Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Pierwsza na świecie wyścigowa ciężarówka wodorowa

Utworzona: 2021-12-02


Zaprezentowany pojazd o nazwie H2 RACING TRUCK®, to najmocniejsza jak dotąd elektryczna ciężarówka wyścigowa, napędzana wyłącznie paliwem wodorowym. Pojazd weźmie udział w 44. edycji Rajdu Dakar 2022 w Arabii Saudyjskiej.

H2 RACING TRUCK® została zaprojektowana, aby wytrzymać ekstremalne warunki i zademonstrować wydajność i niezawodność napędu wodorowo-elektrycznego opracowanego przez francuską firmę GAUSSIN. Dane i informacje zebrane podczas Rajdu Dakar 2022 zostaną wykorzystane do dalszego rozwoju gamy drogowych ciężarówek tej firmy, których premiera zaplanowana jest na 2022 rok.

W przeciwieństwie do rozwiązań dostępnych obecnie na rynku, układ elektrycznego napędu wodorowego stworzony przez firmę GAUSSIN ma być montowany na ultralekkim podwoziu opartym na modułowej platformie (ang. skateboard) wprowadzonej na rynek w kwietniu ubiegłego roku.

Platforma jest dostępna w wersji z napędem wodorowym przeznaczonej do transportu dalekobieżnego z czasem tankowania poniżej 20 minut i zasięgu do 800 km oraz w wersji zasilanej akumulatorami, przeznaczonej do zastosowań krótko dystansowych, w której wymiany baterii trwa 3 minuty a zasięg wynosi 400 km.

Wygląd pojazdu został zaprojektowany przez znaną włoską firmę PININFARINA. Jej zespół stworzył całą gamę ciężarówek o uderzającym, nowoczesnym wyglądzie, które tworzą harmonijną rodzinę.


Bezemisyjna ciężarówka drogowa jest dostępna jako pięć różnych modeli: ciągnik drogowy, pojazd autonomiczny, ciężarówka dystrybucyjna, budowlana i wyścigowa. Ogólna konstrukcja i projekt uwzględniają wymagania techniczne związane z wodorowym i elektrycznym układem napędowym oraz wykorzystaniem ogniw paliwowych, a także możliwość łączenia z platformą modułową oraz najnowszymi technologiami jeśli chodzi o zastosowane materiały i interfejs człowiek-maszyna.



H2 RACING TRUCK® to najmocniejsza ciężarówka wodorowa na świecie, łącząca zaawansowaną technologię, moc i wytrzymałość, zbudowana z wysokiej jakości komponentów, dzięki którym może być wykorzystywana w ekstremalnych warunkach:
▪ 2 silniki elektryczne o mocy 300 kW każdy
▪ ogniwa paliwowych o mocy 380 kW
▪ akumulatory o pojemności 82 kWh
▪ zbiornik z 80 kg wodoru
▪ wysokowydajny system chłodzenia
▪ lekkie podwozie dostosowane do montażu wodorowego napędu elektrycznego
▪ ograniczenie prędkości do 140 km/h zgodnie z przepisami
▪ zasięg do 250 km w warunkach wyścigowych
▪ 20-minutowe tankowanie wodoru za pomocą specjalnej stacji z systemem chłodzenia
▪ pojazd posiada homologację.

Źródło: GAUSSIN
Do ulubionych

PRZECZYTAJ TEŻ:

FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels