Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

S-WAY LNG do przewozu ładunków ponadnormatywnych o masie do 50 ton

Utworzona: 2022-02-24


IVECO i Gruber Logistics zaprezentowały pojazd, który ma zapewnić efektywność operacyjną i środowiskową, w ramach umowy o partnerstwie na rzecz zrównoważonego rozwoju firmy.

Zdaniem producenta, wykorzystanie paliw alternatywnych do transportu ładunków ponadnormatywnych jest ważnym kamieniem milowym na drodze do dekarbonizacji sektora.

Transport ponadgabarytowy odnosi się do przewozów tych ładunków, które wraz z pojazdem lub zespołem pojazdów przekraczają swoimi wymiarami, lub masą określone w przepisach ustawy o ruchu drogowym normy i które wymagają specjalnych zezwoleń na przewóz. Osiągi samochodów ciężarowych zasilanych ciekłym metanem przewożących standardowe ładunki do 24 ton są porównywalne z osiągami pojazdów napędzanych olejem napędowym. Producent zaznacza, że istnieje jednak różnica w mocy silnika, która może mieć wpływ na osiągi pojazdów na szczególnie trudnych podjazdach lub podczas przewożenia ładunków przekraczających limity wagowe.

Dzięki zaangażowaniu firmy Gruber Logistics, udało się pokonać to ograniczenie poprzez stworzenie warunków logistycznych niezbędnych do wprowadzenia paliw alternatywnych do sektora ładunków ponadnormatywnych. Po wstępnym okresie testów, pojazdy zasilane ciekłym metanem są obecnie eksploatowane na trasach między Niemcami a Wielką Brytanią, a dokładnie z obszaru miasta Kreuztal, gdzie mieści się jedna z głównych placówek firmy Gruber Logistics w Niemczech. Przewożone ładunki mieszczą się w zakresie od 30 do 50 ton.

Źródło: Iveco
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels