ID: 281542
20 ton ponad limit i inne wykroczenia
ID: 281542
ID: 281542
W miejscowości Modlnica (DK 94) inspektorzy dokonali ważenia zestawu pojazdów należący do polskiego przewoźnika, którym wykonywany był przewóz drewna.
W miejscowości Modlnica (DK 94) inspektorzy dokonali ważenia zestawu pojazdów należący do polskiego przewoźnika, którym wykonywany był przewóz drewna.
~etransport.pl
Posty (12)
szatan
| Ciekawe czy zdjęcie przedstawia pojazd za ciężki o 20t bo wygląda tak jak każdy drewniak. | |||
~sid | nie liczy sie jak wyglada a jakie drewno wiezie, sucha sosna to nie mokre drzewo lisciaste. to pierwsze jest 3 razy lrzejsze. wiec mozesz miec zaladowane jak na zdjeciu po dach i w wadze sie miescic, natomiast mokrego lisciastego jak naladujesz do polowy to juz przeladowany jestes | |||
~!!!iiii | Nie znam się ale ostatnio w porcie na wagę wjechał podobny zestaw i wskazało 55t. Tylko na papierach od leśniczego było 39, 5t. a ponoć jak kwity wystawił leśniczy z lasów państwowych to ITD nawet nie waży auta. | |||
~Mariusz | Masę ładunku drewna ustala się na podstawie metrów sześciennych zadeklarowanych przez leśniczego i mnoży przez ciężar właściwy danego rodzaju drewna. Macie to głąby nawet w kodeksie drogowym zapisane. | |||
~Mariusz | !!!iiii około godzinę temu Trochę się jednak znasz, skoro według dokumentów od leśniczego miało być 39. 5, to mogą kierowcy jedynie życzyć szerokiej drogi | |||
~Arkadio | Większość transportów drewna jak i materiałów sypkich w wannach jest za ciężkie. Łapią tylko jakiegoś co jakiś czas na pokaz. | |||
~robert2 | Jeśli leśniczy napisał 39, 5t to chyba chodzi o masę drzewa a gdzie masa zestawu | |||
~sid | co na to baba z chrustem w tobolku, taka to uniesie wiecej jak sama warzy | |||
~!!!iiii | Arkadio nie zgodzę się. Wszystko zależy kto i gdzie ładuje lub odbiera towar. Są firmy gdzie nie wypuszczą auta z wagi jak ma 40100kg i są też takie, które nie odbiorą jak ma 40700kg. Tu też mogę się mylić ale w towarach "luźnych" za nadnormatywne wypuszczenie pojazdu lub jego odebranie odpowiada ten co go ważył. | |||
~!!!iiii | Mariusz no i to jest nie normalne, bo jakby to było +/- 500kg pomyłki od normy to ok ale jak to jest 10ton tponad normy to nadleśnictwo powinno zapłacić i sprawdzić, czy leśniczy nie dorabia sobie na handlu drzewem. Wynika z tego, że jak "państwo" wysyła towar po drogach to można przeładować ale jak prywatny podmiot to już trzeba ważyć. Chyba to coś bardzo nie tak. | |||
~Arkadio | ~!!!iiii to towary ładowane na firmach, a piasek, żwir, ziarno ładowane prosto z kombajnu i pewnie jescze wiecej idzie wymienić | |||
~!!!iiii | Arkadio a Żwir to kopalnie kruszywa sprzedają na oko?? Rolnik ziarno też sprzedaje na oko?? Jest jeszcze ustawa o drogach publicznych (albo coś w ten deseń) gdzie odpowiedzialność za wpuszczenie na drogi publiczne pojazdu nadnormatywne przyjmuje odbierający lub wysyłający pojazd. Oczywiście wciąż spotyka się przeciążone auta ale wiele firm, które mają wagi z homologacją i wydają kwit wagowy raczej tego nie robią lub wypuszczą w ramach tolerancji (tzn max do 2% a raczej do 1% czyli +400kg) , bo same wystawią kwit na siebie. Jakoś dziwnym zbiegiem okoliczności nie dotyczy to aut załadowanych przez lasy państwowe, dziwne??? |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.