ID: 275876
Scania 410 e6 duży pobór oleju
ID: 275876
ID: 275876
Dzien dobry. Od 6miesiecy jestem posiadaczem scani r410 e6. Stwierdziłem duży ubytek oleju 1l/1000km przebieg 900 tys km. Jakie mogą byc przyczyny proszę o pomoc gdzie szukac
Dzien dobry. Od 6miesiecy jestem posiadaczem scani r410 e6. Stwierdziłem duży ubytek oleju 1l/1000km przebieg 900 tys km. Jakie mogą byc przyczyny proszę o pomoc gdzie szukac
~Michal*.146.122.44.mobile.internet.t-mobile.pl
*.146.122.44.mobile.internet.t-mobile.pl
Posty (56)
~Michal | jak w temacie... | |||
~sid | zapytaj tego co ci to sprzedal | |||
~Michal | Wiesz jak to jest jak kupujesz samochód. Do silnika nie zajrzysz | |||
~Michal | Scania cały czas był serwisowana. Przed sprzedażą był wymieniany czujnik ciśnienia oleju- ma to jakiś wpływ? | |||
~Michal | Dodam ze nie ma plam wycieków samochod nie kopci | |||
~sid | jezdzilem nowym MAN raz w miesiacu dolewalem 2 litry oleju... serwis w niemczech powiedzial ze tak ma byc | |||
~sid | dodam ze wiele nie jezdzilem bo to hakowiec byl | |||
~Btk | Na jakim oleju silnikowym jeździ? | |||
~Michal | Nigdy MANem nie jezdzielm, całe życie tylko Scania e3 e4 bardzo dobre samochody. E6 zawiodłem się. Jeszcze pali 29l przy ładunkach 13ton głownie autostrady PL | |||
~Michal | Orlen 10w40 tylko ten najlepszy jakościowo. Wymieniony 10tys km temu. Wcześniej total 8600 10w40 zalany przez poprzedniego wlasciciela | |||
~Michal | Mechanik ze stażem serwisowym 15 lat. | |||
~driver | Ma klasę ldf-3? Scania potezebuje takiego oleju | |||
~Michal | Tak | |||
~driver | Spalanie to dpf przytkany w kompie powinna być data wymiany +/-400tys należy się wymiana może być też turbina tam jest ze zmienna geometria ale pobór oleju to nie tak prosto | |||
~Michal | Olej jako laik mam oczytany. Wszystkie fora i nigdzie nie znalazłem podobnego problemu. | |||
~Michal | Dpf był czyszczony, turbina przy przebiegu 700 była wymieniana w serwisie | |||
~Michal | Mechanik powiedzial ze może być separator, nie wiem nie znam się, ale czy to dobry trop, czy kolejny bezsensu wydatek | |||
~Dziad cebulowy | A puszcza chmurę niebieskiego dymu co jakis czas w czasie jazdy? | |||
~Michal | Nic żadnej chmurki dymku | |||
~300D | ani troszeczkę, nawet malutkiego dymusia? | |||
szatan
| Skoro nie ma dymu ani wycieku to olej ulega spaleniu, stawiam więc uszczelniacze zaworowe albo pierścienie tłokowe (chyba że z płynem chłodniczym coś nie gra). Częstszy serwis dpf byłby podpowiedzią. Niestety bez prawidłowej diagnostyki się nie obejdzie, a oddanie ciężarówki zgadywaczom i wymieniaczom wiąże się z dużymi kosztami (jeszcze wyjdzie że lepiej byłoby dolewać). | |||
~300D | szatan głuptoku, skoro tak twierdzisz, to nie ma hcooya coś w tym musi być | |||
~300D | jeśli dobrze rozumiem motor bierze litr na tysiąc km. nawet najgłupszy kierowca nie jest temu winień turbo albo motor kaput a kierowca głupek nie widzi że kopci, nic nowego nic dziwnego w tym że kierowca to głupek, to oczywiste. niech zgadnę... zaczął sie psuć po wymianie oleju, znaczy się, po wymianie motodoktorów na olej. | |||
~300D | natomiast myśląc pozytywnie, czasem warto, wymiana turbiny załatwi problem znikającego oleju | |||
~Michal | Olej został wymieniony z racji iz miało to pomóc, niestety nic się nie zmieniło. Plyn jest czysty, nie ubywa, nie miesza sie z olejem. Samochód nie jest pilowany max 87 jazda po plaskim | |||
~300D | dlatego napisałem że nawet najgłupszy kierowca nie jest temu winien nie uwasz mechanikowi to znajdź innego, powodzenia, |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz