ID: 282763
Polscy kierowcy starzeją się, a braki kadrowe powoli wykańczają branżę
ID: 282763
ID: 282763
Sektor transportu drogowego w Europie stanął w obliczu poważnych problemów związanych z brakiem kierowców. W chwili obecnej Unii Europejskiej brakuje aż 500 000 kierowców zawodowych, co znacząco wpływa na funkcjonowanie całej branży, w tym w Polsce.
Sektor transportu drogowego w Europie stanął w obliczu poważnych problemów związanych z brakiem kierowców. W chwili obecnej Unii Europejskiej brakuje aż 500 000 kierowców zawodowych, co znacząco wpływa na funkcjonowanie całej branży, w tym w Polsce.
~etransport.pl
Posty (199)
~LOGIC | Kris póki kierowców i aut jest ZA DUŻO oczywiście, że to nie nastąpi. tylko po co PIERTOLENIE o "BRAKACH" kierowców? przeciez to jest zwykłe pieprzenie nie mające NIC WSPOLNEGO Z RZECZYWISTOŚCIĄ... czemu ma to służyć? połechaniu ego czymaczy, czy jakieś wyższe cele których nie dostrzegam? | |||
~Hycel | Logic Za kilka lat może być tak że dla azjaty praca w Europie będzie bardzo nieatrakcyjna z powodu szybkiego rozwoju krajów azjatyckich. Alternatywy powoli się wyczerpują. Pozostanie jeszcze Afryka. Ale tamci raczej wola socjal niż pracę. Społeczeństwo starzejące sie liczące na gasaibarterów z zewnątrz zawsze zmierza ku upadkowi. | |||
~LOGIC | Hycel może masz rację i za kilka lat w końcu będzie za mało kierowców a nie jak teraz za dużo. Oby tak się stało... | |||
~K. | Jest git i będzie jeszcze bardziej Biedny dziad VW zamknie 3 fabryki w de i zwolni 120tys pracowników A reszta -18%z wypłaty Już widać po nowym roku jak to wszystko ruszy Dziady będą musieli dobrać 100tys aut | |||
~kris | Hycel ale jak społeczenstwo sie zestarzeje to nie bedzie miało takich potrzeb i nie trzeba bedzie kierowców bo co oni beda wozic? Pampersy dla dziadków? | |||
~kris | Logic nie przywiazywałbym sie do tych artykułów. Ci co piszą z czegos musza zyć. dzis napisze ze brakuje kierowców a jutro ze transport upada a pojutrze zupełnie cos innego. | |||
szatan
| Podsumujmy to, jeśli kierowców będzie mniej to stawki wzrosną. | |||
~Zoledz | Jeśli kierowców będzie mniej to wzrosną koszta transportu i pojawią się problemy w logistyce, co niekorzystnie wpłynie na dużą "rzeszę" starcow którzy swoim odejściem z powodu kumulacji czynników stresowych będą odciążać system. Przerabialiśmy to poczas pand w naszym kraju gdzie media nakręciły spirale strachu, ludzie ograniczyli aktywność, szpitale przestały na długie miesiące leczyć ludzi z chorobami przewlekłymi z powodu odradzania wizyty, czasochłonnych procedor ecd. Ludzi chorych niewolno na żadnym poziomie straszyć m. in. Przez sugestywne reklamy że się udusza, umrą w samotności, w cierpieniu, w poniżeniu, ludziom przypomniały się czasy słusznie minione, do których jednak dzięki umiejętnemu zarządzaniu z tylniego siedzenia pewnych elit nieubłaganie zmierzamy. | |||
~Zoledz | Debi1na UE swoimi działaniami protekcyjnymi wobec przemysłu starych krajów unii sabotuje innowacyjność. Niestety niekorzystne skutki tych poczynań zobaczymy za naszego życia. | |||
~LOGIC | Zgadza sie Zoledz, jeśli W KOŃCU kierowców będzie ZA MAŁO a nie ZA DUŻO, stawki transportu wzrosną. Ale to musi ich najpierw być za mało. Może w końcu kiedyś te przepowiednie się spełnią? chociaż bardzo w to wątpie... | |||
~Hycel | Logic skończ już piertolic. O ile wiem z historii kierowcy zaczęli być potrzebni w 20 wieku. Przez ten czas jakoś się obywano. Przednówki bywały ciężkie a w menu były tylko potrawy sezonowe. Obywaniem się idealnie można zastąpić braki. | 1 | ||
~300D | tee mały- rzuć fajere i wróc na rynek pracy innych zawodów to szybko zmienisz zdanie | -1 | ||
~kris | Oczywiscie ze pracy róznej jest sporo. Tylko nie kazdy do kazdej sie nadaje. Kierowca to stan umysłu a nie zawód. Zawsze beda tacy co wola jezdzic niz robic na produkcji bez wzgledu na wysokosc zarobków. | |||
~kris | A ci co liczą ze jak połowa firm sie wyłozy i wtedy stawki wzrosną musze rozczarować. Nic takiego nie nastąpi. | |||
~Patryk pogromca dziadow | Kierowca musi zarabiać tu i teraz maksymalnie dziada dusić, jedno krzywe spojrzenie i l4 dziadowi na maila. Dziada trzeba szkolić jak psa. Kierowcy pamiętajcie że dziad to skąpy gnojek nawet jak by jeździł po 5euro z kilometra to będzie mówił że dokłada i nawet plama nie kupi czy na parking nie da więc dusić gnojka ile wlezie tu i teraz przecież sam bydlak nie wsiądzie bo jest nierobem. Nie mylić z przewoźnikami tam kasa jest na wszystko | |||
~kris | Kierowcy bierzcie przykład z patrysia. Tak dusił dziada ze go zadusił i juz nie musi sie meczyć i pracować. Teraz ma czas na pier. dolenie na forum i na siłke. | |||
~driver | I dlatego potrzebna jest taka sytuacja jak jest teraz Zamiast podwyżek w niemczech ogłasza dziad VW prawie 20% spadek wynagrodzeń 1 raz w historii a 120tys dziekuje za prace Scholz dobrze mowił że nadejdzie czas gdy 1/4 niemców bedzie bez pracy i to dwa lata temu A pamietajmy że w pl mają 9 fabryk też ; ) | |||
~300D | patrząc realnie kierowca zarabia dwa razy tyle co inny robotnik na etacie 8godzin nie twierdze że to żle, że się nie należy, alle koorva trochę szacunku dla dziadtransa matoły do łopaty sie nie nadają, do biura też ni kuta, spawać takie nie potrafi, na samochodach sie nie zna, nawet na ciecia taki sie nadaje szczekać tylko potrafią | |||
tagoo
| Dizel mów za siebie i o sobie. Nie sil się na obrażanie kierowców. | |||
~SanchoPanchokierowca Ząbki | Ch... ja prawda że się starzeją i będą braki. Podniesie się wiek emerytalny do 75 lat i po problemie. Lepiej myślę od Pinokia i nawet Ciastkowskiego | |||
~SanchoPanchokierowca Ząbki | aa i tfusk coś mówił że, zrobimy nowe OFE aby lud miał coś | |||
~anka | Praca w transporcie to robota dla f. r. a. j. e. r.. o. w I nie mówimy tu tylko o kierowcach... dających się d. y.. m. a. c w odbyt spedytorkow a nawet szefów wielkich firm transportowych... co to biorą zlecenia za ochłapy aby obrót na koncie był.. wy jesteście frajerami i to przez was jest jak jest. Wasz upadek jest nieodwracalny a paleczke już przrjmuje Pan z zachowu czyli Niemiec | |||
~SanchoPanchokierowca Ząbki | Można inaczej zrobić również Stare brojlery wytłuc i zastąpić ich młodymi. Można np młode sprowadzić, skądś tam Nadaje się na premiera badz powinienem być naczelnym w Brukseli | |||
~SanchoPanchokierowca Ząbki | Od stycznia mogą być większe braki kierowców. Zaczną zbierać butelki i oddawać do tych pojemników a wtedy przekonają się sami o większych zarobkach niż za kierownicą 40 tonowego smoka | |||
jacek-kuba
| Od stycznia dziad zostanie Całkowicie bez kierowc242; w. Dzesiki i młode janusze pozostaną w zawodzie. Polska walczy z handlem w niedzielę, a Orlen kredyty bierze. Chiny wprowadzają kolej magnetyczną bezkolizyjna 1000km, h a Europa walczy z zakrętami do butelek. Na republice mamy mango i najnowsze lacki. Czyli jest ok. Pisze z tel to nie robota | |||
~LOGIC | zgoda, od stycznia wielu "dziadów" zostaje bez kierowców. planowe cięcia w trakcie... | |||
~!!!iiii | Nie ma braku kierowców. Wszystkie te artykuły czy różnego rodzaju badania nie uwzględniają wynagrodzenia. Czy komuś brakuje kierowców za 20000 netto?? Czy komuś brakuje kierowców za 6000netto?? Tu jest odpowiedź. Czy padnie 10% firm transportowych czy 50% to nic nie zmieni. No chyba, że padną w super krótkim czasie ze względu na jakiś wirus w pojazdach, bo jeśli padną z powodów rynkowych to znaczy, że ilość pojazdów, kierowców, marża i wynagrodzenia są constans do potrzeb rynku i nic się nie zmieni. Nie wejdziemy do jakiejś nowej UE aby w przeciągu paru lat wynagrodzenia /przychody kierowców wzrosły o 100% jak to miało miejsce w mniej więcej ostatniej dekadzie. To się już nie wydarzy a raczej zaczął bym rozmyślać kiedy zacznie się dziać w drugą stronę i nie chodzi mi o cyfry a o realną wartość, bo wyjazdy na zachód z roku na rok są coraz mniej opłacalne. | |||
~kris | Nawet gdyby brakowało kierowców to bardzo dobrze. Skonczy sie wozenia badziewia. Tylko to co niezbędne do zycia. | |||
~LOGIC | !!! to są dziwne czasy, bo z powodu zbyt dużej ilości kupionych aut w leasingu/długu istnieją 2 przeciwstawne siły. pierwsza to to aby znaleźć jeźdźca na każdego zakupionego w tych celach smoka, a druga to miejsce na wypas tych (nikomu niepotrzebnych) smoków... wiec brak wystarczającej liczby rentownych ładunków nie odstrasza zalesingowanych do marzenia o spłaconym leaisngu, w którym to celu w ich wyobrażeniu za wszelką stawke potrzebują kierowcy. Jedynie, co odstrasza to nowych uczestników tej gry, dlatego brak sprzedaży nowych aut i ogólnie dołujące ceny uzywek... | |||
~kris | Nie dokonca masz rację. Bo nie daja po 20 tys i wiecej. Wiec nie szukaja za wszelka cenę tylko liczą zeby wyjsc na zero. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.