ID: 284656
Brak kierowców, zmiany na siłę i słabe regulacje - przewoźnicy nie chcą płacić za marzenia
ID: 284656
ID: 284656
Europejskie organizacje branżowe - BGL (Niemcy), NLA (Nordyckie Stowarzyszenie Transportu) oraz FNTR (Francja) zaapelowały do unijnych decydentów o bardziej realistyczne i dostosowane do sytuacji rynkowej podejście do zielonej transformacji sektora TSL, jak również przeprowadzenie analizy wpływu i ścisłego monitorowania skutków zniesienia ośmiotygodniowego okresu powrotu dla ciężarówek.
Europejskie organizacje branżowe - BGL (Niemcy), NLA (Nordyckie Stowarzyszenie Transportu) oraz FNTR (Francja) zaapelowały do unijnych decydentów o bardziej realistyczne i dostosowane do sytuacji rynkowej podejście do zielonej transformacji sektora TSL, jak również przeprowadzenie analizy wpływu i ścisłego monitorowania skutków zniesienia ośmiotygodniowego okresu powrotu dla ciężarówek.
~etransport.pl
Posty (28)
~blekk | Uwaga na szambo ptak wyfrunał na polowanie. | |||
~Lechu | Znowu artykuł o braku kierowców. Z chęcią takim zostanę. Jedyna zachęta jakiej potrzebuję to wynagrodzebie które pozwoli żyć a nie wegetować. | |||
~Zdf | To brakuje, czy nie brakuje? Oto jest pytanie. | |||
~... cz Janusz. | Kierowców zawodowych w Polsce nie brak jak twierdzą właściele firm transportowych, tylko pracodawcom bardziej opłacalne jest zatrudnianie pracowników z Azji ( do sądu taki nie pójdzie i pracuje za 65 euro i przez 8 tygodni śpi w kabinie z wyjętą kartą) . Twierdzenie że Polaków brak do pracy służy tylko jako argument w urzędzie zatrudnienia żeby dostać pozwolenie na zatrudnienie obcokrajowców. | |||
tagoo
| Poszło trzech dyrektorów i pokłonili się piz. deczkom biurokratycznym w pas, chwaląc za jakieś postępy. O jakich wy pal. anty mówicie postępach? ! Czy w POlsce dyk. tatora Tuska, ktoś te postępy na plus odczuwa? ! Może trzeba było zacząć od żądania wypiertolenia zielonego oszustwa do kosza i przy okazji 50 % urzędników, którzy produkują tony przepisów, które jedynie utrudniają życie i powodują drożyznę w sklepach. | |||
~Tir trans heweliusz | Wal ryja po wszystkich i będzie dobrze | |||
~Donald Truck | jakie jeszcze troski wprowadzą BGL, NLA czy FNTR | |||
~Zorroo | Już chyba nawet najwieksza łajza nie uwierzy w propagandowe hasło: BRAK KIEROWCOW | |||
~Michał | Jeżdżę dość długo i mam porównanie jak było ponad 20lat temu a jak jest teraz. Nikt panowie nawet nie wspomniał o czasie pracy kierowców. Trochę dziwne. Rządy się zmieniają prędzej czy później i żaden dyktator (śmiech na sali) czy prezes nie zmienia zasad pauz czasu pracy czy jazdy. Polityczne zagrywki kierowców tak defacto raczej nie dotyczą, s jak mawiał mój nie żyjący dziadek "najgorszy jest fanatyzm jak i w jedno tak i w drugą stronę". 15 godzin i 9 godzin dobowej przerwy. To jest tak jak mawiał klasyk WYZYSK CZARNEGO LUDA. Na hasło 11h i 13h praca w niektórych szefostwach dostają drgawek. Przecież 3 dni pod rząd 15h pracy i 9 pauza to jakaś porażka. Jeszcze te 24h weekend. Już pal 6 z tą 45 w 2/1 ale ta 36h minimum mogło być. Nie wspomnę o parkingach na trasach tranzytowych. Odnośnie tej dobowki no to krakowskim targiem można zrobić 14h praca i 10h pauza bez kombinacji przez cały tydzień pracy. Tak jak mawiał P Górski z Moralnego - tak że tego. Pomyslcie o tym Panowie Kierowcy | |||
g-a
| Kogo wzruszą te jęki? Komu nie pasuje - krzyż na drogę jak to dawniej się mawiało. | |||
~Zielone dno | Wszystko na sile jest robione z tym zielonym ładem. Tu nie ma nic co spowodowaloby chec pojscia w to. Wymuszanie na siłe zamiast nowatorskich pomyslow w ktore sami przewoznicy by inwestowali z checia. Zielony ład upadnie tylko czy nie rozwali za duzo gospodarki do tego czasu. | 1 | ||
~Merkos | Zielony lad ma spowodować że niektóre elity okupują się ziemię rolną po korek. Niech tylko wspomnę że po kryzysie 2009 nastąpiło inwestowanie kasy z betonu właśnie w ziemię rolną co PiS ukrucil wprowadzając ograniczenie że ziemię rolną może kupić tylko rolnik. Z powodu coraz większych ograniczeń od lat rolnicy rezygnują z produkcji mleka, żywca, bydła mięsnego, zielony lad tylko powoduje że coraz mniej się chce cokolwiek produkować. Bio asekuracja, nowa definicja aktywnego rolnika, rezygnacja po roku 2030 z dopłat dla rolnictwa z kasy UE, a należy wspomnieć że dopłaty dla polskich rolników są niższe o połowę od tego co dostają w państwach starej UE (państwo będzie ewentualnie wspomagać produkcję żywności) i tu daje na biało wchodzi porozumienie z Merkasur dzięki któremu będziemy ścigac konwencjonalną żywność z Ameryki południowej, a w Polsce i pozostałych krajach będziemy produkować drogą, się z certyfikatem eko zywvisc Ekologiczną, taka teoria. | |||
~Merkos | Transport co chce wozic jak: 1. przemysł rolny, ciężki, lekki itd zostanie ograniczony, 2. społeczeństwo UE się starzeje, a więc konsumpcja się zmienia i spada, dlatego zostanie w tym roku wprowadzony cyfrowy pieniądz (z opcją utraty wartości w zależności od potrzeby), żeby ta konsumpcję popędzać. 3. Transport kołowy specjalnie jest tłamszony żeby faworyzować transport szynowy (kwalifikacja 2025 - bylot). Itd. Transport jako wypadkowa innych branż wraz z nimi ulegnie skurczeniu. Coś wojsko ma się rozwijać i zgłasza zapotrzebowanie na więcej kierowcow za minimalną, pensje dwa razy niższa od rynkowej, ale jaka praca taka płaca. Dobrze to już było. | |||
~Merkos | Dużo ludzi (w mojej bańce) rezygnuje z pracy, lub ją znacznie ogranicza bo wie że za 20 lat nie bedzie różowo, już się nie dorobią i wolą się bawić bo życie ucieka... praca nie ucieknie, ale zdrowie i życie już tak. | |||
~Pedrak | Jaki brak kierowców od godz. 18 trudno miejsca na parkingu znaleźć pozatym jeśli pracodawcy zaczęli by uczciwie placic czyli wszystko na konto a nie w kopercie to by mieli kierowców pozatym są i tacy co nie jeżdżą na myjki a kierowcy na bazie myją składy z chemia i cały syfon idzie w ziemię zaś wlasciciel firm fostarcza lewe kwity od zaprzyjaźnionej myjni patologia zostanie patologia | |||
~Przedsiębiorca | Jeszcze więcej regulacji a kierowców nie będzie wogóle większe kary zabieranie prawa jazdy za byle co kary za przekroczenie czasu pracy jazdy i tym podobne I gdzie tu mają być kierowcy ludzie nie są idiotami i sami nie chcą być karani więc nie biorą się do tego zawodu jeżeli inspektorzy kontrolerzy wszyscy którzy kontrolują transport płaciliby takie same kary i tak samo podlegali kontrolom i ścigaliby ich znienacka tak jak kierowców jak przestępców traktowałoby się te wszystkie służby jak niechciane dziecko i psy to ciekawe czy któryś inspektor i funkcjonariusze innych służb kontrolujących tym podobny bandyckim po odejściu chciałby tam pracować. W tych krajach gdzie nie ma regulacji i tyle służb kontrolujących nie ma problemu z brakiem kierowców jest więc nawet ich nad podaż a w tych krajach gdzie są regulacje nie będzie kierowców a wręcz będzie spadała ilość przewoźnicy będą płacili astronomiczne pensje żeby jakiegokolwiek kierowcę złapać albo uwiązać ten samochód będzie to ograniczyło się z cudem żeby ktoś sam z dobrej woli chciał zostać kierowcą. | |||
~Bolek | Prawda przedsiębiorca. Pojechałem chłodnią do Włoch i z powrotem. Milem 3 kontrole. U Czecha pasy. Cóż, nie zapiąłem 1500 koron. W Austrii nie było do czego przyczepić się to problem że 2 miesiące temu przekroczyłem prędkość 90 z górki. 35 euro mandatu, Na powrocie u Niemca kontrol. Nie ma do czego się doczepić? Jest oczywiście. Jechałem bez obuwia z zakrytymi palcami paskiem za piętą. 50 euro mandat. Kto zechce tak pracować? | |||
~Berek | Polski senat zgłosił inicjatywę ustawodawczą obniżającą wiek emerytalny do 40 lat dla kobiet i 45 dla mężczyzn pod warunkiem przepracowania 20 lat. Jak sądzicie dla kogo? Ano dla tancerek i tancerzy zawodowych. Czy wiecie że oni pracują w szczególnych warunkach? Gdzie my urwał żyjemy? | |||
~Kiero | Tak tancerz, który pracuje w normalnych warunkach, nie śpi w kabinie nie je jedzenia z puszek nie ma rozłąki z rodziną, żadnych kontroli policji, stresu, odpowiedzialności za ładunek, za to tylko że tańczy, to po 20-stu latach pracy będzie przysługiwała mu na emerytura. A reszta zawodów między innymi kierowcy muszą orać do 65-ciu lat chodzi o wiek. To dopiero cyrk. Lepiej by się zajęli ludźmi z powodzi bo dalej czekają na decyzje bo nie wiedzą czy mają remontować domy czy będą przesiedleni bo rząd się teraz zajmuje komisjami. A te komisje to tylko po to żeby ludzi omotać aferami a po cichu są robione inne rzeczy. | |||
~Marek 72 | W tych komisjach tylko śmiech i kasę biorą | |||
~Jan | Skoro już walą za 8 tygodni wstecz to moze idzcie na calosc I walcie za pół roku wstecz Będzie jeszcze wiecej kierowców wtedy (... ) | |||
~sid | Bolek a za krecenie smiglem w kabinie jeszcze mandatu nie dostales? | |||
~Paweł | Jestem kierowcą od 20 lat i przyczyny braków są następujące. Po pierwsze chore kontrole. Stres i kary. Niech służby se jadą do firmy i tam są wszystkie dane i tam niech se robią chore kontrole. Jako kierowca spędzam całe dnie jeżdżąc. Mam sto razy większe ryzyko że popełnię wykroczenie drogowe niż ten co prowadzi amatorsko. A punktów mamy tyle samo. Różnica taka że zabierając mi prawko zabiera mi się prawo wykonywania zawodu i to bez wyroku sądu... czyli kły w ścianę. A byle sznurek wsiądzie do autobusu i do pracy pojedzie. Do póki to się nie zmieni to niedługo sami ludzie będą sobie towar do sklepów dowozić. Parkingów też nie ma. Więc jak przegne czas bo nie miałem gdzie stanąć I nawet jak ktoś się o mnie rozbije z własnej winy to siedzieć idę ja bo będzie głupie tłumaczenie sądu że pana tam w tym miejscu nie powinno być. Gdyby Pan stanął po upływie czasu to on by się o pana nie rozbił a że nie było gdzie stanąć to nikogo nie interesuje. Też są głupie tłumaczenia że parkingu szukaj wcześniej. Zaczym jeden czy drugi czereśniak tak pomyśli to niech się zastanowi po co siedzi w pracy do 16 a nie wychodzi już o 14. Każdemu odradzam ten fach. Dzięki rządzącym niedługo sami będziecie chleb w domu piekli bo nikt wam nie przywiezie. | |||
~xeter said | Dodałbym zabieranie prawo jazdy za alimenty, a liczba rozwodów i orzekanych alimentów na dzieci matki rośnie. W/g chat gpt szacunkowa liczba kierowców zawodowych która straciła uprawnienia przez alimenty to ponad 20 tys. z 300 tysięcy niepłacących (rok 2023). Potem w mediach trąbią o kierowcach z 7 zakazami jazdy, albo wprowadzane są strony weryfikujące uprawnienia kierowcy. Tępy lud myśli że kierowca traci uprawnienia tylko za głupią jazdę, czy alkohol. | |||
~sid | za nie placenie alimetow powinni z automatu kastrowac, dlaczego podatnik ma placic na utrzymanie twojego pomiota | |||
~sid | -prawo jazdy niech mu zostawiom i jako dodatkowa kara niech taki kastrat jezdzi w dziadtransie | |||
~XYY | Sid, w Polsce jest 93 % ojców nie żyjących z matką alimenciazami i to nie oznacza że ich nie płacą. Wystarczy spóźnić się dwa dni z przelewem wchodzi komornik którego już nie da się usunąć aż do wygaśnięcia obowiązku alimentacyjnego który może nie wygasnąć oo ukończeniu studiów. Trzeba liczyć się ze za każdy przelew komornik inkasuje 10%. Jest możliwość zawieszenia egzekucji po wpłaceniu równowartości 6 miesięcy wartości alimentów na skarb państwa. Sumę te zwracają tylko ile będzie ona warta za np 20 lat. Gdyby w Polsce tak ścigano za niepłacenie faktur lub wypłaty to kraj byłby w ruinie. | |||
~XYY | A słynna ustawa Zbigniewa Ziobry mieszkanie za pomówienie skutkuje tym że pierwszy lepszy krawężnik wyrzuci ojca z nieruchomości która jest jego własnością na zlecenie kobiety tylko dlatego że głos unosisz. Znam osobiście taki przypadek jak policjanci wyrzucili ojca który awanturował się z żoną ta za chwilę wniosła pozew o rozwód, następnego dnia sprowadziła pod ten dach gacha. Rozwód był z winy faceta, wysokie alimenty w tym na nią a za pół roku na nieruchomości zainstalowała fotowoltaikę na raty które przychodzą do spłaty właścicielowi nieruchomości. I co w takiej sytuacji ma zrobić facet Żona żyje z gachem, dzieci nie widuje, płaci alimenty na dzieci i żonę, płaci raty za fotowoltaikę a do tego ma zakaz zbliżania się do nieruchomosci |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.