Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Elastyczny układ zbiorników

Utworzona: 2022-03-04


Wraz z pojawieniem się układu napędowego w modelu Scania Super wprowadzono nowy, mniejszy, lżejszy i bardziej elastyczny układ podwozia i zbiorników. Dzięki temu ciężarówka może pokonywać te same lub nawet większe odległości z mniejszymi zbiornikami paliwa.

W dążeniu do stworzenia maksymalnie energooszczędnego samochodu ciężarowego liczy się wszystko. Dlatego Scania przeznaczyła znaczne środki na opracowanie nowego, elastycznego systemu podwozia i zbiorników, który odgrywa ważną rolę w wykorzystaniu pełnego potencjału nowej gamy silników, układu oczyszczania spalin, skrzyni biegów i tylnych osi.

Realizacja projektu rozwojowego przebiegała pod hasłem: „Po co wozić dodatkowe paliwo, które zwiększa masę własną pojazdu, skoro zamiast tego można zwiększyć jego ładowność”. Nasz nowy system obejmuje zbiorniki paliwa w kształcie litery D, wykonane z aluminium. Są one solidniejsze, a jednocześnie lżejsze od poprzedników, a ich kształt poprawia efektywność paliwową. Całość systemu dopełniają nowe, montowane z boku, zbiorniki AdBlue. Jednocześnie nasi projektanci poprawili możliwości wykorzystania ramy i konstrukcję podwozia
— wyjaśnia Aline Ferraz Larsson, inżynier projektu w Scania R&D.
Daje to większy wybór miejsca montażu zbiorników na ramie, co znacznie ułatwia życie zarówno użytkownikowi pojazdu, jak i producentom nadwozi, ponieważ stwarza możliwości bardziej wydajnego rozmieszczenia ładunku.


Jednym z kluczowych czynników zapewniających wysoką wydajność układu napędowego Scania Super jest nowa, inteligentna jednostka sterująca optymalizacją paliwa. Jest ona podłączona do zbiornika podstawowego i pełni funkcję separatora odmy olejowej.

Sposób, w jaki zbiornik jest połączony z pompami elektrycznymi umożliwia użytkownikowi dawkowanie „paliwa na żądanie” - otrzymujemy dokładnie taką ilość paliwa, jakiej potrzebuje silnik, i nic ponadto. Minimalizuje to straty w systemie
— tłumaczy Alex Elofsson Alenius, inżynier ds. rozwoju, który pracował nad projektem.
Jednostka optymalizacji paliwa zapewnia użytkownikom ciężarówek szereg innych korzyści, a także poprawia ogólne osiągi układu napędowego. Pozwala np. na wydłużenie okresów międzyobsługowych dla dwóch ciśnieniowych filtrów paliwa. Okresy serwisowe zostały dostosowane do okresów wymiany oleju, co oznacza mniej wizyt w warsztacie.

Udoskonalono również proces separacji wody. Wraz ze zwiększoną wydajnością filtrów oznacza to lepszą ochronę elementów wysokociśnieniowych w silniku, a tym samym zmniejszenie kosztów napraw i konserwacji.


Udoskonalenia, które klienci z pewnością zauważą, to zminimalizowany automatyczny upust powietrza oraz większa łatwość rozruchu. Zawdzięczamy to właśnie jednostce optymalizacji paliwa. Pamiętam, kiedy po raz pierwszy wypróbowaliśmy system podczas zimowych testów w szwedzkiej Laponii. Było minus 40 stopni, ale silnik odpalił w dwie sekundy. To ogromne osiągnięcie
— podsumowuje Elofsson Alenius.
Zobacz filmy na YouTube:



Źródło: Scania
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels