Bardzo się cieszę, że Scania po raz szósty z rzędu została uznana za najbardziej wydajny samochód ciężarowy. Nasz układ napędowy Scania Super wprowadził na rynek zupełnie nowy punkt odniesienia, jeśli chodzi o poziom osiągów, a nasi klienci czerpią teraz korzyści z ośmioprocentowych oszczędności paliwa. Te ciągniki mają tę samą specyfikację i możliwości oszczędzania paliwa, które dostarczamy naszym klientom, co czyni z nich prawdziwych zwycięzców tego testuNowy 13-litrowy sześciocylindrowy silnik rzędowy Scania Super został wprowadzony na rynek w listopadzie 2021 r. i jest dostępny w czterech wersjach mocy.
– komentuje Stefan Dorski, starszy wiceprezes i dyrektor Scania Trucks.
Test porównawczy Green Truck odbywa się w Niemczech na drogach publicznych. Co roku wykorzystywana jest ta sama, zróżnicowania pod względem warunków, trasa o długości 340 km. W tym roku próbie poddano pojazdy o mocy 500 KM i łącznej masie 32 ton.
Celem testu jest wskazanie najbardziej wydajnego samochodu ciężarowego za pomocą wzoru, który uwzględnia zarówno zużycie paliwa, jak i średnią prędkość jazdy. Testy są rygorystycznie monitorowane. Czynniki wpływające na wyniki (jak temperatura zewnętrzna i wiatr czołowy) są kompensowane przez wykorzystanie pojazdu referencyjnego o dobrze udokumentowanych osiągach, który bierze udział w każdym przejeździe testowym równolegle z ocenianymi ciężarówkami.
Źródło: Scania