Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Elektryczny ciągnik w 64-tonowym zestawie

Utworzona: 2021-12-14


Dostawca produktów chemicznych Wibax odebrał 64-tonowy zestaw ciężarowy z ciągnikiem Scania o napędzie elektrycznym. Pojazd będzie wykorzystywany do pracy na północy Szwecji. To sposób odbiorcy na zmniejszenie oddziaływania na klimat.

Nowy zestaw z 3-osiowym ciągnikiem elektrycznym Scania dla firmy Wibax to kolejny przykład postępującej elektryfikacji ciężkiego transportu. Jednocześnie to najnowszy przykład innowacyjnych rozwiązań firmy Scania opracowanych w kooperacji z klientem. Wysoką ładowność i adekwatne do niej osiągi zapewnia silnik elektryczny o znacznie podwyższonej mocy.

Zestaw ciężarowy ma masę całkowitą 64 t i będzie pokonywał 80-kilometrową trasę między miastami Piteå i Skellefteå w północnej Szwecji. To pierwszy elektryczny zestaw o takiej masie, który specjaliści firmy Scania wdrożylli do pracy u klienta. Scania i Wibax będą optymalizować wykorzystanie pojazdu w ramach długofalowego partnerstwa obejmującego nadzór nad ładowaniem, trwałością baterii oraz planowaniem trasy. Wibax zyska dzięki temu doświadczenie, które przygotuje firmę do uzupełnienia floty o kolejne pojazdy elektryczne.

Od chwili rozpoczęcia działalności w 1986 roku dokładamy starań, aby rozwijać się w sposób zrównoważony. Ponieważ wpływamy na środowisko głównie poprzez transport, inwestycja w pojazd elektryczny to krok, który upewnia nas, że możemy funkcjonować z poszanowaniem klimatu. Eksploatując ten zestaw pojazdów zmniejszymy emisję CO2 nawet o 1400 ton, co jest rewelacyjnym wynikiem
– komentuje Jonas Wiklund, dyrektor generalny Grupy Wibax.
Szybki rozwój wzmaga potrzebę rozbudowy infrastruktury i dostaw „zielonej” energii także poza obszarami zurbanizowanymi. W tym przypadku infrastrukturę do ładowania oraz energię zapewnia firma Skellefteå Kraft.

Niezwykle ważne jest, abyśmy byli w czołówce zrównoważonego rozwoju. I to nie na poziomie deklaracji, ale w praktyce. Lekkie zelektryfikowane pojazdy ciężarowe są dostępne na rynku od jakiegoś czasu, ale dla nas liczy się dzień, w którym możemy zelektryfikować nasze 64-tonowe zestawy. O zrównoważonym rozwoju mówi się od dawna, ale teraz zapotrzebowanie ze strony rynku na tego rodzaju rozwiązania przybrało realny kształt
– dodaje Jonas Wiklund.
Źródło: Scania
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels