Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Koalicja gigantów chce zmienić transport ciężki w Europie

ID: 287407


Grupa wiodących europejskich producentów ciężarówek, operatorów sieci ładowania, firm energetycznych oraz dużych odbiorców usług transportowych ogłosiła powstanie nowej koalicji E-Mobility Europe, której celem jest przyspieszenie elektryfikacji transportu ciężkiego w Europie.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (16)

~lux
nic głupszego dzisiaj nie przeczytacie
~ubersafty
O pieniążki się nie pytam, bo to nie ważne, ale skąd kurde taki kraj jak polska weźmie energię na tą elektryfikacje? Ile jest słońca przez 2/3 roku widać za oknem, wiatr raz wieje, raz nie, w tym roku wieje częściej. Biomasy prawie w ogóle nie wykorzystujemy, mowa o rolnikach i wysypiskach/oczyszcz alniach.
Skąd energia na ładowanie tysięcy ciężarowek w każdej godzinie?
~ubersafty
Co z bezpieczeństwem na wypadek dywersji na infrastrukturę energetyczną? Nagle cały ruch staje, a jedyne auta na paliwa kopalne ma straż, wojsko i bogaci pasjonaci kolekcjonujący maluszki, ci lepsi kolekcjonerzy mieszkają poza miastami.
~Tomi
Zachęcają do zakupu a ciekawe z czego bedzie państwo żyło jak w paliwie 2/3 to podatki narazie nikt nie mowi o opodatkowaniu elektrycznych pojazdów ale za 3 lata sie zacznie
~ubersafty
Najwięcej podatków ludzie płacą od tego czego zużywają najwięcej... od jedzenia. Tutaj upatrywał bym wyższych danin na rzecz klimatu.
Jedzenie i inne substancje wywołujące lub skorelowane z przyjemnością.

Na razie nie wiadomo czy na prowincji za kilka lat w ogóle będzie stały dostęp do prądu, a nie różne stopnie zasilania i to bez wojny. Ps. Jeśli utrudniony dostęp do cywilizacji potrwałaby kilka tygodni, miesięcy, a to poskutkowało by odciążeniem systemu państwa dzuesystkiami lub setkami tysięcy co miesiąc odchodzeniem schorowanych Polaków to gra jest warta świeczki.

Żaden złożony organizm tym bardziej w kryzysie nie utrzymuje populacji starych uszkodzonych komórek. Uszkodzone komórki, jak te nie wykonują protokołu selfkilling, organizm usuwa stresorami fizycznymi i chemicznymi.
~!!!iiii
Tak tylko dla uściślenie a po ataku na infrastrukturę krytyczną (pewnie chodzi o elektrownie) na której stacji zatankujesz paliwo??? Do tego jeszcze uściślijmy kto zapłaci kartą, blick czy krypto??? Pewno co drugi posiadacz auta ma paliwo w kanistrach schowane i 3 tys w gotówce właśnie w razie "W".
~Geju
Ja też dla bezpieczeństwa założyłem preEewatye jak byłem pod Milano. Spotkałem się z Paolo i Roberto
~Felis_manul
W obecnym modelu transportu ciężarówki pokonują dziennie dystans rzędu 700+ km. Jaki procent ładowności powinien być przeznaczony na baterii?
Ale te baterii trzeba naładować pod czas postoju. Nie starczy nam zwykłych parkingów. A będą potrzebne parkingi z ładowarkami dla każdego miejsca postojowego. Skąd?
To może być wyłącznie jeśli ciężarówki uczestniczą w transporcie intermodalnym jako "last mile" i codziennie wracają na bazy.
~Śmieć
Hehe coraz bardziej idiotyczne i bezużyteczne pomysły producentów ciężarówek i stacji ładowania żeby sprzedać swój bezużyteczny szajs, jeszcze trochę lobbingu i Europa już całkiem zostanie w tyle. Chińczycy nie muszą nawet z nami konkurować, sami się wykończymy
~Cosiestalo
Próby manipulacji rynkiem nigdy nie kończą sie dobrze. Tak długo jak ciężarówki elektryczne będą mniej wydajne, droższe w zakupie i utrzymaniu oraz praktycznie niemożliwe do ładowania na długich trasach tak długo własciciele firm będą ich unikali jak ognia. Jeżeli regulacje zmuszą firmy do nabywania elektrykow wtedy bedziemy mogli zaobserwowac jak transport spalinowy dominuje ten elektryczny pod kątem wydajności w ilosci wykonanej pracy. Calkowite zakazanie samochodow spalinowych sparaliżowałoby gospodarke i żadna regulacja tego nie zmieni. Moim zdaniem powinno byc jakies stadium przejsciowe, jakis rodzaj ciezarowek hybrydowych z naciskiem na elektryczność ale z zapasowym systemem spalinowym ktory zmniejszy nieopłacalność inwestowania w takie pojazdy. Kluczowa wydaje sie być też żywotność takiego sprzętu który zazwyczaj trafia na rynek wtórny. Europa zamierza zrobić epickiego fikołka i wywalić sie na twarz.
~!!!iiii
Odnośnie ciężarówek EV. Są tak skonstruowane, że jak "jedna" bateria ulegnie awarii to cały pojazd nie pojedzie a chyba taka awaria powinna po prostu zmniejszyć zasięg. W ciągniku siodlowym jest przeważnie 6x baterii co daje 450-550km zasiegu. Jak w ciężarówce zbiornik ulegnie "awaria" to zaleje drugi ewentualnie przełoży się "smoka" i jedziemy dalej tylko częściej tankując.
~!!!iiii
Jak już UE napiera na ciężarowe pojazdy EV to niech wywrze nacisk na budowę tych pojazdów. Choćby na ujednolicenie baterii, że jak mi któraś padnie to wymiana i instalacja powinna być łatwa i ekspresowa w każdym warsztacie czy serwisie ciężarowym. Jedna budowa/platforma baterii do tych pojazdów. Jak się kiedyś skończą to po prostu kupujesz nowa i autem jeździsz dalej. Dziś auta ciężarowe EV nie mają zasięgu ani infrastruktury dla innych transportów jak regionalnych ale być może rozwój technologii doprowadzi do zwiększenia zasięgów i poprawy infrastruktury ładowania a wtedy wystarczy wymiana starych baterii o małej pojemności na nowe o większej pojemności ale zbudowanych na tej samej platformie i auto z lokalnego robi się na większe dystanse.
~Kto ludowi ukradł boczek!
Acha no tak, większe dystanse.
~Sławek
Dlaczego pojazdy elektryczne mają być zwolnione z opłat drogowych? A co z równą konkurencją? Elektryki są cięższe a przez to bardziej degradują drogi, więc powinna być obarczone większą opłatą. Skoro firmy transportowe nie chcą ich kupować, to zadajmy sobie pytanie dlaczego? Może są za drogie w kupnie i eksploatacji? Może nie są dość wydajne/mają za mały zasięg na jednym ładowaniu?
Dlaczego z pieniędzy podatników mają być dofinansowywane firmy kupujące elektryczne ciężarówki? Kolejny transfer pieniędzy od ubogich do bogatych?
~sid
Siema niewolnicy, swiat idzie do przodu a wy dalej po 2 tygodnie 24/h w robocie za mniej jak 5 euro /h
~jacek gónwo
!!!iiii
24 dni temu
Odnośnie ciężarówek EV. Są tak skonstruowane, że jak "jedna" bateria ulegnie awarii to cały pojazd nie pojedzie a chyba taka awaria powinna po prostu zmniejszyć zasięg. W ciągniku siodlowym jest przeważnie 6x baterii co daje 450-550km zasiegu. Jak w ciężarówce zbiornik ulegnie "awaria" to zaleje drugi ewentualnie przełoży się "smoka" i jedziemy dalej tylko częściej tankując

Dlatego jest to tak skonstruowane żeby przypadkiem dziadtrans w trasie nie kazał kierowcy przekladać baterii.
Skończyło się lepienie we własnym zakresie
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.97.14.88

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels