Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Temat naklejek martwego pola powraca

Utworzona: 2021-04-15


Wszystko za sprawą francuskiego stowarzyszenia przewoźników FNTR, które od kilku miesięcy jest w kontakcie z Komisją Europejską i Jednostką „Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego” w sprawie Angles Morts.

Francuska decyzja, o wymogu mocowania naklejek informujących o martwym polu w ciężarówkach, wywołała skargi przedstawicieli europejskiej branży transportowej. KE wraz z francuską administracją starały się przedłużyć okres tolerancji, a także potencjalnie uzyskać większą elastyczność w zakresie mocowania naklejek (w zależności od pojazdów). Ministerstwo Spraw Wewnętrznych było gotowe do przedłużenia tolerancji, jednak odmowa nadeszła z Ministerstwa Transportu.

Pomimo tej decyzji, Komisja Europejska będzie kontynuować rozmowy z Francją i poprosi o zebranie dalszych informacji na temat wszystkich trudności napotykanych przez obcokrajowców przy zakupie, umieszczaniu naklejek oraz wpływie, jaki może to mieć na przedsiębiorstwa.


Przypominamy, że we Francji od 1 stycznia 2021 roku, w naklejki Angles Morts muszą być wyposażone pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony (samochody ciężarowe, autobusy i autokary) poruszające się w środowisku miejskim. Od stycznia do końca marca br. trwał okres przejściowy, podczas którego francuskie służby pouczały kierowców o wymogu stosowania naklejek. 1 kwietnia br. skończyła się taryfa ulgowa we Francji. Od tego dnia, przewoźnikom, którzy nie dopełnią tego obowiązku grozi grzywna w wysokości 135 euro. Warto wspomnieć, że kara ta może zostać zmniejszona lub podwyższona (maksymalnie 750 euro), o czym szczegółowo pisaliśmy w poniższym materiale.

Od dziś za brak naklejek grozi grzywna - kończy się taryfa ulgowa we Francji

Źródło: FNTR
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels