Zestaw ciężarowy ma masę całkowitą 64 t i będzie pokonywał 80-kilometrową trasę między miastami Piteå i Skellefteå w północnej Szwecji. To pierwszy elektryczny zestaw o takiej masie, który specjaliści firmy Scania wdrożylli do pracy u klienta. Scania i Wibax będą optymalizować wykorzystanie pojazdu w ramach długofalowego partnerstwa obejmującego nadzór nad ładowaniem, trwałością baterii oraz planowaniem trasy. Wibax zyska dzięki temu doświadczenie, które przygotuje firmę do uzupełnienia floty o kolejne pojazdy elektryczne.
Od chwili rozpoczęcia działalności w 1986 roku dokładamy starań, aby rozwijać się w sposób zrównoważony. Ponieważ wpływamy na środowisko głównie poprzez transport, inwestycja w pojazd elektryczny to krok, który upewnia nas, że możemy funkcjonować z poszanowaniem klimatu. Eksploatując ten zestaw pojazdów zmniejszymy emisję CO2 nawet o 1400 ton, co jest rewelacyjnym wynikiemSzybki rozwój wzmaga potrzebę rozbudowy infrastruktury i dostaw „zielonej” energii także poza obszarami zurbanizowanymi. W tym przypadku infrastrukturę do ładowania oraz energię zapewnia firma Skellefteå Kraft.
– komentuje Jonas Wiklund, dyrektor generalny Grupy Wibax.
Niezwykle ważne jest, abyśmy byli w czołówce zrównoważonego rozwoju. I to nie na poziomie deklaracji, ale w praktyce. Lekkie zelektryfikowane pojazdy ciężarowe są dostępne na rynku od jakiegoś czasu, ale dla nas liczy się dzień, w którym możemy zelektryfikować nasze 64-tonowe zestawy. O zrównoważonym rozwoju mówi się od dawna, ale teraz zapotrzebowanie ze strony rynku na tego rodzaju rozwiązania przybrało realny kształtŹródło: Scania
– dodaje Jonas Wiklund.