Przypominają, że Pakiet Mobilności pomoże w walce z dumpingiem socjalnym, poprawi warunki pracy kierowców i tym samym przyczyni się do stworzenia uczciwej konkurencji opartej na równych warunkach rynkowych.
Komisja Europejska dołożyła wielu starań, aby wesprzeć wdrażanie dyrektywy w sprawie delegowania kierowców. Ma ona zasadnicze znaczenie dla zapewnienia uczciwego transportu w Europie. Gwarantuje, że kierowcy otrzymują wynagrodzenie zgodnie ze standardami kraju przyjmującego, w którym świadczona była usługa transportowa. Teraz do państw członkowskich należy jak najszybsze wdrożenie tej dyrektywy i jej skuteczne egzekwowanie- mówi Erik Østergaard, prezes NLA
Dzięki nowym ramom prawnym dotyczącym kabotażu i obowiązkowej przerwie po wykonaniu każdych trzech operacji mamy narzędzie do walki z nieuczciwymi praktykami rynkowymi. Teraz potrzeba jedynie konsekwentnie egzekwować ich przestrzeganie- Florence Berthelot, delegatka generalna FNTR.
Już teraz obserwujemy pozytywne reakcje rynku na Pakiet Mobilności i widzimy firmy zakładające przedstawicielstwa bliżej rynków, które obsługują. Aby nowe przepisy okazały się prawdziwym sukcesem będzie, będzie trzeba poprawić sposób, w jaki się je egzekwuje, również w odniesieniu do powrotu kierowców i ciężarówek- Prof. Dr. Dirk Engelhardt, rzecznik zarządu BGL