce spędzać tydzień w budzie to do tego dochodzą koszta delegacji. | | | |
~Remik
| Była chwila przerwy lecę dalej jaja smażyć :) | | | |
~Buchachachacha!
| A Holendrom to się opłaca???
Buchachac hacha!
Przecież oni krocie na zioło wydają!
Buchachacha chaflachachacha! | | | |
~!!!iiii
| Scan o tych sklepach to masz rację, bo na początku milenium 00r miałem taki biznes z 3 sklepami (dwa małe i jeden samoobsługowy) wystarczył jeden market i poczułem spadek obrotów jak już powstał drugi to zacząłem powoli uciekać z biznesu. Jak widzisz w cale nie jest on lepszy :-) takie czasy globalizacja w każdej dziedzinie nawet usług. Obaj znajomi robią dobrze uciekając z tego biznesu tylko w transporcie byli lub są od ponad 25lat, więc są zarobieni. | | | |
~!!!iiii
| Bawi mnie stwierdzenie, że nie chciano płacić polskim kierowcą to teraz jest lament.
Czy ktoś z przedsiębiorców płakał z odchodzącym polskim kierowcą, czy jakiś tęsknił za którymś jak go zastąpił obcokrajowcem?? Czy jakiś przedsiębiorca dziś przepłaci za zatrudnie polskiego kierowcy?? Nie sądzę. | | | |
~Buchachachacha!
| A ja sądzę.
Mój obecny pracodawca, wyjepał wszystkich Chachłów.
Powiedział że woli drożej, a lepiej.
A brud po nich, do dzisiaj sprząta.
Buchachachacha! | | | |
~Buchachachacha!
| Czy to była dobra decyzja?
Podam przykład.
Moje spalanie wynosi około 25. 5 litra na 100 km.
Chachlowi na takiej samej trasie, to auto paliło około 31/32 litra.
Wystarczy kalkulator i wszystko przeliczyć w skali miesiąca.
Bo w skali roku to już będzie przepaść, czyli kilka cystern.
Buchachachachaflac hachacha! | | | |
~scan cargo
| Myslenie Patryka i pozostałych kierowców jest proste obecnie spadek przewozów głownie w czesci FMCG bo ta jakiś spadków mocnych nie odnotowała tylko mówimy tu o towarach inwestycyjnych i ogólnie wszytsko co nie jest FMCG wynika z faktu że przewoźnicy nie dopasowali sie do stawek panujacych na dystrybucji w Niemczech, reasumujac jakby Polski przewoźnik na miedzynarodówce zechciał płacic 130 E dniówki za każdy dzień to wtedy niejako Bóg by mu pobłogosławił i kryzys ominał by go szerokim łukiem, a że jest dziad i ma Ukraińca za mniej to przez to cierpi i nie ma pracy | | | |
~scan cargo
| Do buachcach chłopie masz jakies wyjatkowe mniemanie o sobie, niemieccy kierowcy 30 lat temu też takie mieli że Polak czy Jugol to sie do niczego nie nadaje, nigdzie nie dojedzie auto popsuje czas pokazał że obcokrajowcy zastapili ich prawie w całości | | | |
~Buchachachacha!
| scan, nie mam wyjątkowego mnieniania o sobie.
Piszę jak jest w moim przypadku.
A że coś wiem na temat ekonomicznej jazdy, to yepie tym na łeb sioferów.
Capito? | | | |
~LOGIC
| Sam pomysl, że może być lepiej kierowcy, bo dziadowi jest gorzej jest po prostu sprzeczny z jakąkolwiek logiką, a że jestem LOGIC to mam z tym problem. O tóż gdyby nawet DZIADOWI było dobrze, to można by spokojnie sobie zostawić dziada i iśc gdzie indzien, bo wszędzie eldorado i wszyscy kierowców szukają. Przy okazji można by spobie poprawić nie tylko warunki pracy ale płacy. A kiedy NAWET DZIAD wyje do księżyca, jak to piszecie to lekko nie ma. Trzeba już iść może za lepsza kase, ale konkretnie zapiertalać i zaznajomić sie bliżej wielokrotnie w dizeń, w wózkiem paletowym a może nawet niemiecką mrówką o wdzięcznej nazwie Amaise... Wiec te 130 Euro, należą sie za taki zapiertol jak psu micha. Wcześniej trzeba przejść do odpowiedniej kategorii wagowej :) | | | |
~Buchachachacha!
| scan i przelicz, około 6 litrów paliwa na 100 km.
Przelicz to w skali miesiąca i roku.
Przecież przy obecnej cenie paliwa, to jest finansowa przepaść.
Buchachachacha | | | |
~Dawid87
| Buchachachacha
to jest problem twojego szefa nie twój, ty masz zająć się swoimi obowiązkami a nie liczyć pieniądze komuś. | | | |